AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Hei Er det sånn at alle i vg3 yrkesfag får nye bøker og kompetansemål neste år? Og vil det da si de som starter på 3vgs til august neste år som får de nye bøkene? De som begynner nå og inn i året 2023, kan jo ikke bytte og få nye bøker over halvveis i skoleåret. Jeg tenker nemlig å endelig gå ferdig 3 året mitt på vgs yrkesfag. Men om de får nye bøker til neste høst vil jeg heller vente et år til, enn å starte i år (har egt. fått plass) Men har ikke noe hast med å bli ferdig. (Bøkene på den linjen jeg skal gå er eldgamle og dårlige). Anonymkode: fad35...54f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Ingen som vet? .. Anonymkode: fad35...54f
Bondenisse Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 De får ny læreplan fra neste høst. Nye bøker er ikke en selvfølge. Sannsynligvis heller en mølje av kopier, digitale artikler osv. svært få skoler tar seg råd til bøker, og forlagene er bakpå med å produsere. Lærerhverdagen har blitt et mareritt i jakten på læremidler. gjør deg ferdig, ikke bli et år forsinket fordi du håper på nye bøker. Mange krav kommer også til å endre seg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Det skal inn på vg3 nå til høsten. Da bør også eksamener følge fagfornyelsen. Det er jo ikke slik at fagene blir helt nye, så hadde hatt litt is i magen med tanke på bøker. Anonymkode: 1bc9d...fdb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Bondenisse skrev (31 minutter siden): De får ny læreplan fra neste høst. Nye bøker er ikke en selvfølge. Sannsynligvis heller en mølje av kopier, digitale artikler osv. svært få skoler tar seg råd til bøker, og forlagene er bakpå med å produsere. Lærerhverdagen har blitt et mareritt i jakten på læremidler. gjør deg ferdig, ikke bli et år forsinket fordi du håper på nye bøker. Mange krav kommer også til å endre seg. Er godt opp i 20 årene så er ikke noe stress for meg å vente 1 år til, for jeg leste at vg3 skal få nye bøker i 2023. Vg1 og Vg2 skal ha fått nå (ellers finner man de på nett) så nettopp igjennom den nye vg2 boka for å se forskjellen fra da jeg gikk vg2 med den gamle boka. Den nye var så mye bedre, mye mer oppdater/moderne og som fagstoffet så ut til å gi mer mening, og var generelt mer forståelig. Så derfor jeg tenker at jeg ville angret om starter nå med de gamle bøkene. Enn at jeg kunne tatt det siste året med oppraderte bøker som ga faktiske riktig info om yrket. Skal gå apotekteknikk vg3 og de gamle bøkene som er nå, står det blant annet anbefalt medisiner som har blitt trukket fra markedet av forskjellige grunner. At "i fremtiden kan vi bestille legemidler på nett" og bøkene er fra 2009, på bare 1 år skjer det veldig mye når det kommer til forskning, medisinbruk, bivirkninger, nye preparater osv. Så de bøkene er det virkelig på tide å oppdatere. Hva syns dere jeg burde gjøre? Anonymkode: fad35...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå