AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Kan dette gå veien... Jeg har en fem år gammel datter som tisser på natten. Hun bruker fortsatt bleie når hun sover selvom hun har gått uten på dagtid siden hun var to år. Vi har prøvd to ganger tidligere å få henne til å slutte med bleie, men hun har bare tisset seg ut. På morgenen er bleien full av tiss. Så planen er at hun skal sove uten bleie i dag, og jeg skal vekke henne før jeg går og legger meg. Jeg har bedt henne huske på at hun sover uten bleie og at hun kan komme til meg om hun trenger følge til do på natta. Håper liksom på et mirakel. Kan det gå veien tro? Anonymkode: d098b...610
Sofakona Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Er bare en vei å gå..og det er uten. Drikker hun mye før hun legger seg? Når får hun sist drikke og når legger hun seg?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Dette er dessverre noe som ofte skjer om man fjerner bleia i for ung alder før barnet egentlig var klar for det. Det kan jo hjelpe og det kan ikke hjelpe. Du får bare prøve å se. Det kan jo være at hun tisser akkurat når hun våkner om morgen uavhenging om hun får tømt blæren om natten. Det kan også være at hun småtisser gjennom hele natten og da vil det heller ikke ha noen effekt. Anonymkode: 46217...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dette gå veien... Jeg har en fem år gammel datter som tisser på natten. Hun bruker fortsatt bleie når hun sover selvom hun har gått uten på dagtid siden hun var to år. Vi har prøvd to ganger tidligere å få henne til å slutte med bleie, men hun har bare tisset seg ut. På morgenen er bleien full av tiss. Så planen er at hun skal sove uten bleie i dag, og jeg skal vekke henne før jeg går og legger meg. Jeg har bedt henne huske på at hun sover uten bleie og at hun kan komme til meg om hun trenger følge til do på natta. Håper liksom på et mirakel. Kan det gå veien tro? Anonymkode: d098b...610 Nei, bleie på nattan må du ha til hun er tørr, bleien er tørr Anonymkode: d5d60...eb4 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Hun styrer jo ikke dette selv. Ville heller ikke vekket henne for å gå på do, det er ikke anbefalt. Hvis hun har full bleie om morgenen, ville jeg hatt bleia på til den er tørr noen netter. Det er slett ikke uvanlig at et barn har nattbleie lenge etter at de er tørre på dagen. Anonymkode: 18d41...1f5 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er dessverre noe som ofte skjer om man fjerner bleia i for ung alder før barnet egentlig var klar for det. Det kan jo hjelpe og det kan ikke hjelpe. Du får bare prøve å se. Det kan jo være at hun tisser akkurat når hun våkner om morgen uavhenging om hun får tømt blæren om natten. Det kan også være at hun småtisser gjennom hele natten og da vil det heller ikke ha noen effekt. Anonymkode: 46217...9e9 Det har ingenting med når de er tørre på dagtid å gjøre. Anonymkode: 18d41...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Nei, det vil ikke funke. Vi kuttet nattbleia til første når den hadde vært tørr ei uke, men hadde en del uhell etter dette også. Men da kunne vi ikke gå tilbake😑 nr to var tørr på natt før han var tørr på dag. Anonymkode: fcba0...c56
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Min tisset rett etter han våknet, så det som funket for oss var at han gikk på do med en gang han våknet. Han tisset ikke mens han sov fra han var to år, tror jeg - men mye om morgenen. Jeg merket at bleien var varm når jeg tok den av om morgenen. Anonymkode: 83a83...2a3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Vi prøvde når bleia på morgenen var tørr etter tissing ved vår leggetid. Vet det ikke er helt anbefalt å vekke, men han ville virkelig slutte med nattbleie og sovner med en gang igjen. Anonymkode: 76679...804
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har ingenting med når de er tørre på dagtid å gjøre. Anonymkode: 18d41...1f5 Jo, absolutt! Anonymkode: 46217...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Mye sitter i hodet. I underbevistheten vet hun at hun har på seg bleie og dermed tisser hun i den. Sønne min sluttet tvert med bleie på natten da han spontant skulle sove hos onkelen sin. Du kan ikke sove her for vi har ikke med bleie til deg sa jeg til han. Men han ville absolutt sove hos onkel og lovet at han ikke skulle tisse seg ut på natten. Og sånn ble det, han brukte aldri bleie på natten etter det. Han var tre år. Anonymkode: cbb6f...d3b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Min gutt var helt tørr på dagtid da han var 3. Men hadde søkk blaute bleier om natta lenge etterpå. Plutselig da han var 5,5 hadde han noen tørre nattbleier. Da tok vi bort bleien og har aldri hatt uhell etter dette. Jeg var ganske bekymret rundt dette og følte jeg burde gjøre noe, men hos oss løste det seg altså plutselig helt spontant og uten noe som helst innsats fra oss eller styr med uhell i senga. Anonymkode: 7bdd0...08f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, absolutt! Anonymkode: 46217...9e9 Nei, det har det ikke. Slutt å spre vås. Anonymkode: 18d41...1f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 Sofakona skrev (6 minutter siden): Er bare en vei å gå..og det er uten. Drikker hun mye før hun legger seg? Når får hun sist drikke og når legger hun seg? Drikker bare et glass vann til kvelds. Ca en halv time før hun legger seg. Da tisser hun på do.. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er dessverre noe som ofte skjer om man fjerner bleia i for ung alder før barnet egentlig var klar for det. Det kan jo hjelpe og det kan ikke hjelpe. Du får bare prøve å se. Det kan jo være at hun tisser akkurat når hun våkner om morgen uavhenging om hun får tømt blæren om natten. Det kan også være at hun småtisser gjennom hele natten og da vil det heller ikke ha noen effekt. Anonymkode: 46217...9e9 Synes ikke hun var for ung, hun var jo to år og gikk til toalettet selv når hun kjente hun måtte på do. Kan være hun småtisser, men aner virkelig ikke.. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun styrer jo ikke dette selv. Ville heller ikke vekket henne for å gå på do, det er ikke anbefalt. Hvis hun har full bleie om morgenen, ville jeg hatt bleia på til den er tørr noen netter. Det er slett ikke uvanlig at et barn har nattbleie lenge etter at de er tørre på dagen. Anonymkode: 18d41...1f5 Jeg vet. Hun merker det heller ikke, sier hun, men hun har vært tørr de gangene hun har sovet borte for da hadde moren min ikke tatt på henne bleie også hadde hun ikke tort å tisse.. Kanskje hun bare ikke sov like godt som hjemme.. Kan hende det er medisinsk.. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det vil ikke funke. Vi kuttet nattbleia til første når den hadde vært tørr ei uke, men hadde en del uhell etter dette også. Men da kunne vi ikke gå tilbake😑 nr to var tørr på natt før han var tørr på dag. Anonymkode: fcba0...c56 Håper hele tiden på tørre bleier. Jeg vet virkelig ikke hva grunnen er. Hun har sagt både ar hun ikke orker å gå på do fordi sengen er deilig, og at hun ikke merker at hun tisser, og ar hun liker å tisse i bleien. Derfor tenkte jeg å teste det ut litt faktisk. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min tisset rett etter han våknet, så det som funket for oss var at han gikk på do med en gang han våknet. Han tisset ikke mens han sov fra han var to år, tror jeg - men mye om morgenen. Jeg merket at bleien var varm når jeg tok den av om morgenen. Anonymkode: 83a83...2a3 Det er veldig lurt. Min på halvannet har vært tørr på natt siden han var bare et par uker, så han tisser med en gang han våkner.. Og da blir mye på morgenen som om det har spart seg opp.. Det har ikke skjedd med min eldste enda. 😕 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi prøvde når bleia på morgenen var tørr etter tissing ved vår leggetid. Vet det ikke er helt anbefalt å vekke, men han ville virkelig slutte med nattbleie og sovner med en gang igjen. Anonymkode: 76679...804 Det var lurt 😊 hun har ikke sagt noe om at hun vil slutte, men ser hun blir skuffa om morgenen. Men det har begynt å bli slik at hun ikke vil ta av seg bleia når hun står opp.. Anonymkode: d098b...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, absolutt! Anonymkode: 46217...9e9 Det er hormonelt. Vi har sønnen vår til utredning for det samme nå. Han er 7.5 år. Det handler ikke om når de sluttet på dagen, eller underbevisstheten. Han var sent ute på dagen også, 3.5 år. Det viktige er å ikke stresse rundt det, da blir barna stresset også. Var hvertfall beskjeden vi fikk på sykehuset. Vår er igjennom behandling nå, med varierende effekt. Anonymkode: db67e...002 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mye sitter i hodet. I underbevistheten vet hun at hun har på seg bleie og dermed tisser hun i den. Sønne min sluttet tvert med bleie på natten da han spontant skulle sove hos onkelen sin. Du kan ikke sove her for vi har ikke med bleie til deg sa jeg til han. Men han ville absolutt sove hos onkel og lovet at han ikke skulle tisse seg ut på natten. Og sånn ble det, han brukte aldri bleie på natten etter det. Han var tre år. Anonymkode: cbb6f...d3b Det er akkurat det jeg håper litt på da.. Det er jo ikke noe stress å bare ta på bleien igjen dersom det er medisinsk. Det var ganske utrolig, så fin måte å slutte på 😊 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min gutt var helt tørr på dagtid da han var 3. Men hadde søkk blaute bleier om natta lenge etterpå. Plutselig da han var 5,5 hadde han noen tørre nattbleier. Da tok vi bort bleien og har aldri hatt uhell etter dette. Jeg var ganske bekymret rundt dette og følte jeg burde gjøre noe, men hos oss løste det seg altså plutselig helt spontant og uten noe som helst innsats fra oss eller styr med uhell i senga. Anonymkode: 7bdd0...08f Håper det skjer her og 😊😊 Anonymkode: d098b...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er hormonelt. Vi har sønnen vår til utredning for det samme nå. Han er 7.5 år. Det handler ikke om når de sluttet på dagen, eller underbevisstheten. Han var sent ute på dagen også, 3.5 år. Det viktige er å ikke stresse rundt det, da blir barna stresset også. Var hvertfall beskjeden vi fikk på sykehuset. Vår er igjennom behandling nå, med varierende effekt. Anonymkode: db67e...002 Kan hende det gjelder dattera mi og, vi får bare vente å se 😊 Anonymkode: d098b...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan hende det gjelder dattera mi og, vi får bare vente å se 😊 Anonymkode: d098b...610 Ville hvertfall ikke stresset rundt det. Dattera vår blir 5 i november, hun er heller ikke tørr enda. Men de skal ta av bleia med engang det er morgen. De har kidssleep klokke som viser når kaninen står opp. Det er greit om natten når de sover, men når de er våkne skal de ikke ha bleie, da kan de gå på do. Anonymkode: db67e...002
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Her hjelper det vel kun med tisselaken en periode. Så skal det gå over 😊 Anonymkode: a899d...136
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 Vi sluttet når barna var rundt 2 år. Aldri hatt noe problem. Er bare tull å si det har med alder å gjøre. Er en unnskyldning muligens for å slippe å potte trene tidlig. Vi fjernet bare nattbleien tvert om. Var mye ulykker de første ukene, men etter det har det gått strålende. Ungene ble bare forvirret når jeg brukte bleie av å på. Man må ofte bare være tålmodig. Hadde klart flere skift for natten i tilfelle ulykke. Laken, sengesett etc. Bare stå i det og lykke til Anonymkode: 4f97f...442 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå