AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Hva er det med denne brusdrikkingen? Jeg synes det er så mange som nesten ikke drikker vann i løpet av en dag, men bare brus og andre smaksrike leskedrikker. Er de ikke redde for å bli syke? Anonymkode: 56ac5...84b 10 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Brus er en ting, men jeg skjønner ikke det med energidrikker. Ikke at jeg skal få dette til å handle om overvektige, men jeg har fler bekjente som klager på at de ikke går ned i vekt, de skryter av at de har trent, plutselig en dag kommer de med pappaktige knekkebrød til lunsj osv, men de kjører i seg flere bokser energidrikker om dagen. Og ikke den sukkerfri sorten. Og noen av dem klager på at alt er så dyrt også, de er alltid blakk osv.. Så rart når man bruker nesten 200 kr dagen i energidrikker. Anonymkode: 16f78...60c 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Ja🙈 Det er ikke bra, jeg vet det. Spesielt for tennene. Og lommeboka. Anonymkode: a9892...3d7 2
Mardina Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Jeg drikker både vann OG brus. Og det er mitt valg, ikke alle andre sitt 😄 11 3
Gjest mariama Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Tror mange har blitt vant til det, vann er liksom ikke nok lenger. Er fæl selv til å ha lyst på noe mer enn vann hvis jeg er trøtt etter jobb - vil ha cola, prøver å velge Farris 🙃 Men det er jo virkelig bare en kollektiv dårlig vane som verken er bra for helse, lommebok eller miljø (de to siste gjelder også alle som kjøper helt vanlig vann). Jeg er født på nittitallet, og så vist jeg husker drakk vi barn kun springvann og melk i uken, de voksne vann og kaffe/te. Brus var kun lørdag kveld, og juice (eller oboy) til helgefrokostene.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 Blir man syk av brus? Anonymkode: d132f...a32 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Man blir ikke syk av brus... Man kan få dårlig tannhelse, og om man drikker sukkerholdig brus, kan man bli overvektig om man ikke tilpasser kaloriinntaket i forhold til forbruket. Men det er altså ikke farlig å drikke brus. Anonymkode: 6d13a...480 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Hva legger du i mye brus? Jeg syns ikke selv at jeg drikker mye brus, men andre kan nok mene det… Jeg må alltid ha en halvliter cola om morgenen, det er min «kaffe», og så blir det som regel 3 halvlitere til i løpet av arbeidsdagen. Om ettermiddag/kveld går det som regel 2 syk 1,5 litere. I tillegg blir det et par halvlitere med RedBull. Jeg drikker aldri sukkerfri brus! Anonymkode: cc67a...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 21.08): Hva er det med denne brusdrikkingen? Jeg synes det er så mange som nesten ikke drikker vann i løpet av en dag, men bare brus og andre smaksrike leskedrikker. Er de ikke redde for å bli syke? Anonymkode: 56ac5...84b Jeg kan si akkurat det samme om alkohol...;) Anonymkode: 47096...24d 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Brus? Syns folk drikker mye mer av de energidrikkene.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 Jeg drikker mye brus, vanlig cola🙌 Var hos tannlegen i mars, ikke et eneste hull, nå har jeg ikke engang vært hos tannlegen på 7 år og som sagt ingen hull. Og hvilken sykdommer? Jeg er skjeldent syk, jeg lever helt normalt med en bmi på 21 så er helt normalvektig og jeg drikker mye brus, hver dag. Hva folk drikker får være opp til de selv, så synes du ts kan slutte å bekymre deg så mye hva andre drikker. Anonymkode: e652c...da0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Jeg drakk mye brus før. Drikker mye mindre nå da 😇 Billigere er det også! Men kjøper stort sett inn til helg! Anonymkode: 76c2a...948
Kullsyrevann Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 Jeg drakk helt enorme mengder cola zero før, men byttet til kullsyrevann (taffelvann 🥰). Syns tennene og huden har blitt finere, også merker jeg det på lommeboka. Har heller aldri hatt hull i tennene til tross for flere år med drikking av brus dag ut og dag inn, men tror genetikk spiller veldig inn der. Enkelte har jo dårlige tenner uansett om de verken snuser, røyker eller drikker brus/spiser mye sukkerholdig mat. 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hva legger du i mye brus? Jeg syns ikke selv at jeg drikker mye brus, men andre kan nok mene det… Jeg må alltid ha en halvliter cola om morgenen, det er min «kaffe», og så blir det som regel 3 halvlitere til i løpet av arbeidsdagen. Om ettermiddag/kveld går det som regel 2 syk 1,5 litere. I tillegg blir det et par halvlitere med RedBull. Jeg drikker aldri sukkerfri brus! Anonymkode: cc67a...0d4 Tuller du? Anonymkode: 2267f...8ba 6
Gjest ti10 Skrevet 4. september 2022 #15 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva legger du i mye brus? Jeg syns ikke selv at jeg drikker mye brus, men andre kan nok mene det… Jeg må alltid ha en halvliter cola om morgenen, det er min «kaffe», og så blir det som regel 3 halvlitere til i løpet av arbeidsdagen. Om ettermiddag/kveld går det som regel 2 syk 1,5 litere. I tillegg blir det et par halvlitere med RedBull. Jeg drikker aldri sukkerfri brus! Anonymkode: cc67a...0d4 Jeg tror de fleste vil si at du drikker mye brus, ja. Hvis du drikker 5 liter cola og 1 liter Red Bull, drikker du vel ikke noe annet? Vann eller noe? Jeg tror mitt totale væskeinntak per dag ligger godt under 6 liter, og da mener jeg laltså alt jeg drikker på en dag, dvs. kaffe, vann, saft og brus (de gangene jeg drikker det).
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 Enig. Noen tømmer i seg enorme mengder brus, juice, kaffedrikker med sukker og energidrikker i løpet av en dag. Kullsyre ødelegger tannemaljen, så ikke bra selv om den er sukkerfri. Brus hører helga til. Anonymkode: 65646...a02 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #17 Skrevet 4. september 2022 Jeg vet ikke med andre, men jeg er ikke redd for å bli syk av brusdrikkingen, nei. Røyker også, det er jeg litt engstelig for å bli syk av. Mye jeg gjør som kan være farlig, men går ikke rundt og er redd heldigvis. Anonymkode: 77772...d06 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #18 Skrevet 4. september 2022 For min del blir det en del cola zero (0,5 - 1 liter om dagen), men siden jeg har gått ned i vekt og har blitt strengere på inntaket av snop og sånn, så er sukkerfri brus den siste gjenværende daglige uvanen min. Jeg gidder ikke være helt fanatisk, da går det ut over livskvaliteten. Det eneste som bekymrer meg er tannhelsen. Jeg vet at jeg har tendenser til syreskader på tenner... Jeg verken røyker, snuser eller drikker alkohol, og drikker heller aldri energidrikker, så noen gleder unner jeg meg. Anonymkode: 08aab...334 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #19 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig. Noen tømmer i seg enorme mengder brus, juice, kaffedrikker med sukker og energidrikker i løpet av en dag. Kullsyre ødelegger tannemaljen, så ikke bra selv om den er sukkerfri. Brus hører helga til. Anonymkode: 65646...a02 Det er ikke kullsyre som ødelegger. Det er feilinformasjon! Det er syren i væsken som ødelegger emaljen. Og den er det samme om det er sukkerfri eller ei. Anonymkode: b0064...ead 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #20 Skrevet 4. september 2022 29 minutter siden, Athena Catalina said: Brus? Syns folk drikker mye mer av de energidrikkene. Jeg synes folk drikker for mye kaffe. Anonymkode: d081c...b7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå