AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #21 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 21.08): Hva er det med denne brusdrikkingen? Jeg synes det er så mange som nesten ikke drikker vann i løpet av en dag, men bare brus og andre smaksrike leskedrikker. Er de ikke redde for å bli syke? Anonymkode: 56ac5...84b Hvorfor bry seg om hva andre gjør? Og hvordan kan brus gjøre en syk? Anonymkode: 26266...0e0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #22 Del Skrevet 4. september 2022 ti10 skrev (18 minutter siden): Jeg tror de fleste vil si at du drikker mye brus, ja. Hvis du drikker 5 liter cola og 1 liter Red Bull, drikker du vel ikke noe annet? Vann eller noe? Jeg tror mitt totale væskeinntak per dag ligger godt under 6 liter, og da mener jeg laltså alt jeg drikker på en dag, dvs. kaffe, vann, saft og brus (de gangene jeg drikker det). Som sagt syns jeg ikke selv at jeg drikker mye brus, selvom jeg regner med at noen andre syns det… nei, vann drikker jeg aldri, heller ikke kaffe. Tar meg noen ganger ett glass H-melk, ellers er det kun cola og Redbull Anonymkode: cc67a...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #23 Del Skrevet 4. september 2022 Jeg lurer mer på hva det er med denne besettelsen enkelte KGfolk har med å henge seg opp i hva alle andre gjør? Anonymkode: 49025...691 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #24 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 13.58): Man blir ikke syk av brus... Man kan få dårlig tannhelse, og om man drikker sukkerholdig brus, kan man bli overvektig om man ikke tilpasser kaloriinntaket i forhold til forbruket. Men det er altså ikke farlig å drikke brus. Anonymkode: 6d13a...480 Kan umulig være sunt for tarmen å få i seg all den kullsyren. Ikke for skjelettet heller. Vi er i verdenstoppen både på benskjørhet og brusdrikking. Anonymkode: 6ab77...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #25 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 13.55): Blir man syk av brus? Anonymkode: d132f...a32 Ja https://www.amta.no/brus-med-sukker-kan-doble-kreftrisikoen-ganske-klare-tall/f/5-3-1266616 Anonymkode: 6ab77...7e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. september 2022 #26 Del Skrevet 4. september 2022 Syk av brus? Nei, det er jeg overhode ikke redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #27 Del Skrevet 4. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (3 minutter siden): Syk av brus? Nei, det er jeg overhode ikke redd for. https://forskning.no/mat-sykdommer-tarm-og-fordoyelse/folk-som-drikker-brus--bade-sukkerfri-og-vanlig--lever-kortere/1573126 Anonymkode: 6ab77...7e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. september 2022 #28 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg synes folk drikker for mye kaffe. Anonymkode: d081c...b7b Hvorfor er det et problem for deg at andre drikker mye kaffe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. september 2022 #29 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://forskning.no/mat-sykdommer-tarm-og-fordoyelse/folk-som-drikker-brus--bade-sukkerfri-og-vanlig--lever-kortere/1573126 Anonymkode: 6ab77...7e4 Fra lenken: "Brusdrikkere lever altså kortere, men studien kan ikke fastslå om det er brus som er årsaken – for andre faktorer de har til felles kan også spille inn." "Det er en bestemt gruppe mennesker som drikker mer enn to glass brus om dagen, og de er kanskje også mer tilbøyelige til å røyke og hoppe over treningen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #30 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kan si akkurat det samme om alkohol...;) Anonymkode: 47096...24d Om alle de som nesten bare drikker alkohol hele dagen? Anonymkode: 20fb7...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #31 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg synes folk drikker for mye kaffe. Anonymkode: d081c...b7b Kaffe er vel helt ok, bønnevann er ikke farlig. Anonymkode: 20fb7...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 4. september 2022 #32 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 21.08): Hva er det med denne brusdrikkingen? Jeg synes det er så mange som nesten ikke drikker vann i løpet av en dag, men bare brus og andre smaksrike leskedrikker. Er de ikke redde for å bli syke? Anonymkode: 56ac5...84b Bli syke? Bare de som drikker sukkerholdig drikke. Vann er kjedelig og smaker ingenting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 4. september 2022 #33 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er ikke kullsyre som ødelegger. Det er feilinformasjon! Det er syren i væsken som ødelegger emaljen. Og den er det samme om det er sukkerfri eller ei. Anonymkode: b0064...ead Hvilken syre er det du snakker om? Blåsyre?😂Selvsagt er det kullsyren som ødelegger tannemaljen. Det finnes ikke andre syrer i brus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #34 Del Skrevet 4. september 2022 Uff la nå folk få drikke så mye brus eller lite brus de vil. uff Anonymkode: ff5ac...5ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #35 Del Skrevet 4. september 2022 Vann er tørstedrikken. Brus/energidrikker er DÅRLIG vane og bortkasta penger. Samme gjelder koffein og nikotin. Kjøper seg en avhengighet....latterlig, Det er FLAUT!!! SÅ har du de som skal KOSE seg....lurer seg trill rundt. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): For min del blir det en del cola zero (0,5 - 1 liter om dagen), men siden jeg har gått ned i vekt og har blitt strengere på inntaket av snop og sånn, så er sukkerfri brus den siste gjenværende daglige uvanen min. Jeg gidder ikke være helt fanatisk, da går det ut over livskvaliteten. Det eneste som bekymrer meg er tannhelsen. Jeg vet at jeg har tendenser til syreskader på tenner... Jeg verken røyker, snuser eller drikker alkohol, og drikker heller aldri energidrikker, så noen gleder unner jeg meg. Anonymkode: 08aab...334 Er jo den dårlige vanen du skal jobbe med å fjerne. Fanatisk å ikke drikke brus? Skjerp deg, du trenger ikke brus. Gleden din skal være næringsrik mat. Anonymkode: 7200f...52f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. september 2022 #36 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vann er tørstedrikken. Brus/energidrikker er DÅRLIG vane og bortkasta penger. Samme gjelder koffein og nikotin. Kjøper seg en avhengighet....latterlig, Det er FLAUT!!! SÅ har du de som skal KOSE seg....lurer seg trill rundt. Er jo den dårlige vanen du skal jobbe med å fjerne. Fanatisk å ikke drikke brus? Skjerp deg, du trenger ikke brus. Gleden din skal være næringsrik mat. Anonymkode: 7200f...52f Hvem har utnevnt deg til sjefen over andres brusvaner? Hva andre koser seg med har du overhodet ingenting med. Skjerp deg og skaffe deg en hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 4. september 2022 #37 Del Skrevet 4. september 2022 Jeg drikker alt for mye sukkerfri colabrus. Driver og slutter hele tiden. Men så begynner jeg igjen. Om jeg er redd for å bli syk? Jeg er allerede syk. Og det har ikke med aspartam å gjøre. Tenker definitivt å kutte koffein vil være bra for meg. Men å drikke Pepsi Max er ofte "the lesser of evils". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #38 Del Skrevet 4. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Enig. Noen tømmer i seg enorme mengder brus, juice, kaffedrikker med sukker og energidrikker i løpet av en dag. Kullsyre ødelegger tannemaljen, så ikke bra selv om den er sukkerfri. Brus hører helga til. Anonymkode: 65646...a02 Kullsyre skader ikke tennene, nei. Anonymkode: a6419...165 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #39 Del Skrevet 4. september 2022 Gjest mariama skrev (På 30.7.2022 den 21.24): Tror mange har blitt vant til det, vann er liksom ikke nok lenger. Er fæl selv til å ha lyst på noe mer enn vann hvis jeg er trøtt etter jobb - vil ha cola, prøver å velge Farris 🙃 Men det er jo virkelig bare en kollektiv dårlig vane som verken er bra for helse, lommebok eller miljø (de to siste gjelder også alle som kjøper helt vanlig vann). Jeg er født på nittitallet, og så vist jeg husker drakk vi barn kun springvann og melk i uken, de voksne vann og kaffe/te. Brus var kun lørdag kveld, og juice (eller oboy) til helgefrokostene. 90tallet her og. Tror det var forskjell på folk da også. Vi hadde alltid juice og iste (de på 2L kartong) og sjoko/jordbær pulver tilgjengelig. Hverdag som helg. Vi hadde og brus maaange kvelder i uka, Tab 😂 Anonymkode: e7e49...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #40 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan umulig være sunt for tarmen å få i seg all den kullsyren. Ikke for skjelettet heller. Vi er i verdenstoppen både på benskjørhet og brusdrikking. Anonymkode: 6ab77...7e4 Og verdenstoppen på melkedrikking. Anonymkode: e7e49...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå