AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Hei! Skal begynne med bleieslutt for gutten min på 16 mnd. Han er vant til å gå på do med doring (bare når han skal bæsje, jeg klarer ikke se når han må tisse) , men fikk tips om potte pga selvstendighet og litt sånt.. Noen som har erfaring med å lære barnet å gå på potte istedet? Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan venne ham til potte? Anonymkode: 03caa...6f6
Snedig Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Hvis han allerede er vant til do ville jeg droppet potte. Potte er jo bare en mellomstasjon som må avvennes senere. I tillegg til rengjøringen av potten som er mye mer styrete enn å trekke ned i do. Kjøp evt en krakk med to trinn slik at han kan gå opp til doen selv.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Skal begynne med bleieslutt for gutten min på 16 mnd. Han er vant til å gå på do med doring (bare når han skal bæsje, jeg klarer ikke se når han må tisse) , men fikk tips om potte pga selvstendighet og litt sånt.. Noen som har erfaring med å lære barnet å gå på potte istedet? Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan venne ham til potte? Anonymkode: 03caa...6f6 det er bare tull, dette kommer når han er eldre, dette går ikke bra Anonymkode: 9aca6...6cb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Takk for tipset 😊, egentlig vil jeg gå for potte pga argumentene i den boka jeg leser, samtidig er jeg redd for at han skal falle ned. Han begynte å gå litt senere (rundt 15 mnd), og når han er ferdig hopper han av. Tenker sånn trapp kan han begynne med om et halvt års tid ca.. Anonymkode: 03caa...6f6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er bare tull, dette kommer når han er eldre, dette går ikke bra Anonymkode: 9aca6...6cb Eldre når da tenker du.. Vaner er lettere å lære når de er yngre. Anonymkode: 03caa...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tipset 😊, egentlig vil jeg gå for potte pga argumentene i den boka jeg leser, samtidig er jeg redd for at han skal falle ned. Han begynte å gå litt senere (rundt 15 mnd), og når han er ferdig hopper han av. Tenker sånn trapp kan han begynne med om et halvt års tid ca.. Anonymkode: 03caa...6f6 Tenker du falle ned fra doen? Du passer vel på uansett:) hadde ikke gittet å begynne med potte nå. Anonymkode: 2602e...def
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Skal begynne med bleieslutt for gutten min på 16 mnd. Han er vant til å gå på do med doring (bare når han skal bæsje, jeg klarer ikke se når han må tisse) , men fikk tips om potte pga selvstendighet og litt sånt.. Noen som har erfaring med å lære barnet å gå på potte istedet? Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan venne ham til potte? Anonymkode: 03caa...6f6 Har ikke erfaring med å gå fra do til potte da vi har brukt begge deler fra start. Men har du prøvd å bare sette han på potta i stedet for do? Vi har sånn do-bok med bilder av barn som sitter både på potte og do som vi har brukt mye i starten. De har likt å se i den, og skjønner godt hva det er. Anonymkode: 60989...520 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): det er bare tull, dette kommer når han er eldre, dette går ikke bra Anonymkode: 9aca6...6cb Alle mine barn sluttet med bleier og gikk på do selv før de var 2 år gamle. Før i tiden var "alle" barn pottetrent før 2 år. Bare tull å vente. Hvorfor skal barn gå rundt i sin egen urin og avføring til skolealder når de helt fint kan gå på do? Anonymkode: 60989...520 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker du falle ned fra doen? Du passer vel på uansett:) hadde ikke gittet å begynne med potte nå. Anonymkode: 2602e...def Ja, jeg gjør egentlig det, men synes det er skummelt likevel. Han kan finne på å hoppe av.. Han gjør kanskje ikke det med trappa da 😅 Anonymkode: 03caa...6f6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ikke erfaring med å gå fra do til potte da vi har brukt begge deler fra start. Men har du prøvd å bare sette han på potta i stedet for do? Vi har sånn do-bok med bilder av barn som sitter både på potte og do som vi har brukt mye i starten. De har likt å se i den, og skjønner godt hva det er. Anonymkode: 60989...520 Det var lurt! Kanskje jeg kan vise ham noe sånt. Jeg har satt ham på potten for å la ham bli vant til det før dagen da jeg fjerner bleien totalt (venter bare på den dagen storesøster er tilbake i bhg og jeg kan vie en hel dag til potte trening)... I går bæsjet han der faktisk, så mulig han begynte å skjønne det. Han reiste seg fort opp da han skjønte han bæsja da 😅 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle mine barn sluttet med bleier og gikk på do selv før de var 2 år gamle. Før i tiden var "alle" barn pottetrent før 2 år. Bare tull å vente. Hvorfor skal barn gå rundt i sin egen urin og avføring til skolealder når de helt fint kan gå på do? Anonymkode: 60989...520 Signerer dette. Tror han her er klar.. Anonymkode: 03caa...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå