Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 12 år er med ei venninne og hennes mor på en liten feire over noen dager. Og jeg reagerer på at de spiser så lite. Jeg sendte nettopp melding med henne, og da hadde hun kun spist frokost og en kanelbolle hittil i dag. Jeg spurte om de ikke skulle spise noe mer i dag, og det visste hun ikke. Hun tør ikke si fra når hun blir sulten. 
Det er slik når hun er på besøk ellers hos venninnen også. Det er få måltider og heller kaker og godteri evt. 

Et måltid fram til kl. 20 er jo for lite. Hvordan ville dere ha løst dette? Hun klarer seg jo, er jo bare snakk om få dager. 

Anonymkode: 066b1...301

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten så venter dere til hun kommer hjem og tilbake til deres vanlige rutine, måltider og kosthold eller så ringer du mammaen til venninnen og gir beskjed om at din jente er sulten og vil spise mer og be henne om å gjøre det som du og datteren din synes er riktig. Så enkelt er vel det? 

Anonymkode: ff7d9...a6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datteren min på 12 år er med ei venninne og hennes mor på en liten feire over noen dager. Og jeg reagerer på at de spiser så lite. Jeg sendte nettopp melding med henne, og da hadde hun kun spist frokost og en kanelbolle hittil i dag. Jeg spurte om de ikke skulle spise noe mer i dag, og det visste hun ikke. Hun tør ikke si fra når hun blir sulten. 
Det er slik når hun er på besøk ellers hos venninnen også. Det er få måltider og heller kaker og godteri evt. 

Et måltid fram til kl. 20 er jo for lite. Hvordan ville dere ha løst dette? Hun klarer seg jo, er jo bare snakk om få dager. 

Anonymkode: 066b1...301

da må du si fra til moren til hennes venninne, hvis hun synes dette er vanskelig

Anonymkode: 2c48a...e9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei på 12 år klarer vel finne mat selv 

Anonymkode: 209c5...249

• Liker 3
Skrevet

Hva slags fattigfranser og/eller anorektikere er du sender ungen din til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 12-åring er stor nok til å kunne si i fra selv. Det høres rart ut at hun kjenner dem så godt at hun vil bli med på ferie med dem, men likevel ikke tør å si at hun er sulten. Ingen dør av å leve på usunn mat noen dager heller. Jeg merker forresten at vi selv spiser få måltider i ferien. Vi sover lenge og spiser sen frokost og hopper derfor over lunsj. Så er det middag og kanskje noe snacks om kvelden. Så to måltider bare, og det lever alle veldig fint med. 

Anonymkode: 9e64d...36c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En 12-åring er stor nok til å kunne si i fra selv. Det høres rart ut at hun kjenner dem så godt at hun vil bli med på ferie med dem, men likevel ikke tør å si at hun er sulten. Ingen dør av å leve på usunn mat noen dager heller. Jeg merker forresten at vi selv spiser få måltider i ferien. Vi sover lenge og spiser sen frokost og hopper derfor over lunsj. Så er det middag og kanskje noe snacks om kvelden. Så to måltider bare, og det lever alle veldig fint med. 

Anonymkode: 9e64d...36c

Hun er vel litt beskjeden og høflig da. En fin motvekt til alle trådene om folk som nesten ikke holder ut ferien fordi de reiser sammen med noen med unger som går helt bananas og styrer og bestemmer og ødelegger ferien for de andre.

Og det er jo tydeligvis ikke alle som lever fint med det.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss blir det også færre måltider i ferien enn til vanlig - og vi er hverken gjerrige eller anorektikere😉 

Sover gjerne lenger enn vanlig, surrer rundt og tar oss god tid til å lage en ordentlig god frokost. Så går gjerne tiden med aktiviteter eller annet og plutselig er det middagstid. Barna får også mer snacks og «småspising» i ferien enn ellers, så en is her og en kjeks der er mat det også, selv om det selvfølgelig ikke er sunt i lengden! 

Så jeg kan forstå at mor og datter som ditt barn er med kanskje har dette som en normal ferieturene. Hadde vi hatt med et barn som trengte flere og fastere måltider fordi han/hun ikke turte å si fra selv hadde jeg satt veldig pris på en melding fra foreldrene, rett og slett fordi vi antagelig ikke hadde tenkt over 3-4 faste måltider i ferien (selv om det er dette vi spiser i hverdagen) 😊

Anonymkode: c1e59...223

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ei på 12 år klarer vel finne mat selv 

Anonymkode: 209c5...249

Hvis hun ikke tør si ifra når hun blir sulten så tør hun sikkert ikke finne mat selv heller. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går bra, hun tar ingen skade av dette noen dager, utover at det er fin læring at alle er ulike. Så snakker dere om det, når det er ok å si fra, og ikke. 

Anonymkode: 0e1a0...d03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...