ArielSofie Skrevet 30. juli 2022 #1 Del Skrevet 30. juli 2022 Jeg skal lage middag/ kvelds/ snacks til gjester som pga allergi og mage- tarm sykdom spiser low food map og glutenfritt. De har diagnoser fra leger, det er ikke noe de har funnet på selv fordi det er i vinden nå. De siste gangene gjengen har møttes har vi spist taco med ulike tilpassninger (low food map kan ikke ha vanlig tacokrydder feks). Jeg tenkte at det hadde vært koselig å spise noe annet sammen, men jeg er ikke veldig flink til å lage mat, og siden jeg ikke har disse allergiene selv er jeg ekstra lite kreativ. Har dere tips til gode oppskrifter eller hva jeg kan servere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Del Skrevet 30. juli 2022 Hadde laget en salatbar. Ulike ingredienser i egne skåler. Søk opp hvilke grønnsaker de med lav fodmap ikke skal spise slik at du har litt å velge mellom. Kylling, kokt skinke, egg, fisk, reker (kanskje ikke alt) som protein. Oljebasert dressing om noen ikke skal ha melk. Glutenfritt brød, nachochips eller lignende ved siden av. Anonymkode: 36deb...91f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArielSofie Skrevet 21. august 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 21. august 2022 Takk for tipset med salatbar. Er det flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Del Skrevet 21. august 2022 Stekt kylling og potetsalat på glutenfri rømme og det grønne på vårløken. God salat hvor de kan plukke det de kan spise. Glutenfri pasta med kjøttsaus uten løk. Krydre det med tomatpure, sennepspulver og provencekrydder + s/p Røkelaks og eggerøre Anonymkode: d88b8...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 21. august 2022 #5 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stekt kylling og potetsalat på glutenfri rømme og det grønne på vårløken. God salat hvor de kan plukke det de kan spise. Glutenfri pasta med kjøttsaus uten løk. Krydre det med tomatpure, sennepspulver og provencekrydder + s/p Røkelaks og eggerøre Anonymkode: d88b8...b33 Laktosefri rømme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg har laget denne en del ganger. Spiser også lav fodmap, men denne liker både venner og familie. (Synes den er enda bedre når jeg varmer den opp dagen etter) https://www.rachelpaulsfood.com/dr-rachels-favorite-low-fodmap-chicken-tikka-masala-recipe-gluten-free/ Anonymkode: 8c0dc...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå