AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #21 Del Skrevet 1. august 2022 Tomas77 skrev (1 time siden): Det kommer selvfølgelig an på hva dere er forberedt på å bruke av tid og ikke minst hvor ofte dere må/vil til byen. Bil er kaos med E18 kø. Tbane tar 30 minutter fra Kolsås til byen men så skal man jo først fra Skui til Kolsås. Det går buss til Sandvika hvert 10 minutt også? Anonymkode: 585eb...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 1. august 2022 #22 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er hvertfall det jeg har hørt. Anonymkode: 1e8a6...2d8 Det er nok Haug skole du tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 1. august 2022 #23 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det går buss til Sandvika hvert 10 minutt også? Anonymkode: 585eb...3d9 Men inn til Sandvika står den i nøyaktig samme køen som privatbilene. Og det hele veien ned til Sandvika. Tidligere gikk Skuibussen nedover langs elva fra Franzefoss til Bjørnegårdssvingen. En vei som var stengt for trafikk. Men idag følger den vanlig vei gjennom den gamle Hamangtunnelen som nå er gjennåpnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #24 Del Skrevet 1. august 2022 Kjetil E skrev (15 minutter siden): Men inn til Sandvika står den i nøyaktig samme køen som privatbilene. Og det hele veien ned til Sandvika. Tidligere gikk Skuibussen nedover langs elva fra Franzefoss til Bjørnegårdssvingen. En vei som var stengt for trafikk. Men idag følger den vanlig vei gjennom den gamle Hamangtunnelen som nå er gjennåpnet. Det går jo tog Anonymkode: 585eb...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #25 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går jo tog Anonymkode: 585eb...3d9 Altså, når du kommer til Sandvika. Har ikke opplevd bussen som noe problem hvertfall! Anonymkode: 585eb...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 1. august 2022 #26 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det går jo tog Anonymkode: 585eb...3d9 Ikke fra Skui nei, da må du først til Sandvika. Eventuelt ta den bussruta som går til Kolsås og så ta t-banen derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 1. august 2022 #27 Del Skrevet 1. august 2022 For meg ligger Skui så klønete til at jeg ikke ville vurdert det men så er det ikke meg det er snakk om. Det kommer helt an på trådstarters jobb, familie og fritidspreferanser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 1. august 2022 Forfatter #28 Del Skrevet 1. august 2022 Tomas77 skrev (2 timer siden): For meg ligger Skui så klønete til at jeg ikke ville vurdert det men så er det ikke meg det er snakk om. Det kommer helt an på trådstarters jobb, familie og fritidspreferanser. Ja, det er jo et stort minus.. Falt for nybyggprosjektet (rekkehus). Og at det virker idyllisk, med marka nærme etc Står det skal være 3 min til bussen, men tar 50 min for samboer til jobb og 20 min med bil i følge Google, men blir vel fort lenge pga kø..Jeg planlegger å bytte jobb til noe nærmere. Vanskelig å velge mellom å bo for trangt i byen med kort vei til alt, eller bo i «Gokk» med mer boltreplass 😅 Vi er en familie på 4, en i bhg og en i barneskole alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 1. august 2022 #29 Del Skrevet 1. august 2022 jfkdkdod skrev (27 minutter siden): Ja, det er jo et stort minus.. Falt for nybyggprosjektet (rekkehus). Og at det virker idyllisk, med marka nærme etc Står det skal være 3 min til bussen, men tar 50 min for samboer til jobb og 20 min med bil i følge Google, men blir vel fort lenge pga kø..Jeg planlegger å bytte jobb til noe nærmere. Vanskelig å velge mellom å bo for trangt i byen med kort vei til alt, eller bo i «Gokk» med mer boltreplass 😅 Vi er en familie på 4, en i bhg og en i barneskole alder. Hvor jobber han? Er det i nærheten av t-banen. For det går nemmelig en buss til i tillegg til den som går direkte til Sandvika. Det går nemmelig en som går via Kolsås på vei til Sandvika. Hvis han jobber i nærheten av t-banen kan det fort være raskere enn buss hele veien, buss og tog eller bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 2. august 2022 Forfatter #30 Del Skrevet 2. august 2022 Kjetil E skrev (10 timer siden): Hvor jobber han? Er det i nærheten av t-banen. For det går nemmelig en buss til i tillegg til den som går direkte til Sandvika. Det går nemmelig en som går via Kolsås på vei til Sandvika. Hvis han jobber i nærheten av t-banen kan det fort være raskere enn buss hele veien, buss og tog eller bil. Ja, i nærheten av t-banen i Oslo sentrum Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #31 Del Skrevet 9. august 2022 Har ikke barn, men er selv en innflytter i det området du snakker om og jeg stortrives! Hyggelig og stille område. Ikke utti gokk, men samtidig ikke midt i en travel by. Veldig barnevennlig og mange hyggelige folk. Anonymkode: 5ddae...5a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #32 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 16.34): Det går buss til Sandvika hvert 10 minutt også? Anonymkode: 585eb...3d9 Vi bodde på i det området men flyttet da jenta vår skulle begynne i bhg, så kan ikke si noe om hverken skolen eller bhg. De vi kjenner som bor der har bhg barn og skjønner at hverfall bhgene der er bra. Området funket topp da det bare var meg og mannen min, buss hvert 10 min til Sandvika (tar6-8 min inn) så går jo alle togene i susende fart inn til Oslo. Var omtrent aldri avhengig av bil da. Det er også et rolig område og et mangfoldig område pga ulike priser oppigjennom årene (nå er det ganske dyrt som resten av Bærum..men billigere enn Bærum øst sef). Vil si vi trivdes gull der da det var bare meg og mannen. Da jeg startet perm syns jeg det var få steder å trille i nærområdet, dro som oftest inn til Oslo. Tror det hadde vært kronglete for oss å ha småbarn små-skolebarn der. Med mindre en gikk hjemme/jobbet natt/jobbet sentralt i Bærum.. hvilket vi ikke gjorde, vi hadde begge fulltidsjobber i Oslo. Som nok ville gjort det for stressende med henting, levering , sykdom hos barn (når de må hentes fra bhg). For meg er det et område jeg glatt kunne bodd i som par uten barn eller par med eldre barn (ungdomsskole /vgs). Kort vei til Oslo og rolig + bærum er en veldreven og rik kommune. Anonymkode: f965c...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #33 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 17.16): Det går jo tog Anonymkode: 585eb...3d9 Man må komme seg til toget. Skui ligger ganske langt fra Sandvika stasjon Anonymkode: f965c...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindsay Bluth Skrevet 10. august 2022 #34 Del Skrevet 10. august 2022 jfkdkdod skrev (På 1.8.2022 den 20.23): Ja, det er jo et stort minus.. Falt for nybyggprosjektet (rekkehus). Og at det virker idyllisk, med marka nærme etc Står det skal være 3 min til bussen, men tar 50 min for samboer til jobb og 20 min med bil i følge Google, men blir vel fort lenge pga kø..Jeg planlegger å bytte jobb til noe nærmere. Vanskelig å velge mellom å bo for trangt i byen med kort vei til alt, eller bo i «Gokk» med mer boltreplass 😅 Vi er en familie på 4, en i bhg og en i barneskole alder. Hva med Nittedal da? Der er det også nybygg med nærhet til marka og nærhet til lokalbibliotek/bygdekino. Du kan sjekke ut Kruttverksporten 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #35 Del Skrevet 10. august 2022 Kjenner ikke til skolene men er vokst opp på Kolsås. Vi tenkte skui=gokk, rykkinn= ghetto og vøynenga= ingen ting eller bare ett hull. Meeeen dette har jo endret seg veldig. Vøyenenga har blitt kjempe fint og de har bygd ut masse (dog hørt det er ekstremt merke press på ungdomskolen men det er det alltid?) Så Skui er nok blitt mye bedre det også og mye som skjer i hele det området så det er nok ikke så dumt å kjøpe der! Tror det er en god investering mye som har skjedd siden jeg var liten for 20-30 år siden og myyyyye som vil skje fremover spesielt på Vøyenenga og da sprer det seg mot Skui. Ellers flytta jeg selv på landet. Bærum er jævlig uansett spør du meg. Men har flere vennepar som bor i rekkehus på Vøyenenga og trives kjempe godt Anonymkode: 2aca5...523 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 10. august 2022 Forfatter #36 Del Skrevet 10. august 2022 Lindsay Bluth skrev (25 minutter siden): Hva med Nittedal da? Der er det også nybygg med nærhet til marka og nærhet til lokalbibliotek/bygdekino. Du kan sjekke ut Kruttverksporten 🙂 Ja, vi har faktisk sett på akkurat det prosjektet også!! Men blir enda lengre reisevei til jobb for samboer, jeg kan potensielt få jobb i Nittedal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 10. august 2022 Forfatter #37 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner ikke til skolene men er vokst opp på Kolsås. Vi tenkte skui=gokk, rykkinn= ghetto og vøynenga= ingen ting eller bare ett hull. Meeeen dette har jo endret seg veldig. Vøyenenga har blitt kjempe fint og de har bygd ut masse (dog hørt det er ekstremt merke press på ungdomskolen men det er det alltid?) Så Skui er nok blitt mye bedre det også og mye som skjer i hele det området så det er nok ikke så dumt å kjøpe der! Tror det er en god investering mye som har skjedd siden jeg var liten for 20-30 år siden og myyyyye som vil skje fremover spesielt på Vøyenenga og da sprer det seg mot Skui. Ellers flytta jeg selv på landet. Bærum er jævlig uansett spør du meg. Men har flere vennepar som bor i rekkehus på Vøyenenga og trives kjempe godt Anonymkode: 2aca5...523 Hvor på landet har du flyttet? Hvorfor tenker du Bærum er jævlig uansett? Mtp merkepress og slikt? Hadde håpet det var mer alminnelig og variert befolkning/miljø der.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 10. august 2022 Forfatter #38 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi bodde på i det området men flyttet da jenta vår skulle begynne i bhg, så kan ikke si noe om hverken skolen eller bhg. De vi kjenner som bor der har bhg barn og skjønner at hverfall bhgene der er bra. Området funket topp da det bare var meg og mannen min, buss hvert 10 min til Sandvika (tar6-8 min inn) så går jo alle togene i susende fart inn til Oslo. Var omtrent aldri avhengig av bil da. Det er også et rolig område og et mangfoldig område pga ulike priser oppigjennom årene (nå er det ganske dyrt som resten av Bærum..men billigere enn Bærum øst sef). Vil si vi trivdes gull der da det var bare meg og mannen. Da jeg startet perm syns jeg det var få steder å trille i nærområdet, dro som oftest inn til Oslo. Tror det hadde vært kronglete for oss å ha småbarn små-skolebarn der. Med mindre en gikk hjemme/jobbet natt/jobbet sentralt i Bærum.. hvilket vi ikke gjorde, vi hadde begge fulltidsjobber i Oslo. Som nok ville gjort det for stressende med henting, levering , sykdom hos barn (når de må hentes fra bhg). For meg er det et område jeg glatt kunne bodd i som par uten barn eller par med eldre barn (ungdomsskole /vgs). Kort vei til Oslo og rolig + bærum er en veldreven og rik kommune. Anonymkode: f965c...3c8 Ja, det er det jeg også tenker ville vært en ulempe.. Her har vi både bhg og skole som nærmeste nabo og 20 min til jobb for oss begge. MEN altfor lite plass på sikt. Man kan ikke få alt🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #39 Del Skrevet 10. august 2022 jfkdkdod skrev (2 timer siden): Hvor på landet har du flyttet? Hvorfor tenker du Bærum er jævlig uansett? Mtp merkepress og slikt? Hadde håpet det var mer alminnelig og variert befolkning/miljø der.. Og jeg synes Nesodden var jævlig og Bærum himmelen. TS vi bor i området Bærums Verk/ Lommedalen og trives ypperlig der. Masse hyggelige folk, ikke snobbete, ikke "belastet." Vil tro Skui ligner. Anonymkode: acc15...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 11. august 2022 Forfatter #40 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og jeg synes Nesodden var jævlig og Bærum himmelen. TS vi bor i området Bærums Verk/ Lommedalen og trives ypperlig der. Masse hyggelige folk, ikke snobbete, ikke "belastet." Vil tro Skui ligner. Anonymkode: acc15...14c Åh, så godt å høre. Virker utrolig hyggelig der også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå