jfkdkdod Skrevet 30. juli 2022 #1 Del Skrevet 30. juli 2022 Hei! Er det noen som har barn på Skui skole i Bærum eller har noen kjennskap til hvordan den er? Vi vurderer å flytte til området, hvor barnet vil sokne til den skolen. Er ikke kjent og vet ingenting om skolen. Noen som ev også kjenner til Ståvi barnehage og Hornihagen barnehage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Del Skrevet 30. juli 2022 Ei venninne hadde sine 3 barn der og var fornøyd. Mine starter på Vøyenenga ungdomsskole nå og den skal visst være meget bra den også. Anonymkode: 10ad5...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 30. juli 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juli 2022 Tusen takk for svar, så godt å høre 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Del Skrevet 31. juli 2022 Grei skole, midt på treet omtrent, kanskje litt under gjennomsnittet for Bærum. Fordi området er litt avsides og boligprisene lavere enn mange andre steder, er det en høy andel innvandrere på skolen. Men ikke et dårlig område, nei. Rykkinn for eksempel er verre. Anonymkode: f2ac0...6b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 31. juli 2022 Hmm, hvor høy andel innvandrere? Er det stor overvekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Del Skrevet 31. juli 2022 jfkdkdod skrev (2 minutter siden): Hmm, hvor høy andel innvandrere? Er det stor overvekt? For noen få år siden da en bekjents datter gikk på skole der var det ca 50% innvandrere på trinnet hennes. Anonymkode: f2ac0...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 31. juli 2022 Noen andre som kjenner til skolen, ev området og hvordan det er? Bor per nå sentralt i Oslo og syns det er vanskelig å bestemme meg, ønsker ikke å bo i et for snobbete (og hinsides dyrt) område og heller ikke et veldig belastet område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Del Skrevet 31. juli 2022 Er ikke det en skole for psykisk funksjonshemmede da? Anonymkode: 1e8a6...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke det en skole for psykisk funksjonshemmede da? Anonymkode: 1e8a6...2d8 Nei. Anonymkode: 585eb...3d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Anonymkode: 585eb...3d9 Er hvertfall det jeg har hørt. Anonymkode: 1e8a6...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Del Skrevet 31. juli 2022 jfkdkdod skrev (4 minutter siden): Noen andre som kjenner til skolen, ev området og hvordan det er? Bor per nå sentralt i Oslo og syns det er vanskelig å bestemme meg, ønsker ikke å bo i et for snobbete (og hinsides dyrt) område og heller ikke et veldig belastet område. Spørs hvor dere skal flytte. Flere områder på den strekningen som sokner til Skui skole. Opplever det som et fint og rolig område. Anonymkode: 585eb...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 31. juli 2022 #12 Del Skrevet 31. juli 2022 Skolen var jeg ikke fornøyd med. Men barnet som gikk der hadde spesielle behov og det er ofte problematisk uansett skole dessverre. Mitt andre barn gikk på Ståvi barnehage, meget fornøyd 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke det en skole for psykisk funksjonshemmede da? Anonymkode: 1e8a6...2d8 Nå må dere gi dere!! Du sikter til Haug skole. Jeg har bare hørt bra om Skui skole. Har selv barn som gikk ut av Emma Hjort skole nå. De to skolene møtes på Vøyenenga. Som min venninne sa etter hennes tre barn gikk på skui var at det ble mer innvandrere på Vøyenenga pga emma hjort skole. Jeg har også hatt barn på Haslum Skole til sammenligning. Likte best Emma Hjort. Nå skal det sies at så og si alle barna er perfekte i norsk. Rykkinn verre? Rykkinn er blitt ett bra området, litt etter hvor du bor. Går buss ofte og tar ca 10 min til Sandvika fra skui. Anonymkode: 10ad5...564 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 31. juli 2022 #14 Del Skrevet 31. juli 2022 Rykkinn har modnet og blitt langt bedre enn det var. Du sier du bor sentralt i Oslo, da er Skui en heftig endring. Ja det er Bærum, men så desidert feil ende av Bærum hvis du ønsker noenlunde link til Oslo. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Del Skrevet 31. juli 2022 Stpr forskjell på Bærum øst og vest. Bærum øst ligner Oslos vestkant. Bærum vest, inkl. Skui, er langt mer blandet. Begge deler på sikkert godt og vondt. De fleste skoler i Bærum er uansatt gode. Anonymkode: f3b12...64f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 1. august 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 1. august 2022 Takk for svar! Men er Bærum vest noe likt som Oslo-øst? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 1. august 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 1. august 2022 Tomas77 skrev (8 timer siden): Rykkinn har modnet og blitt langt bedre enn det var. Du sier du bor sentralt i Oslo, da er Skui en heftig endring. Ja det er Bærum, men så desidert feil ende av Bærum hvis du ønsker noenlunde link til Oslo. Mener du at det blir lang/kronglete vei til Oslo? Bærum øst blir for dyrt ift hva vi får for pengene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke det en skole for psykisk funksjonshemmede da? Anonymkode: 1e8a6...2d8 Emma Hjorth var en institusjon for psykisk utviklingshemmede, men den ble lagt ned i 1996, etter HVPU-reformen som kom i 1991. Skolen må ikke blandes med institusjonen. Anonymkode: 4c616...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 1. august 2022 #19 Del Skrevet 1. august 2022 6 hours ago, jfkdkdod said: Mener du at det blir lang/kronglete vei til Oslo? Bærum øst blir for dyrt ift hva vi får for pengene.. Det kommer selvfølgelig an på hva dere er forberedt på å bruke av tid og ikke minst hvor ofte dere må/vil til byen. Bil er kaos med E18 kø. Tbane tar 30 minutter fra Kolsås til byen men så skal man jo først fra Skui til Kolsås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Del Skrevet 1. august 2022 jfkdkdod skrev (8 timer siden): Takk for svar! Men er Bærum vest noe likt som Oslo-øst? Bærum vest er mye forskjellig, også sånn som Oslo øst. Det finnes mange ressurssterke hjem, dyre eneboliger, gode skoler og så har du noen områder som kan være litt mer belastet. Eks. Rykkinn, men også dette er i positiv endring. Gjennomsnittsinntekten i Bærum Vest er mye høyere enn Oslo øst. Anonymkode: f3b12...64f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå