Gå til innhold

Fra do til potte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Skal begynne med bleieslutt for gutten min på 16 mnd. Han er vant til å gå på do med doring (bare når han skal bæsje, jeg klarer ikke se når han må tisse) , men fikk tips om potte pga selvstendighet og litt sånt.. 

Noen som har erfaring med å lære barnet å gå på potte istedet? Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan venne ham til potte? 

Anonymkode: 03caa...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han allerede er vant til do ville jeg droppet potte. Potte er jo bare en mellomstasjon som må avvennes senere. I tillegg til rengjøringen av potten som er mye mer styrete enn å trekke ned i do. Kjøp evt en krakk med to trinn slik at han kan gå opp til doen selv. 

Skrevet

Denne er flott å bruke 

Screenshot_20220730-202320.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Skal begynne med bleieslutt for gutten min på 16 mnd. Han er vant til å gå på do med doring (bare når han skal bæsje, jeg klarer ikke se når han må tisse) , men fikk tips om potte pga selvstendighet og litt sånt.. 

Noen som har erfaring med å lære barnet å gå på potte istedet? Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan venne ham til potte? 

det er bare tull, dette kommer når han er eldre, dette går ikke bra

Anonymkode: 9aca6...6cb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset 😊, egentlig vil jeg gå for potte pga argumentene i den boka jeg leser, samtidig er jeg redd for at han skal falle ned. Han begynte å gå litt senere (rundt 15 mnd), og når han er ferdig hopper han av. Tenker sånn trapp kan han begynne med om et halvt års tid ca.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eldre når da tenker du.. Vaner er lettere å lære når de er yngre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tipset 😊, egentlig vil jeg gå for potte pga argumentene i den boka jeg leser, samtidig er jeg redd for at han skal falle ned. Han begynte å gå litt senere (rundt 15 mnd), og når han er ferdig hopper han av. Tenker sånn trapp kan han begynne med om et halvt års tid ca.. 

Tenker du falle ned fra doen? Du passer vel på uansett:) hadde ikke gittet å begynne med potte nå.

Anonymkode: 2602e...def

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Har ikke erfaring med å gå fra do til potte da vi har brukt begge deler fra start. 

Men har du prøvd å bare sette han på potta i stedet for do? 

Vi har sånn do-bok med bilder av barn som sitter både på potte og do som vi har brukt mye i starten. De har likt å se i den, og skjønner godt hva det er. 

Anonymkode: 60989...520

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alle mine barn sluttet med bleier og gikk på do selv før de var 2 år gamle. 

Før i tiden var "alle" barn pottetrent før 2 år. Bare tull å vente. Hvorfor skal barn gå rundt i sin egen urin og avføring til skolealder når de helt fint kan gå på do? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tenker du falle ned fra doen? Du passer vel på uansett:) hadde ikke gittet å begynne med potte nå.

Anonymkode: 2602e...def

Ja, jeg gjør egentlig det, men synes det er skummelt likevel. Han kan finne på å hoppe av.. Han gjør kanskje ikke det med trappa da 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke erfaring med å gå fra do til potte da vi har brukt begge deler fra start. 

Men har du prøvd å bare sette han på potta i stedet for do? 

Vi har sånn do-bok med bilder av barn som sitter både på potte og do som vi har brukt mye i starten. De har likt å se i den, og skjønner godt hva det er. 

Det var lurt! Kanskje jeg kan vise ham noe sånt. Jeg har satt ham på potten for å la ham bli vant til det før dagen da jeg fjerner bleien totalt (venter bare på den dagen storesøster er tilbake i bhg og jeg kan vie en hel dag til potte trening)... 

I går bæsjet han der faktisk, så mulig han begynte å skjønne det. Han reiste seg fort opp da han skjønte han bæsja da 😅

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle mine barn sluttet med bleier og gikk på do selv før de var 2 år gamle. 

Før i tiden var "alle" barn pottetrent før 2 år. Bare tull å vente. Hvorfor skal barn gå rundt i sin egen urin og avføring til skolealder når de helt fint kan gå på do? 

Signerer dette. Tror han her er klar.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...