Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er meningen at jeg skal få en oversikt på når jeg skal jobbe. Man legger inn ønsker på når man kan jobbe, og så må disse tidene godkjennes av ledelsen  (vi er flere som jobber, så det blir på en måte litt turnusjobbing) Men den lista når aldri meg. Så jeg vet ofte ikke når jeg skal jobbe før samme dag eller kvelden før. Og sjefen gjør dette muntlig, som gjør at jeg noen ganger glemmer meg på når jeg skal jobbe. 

Jeg har problemer med å holde meg fattet, fordi det har pågått så lenge . Og jeg har sagt i fra mange ganger at jeg trenger en form for liste, da jeg vet andre får dette av ledelsen. Kan legge til at sjefen blir irritert på alle andre hele tiden som surrer eller gjør noe feil.

Hva tenker du om det? Noen som har noen råd å komme med?

Anonymkode: 2fbdf...85d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er meningen at jeg skal få en oversikt på når jeg skal jobbe. Man legger inn ønsker på når man kan jobbe, og så må disse tidene godkjennes av ledelsen  (vi er flere som jobber, så det blir på en måte litt turnusjobbing) Men den lista når aldri meg. Så jeg vet ofte ikke når jeg skal jobbe før samme dag eller kvelden før. Og sjefen gjør dette muntlig, som gjør at jeg noen ganger glemmer meg på når jeg skal jobbe. 

Jeg har problemer med å holde meg fattet, fordi det har pågått så lenge . Og jeg har sagt i fra mange ganger at jeg trenger en form for liste, da jeg vet andre får dette av ledelsen. Kan legge til at sjefen blir irritert på alle andre hele tiden som surrer eller gjør noe feil.

Hva tenker du om det? Noen som har noen råd å komme med?

Anonymkode: 2fbdf...85d

Du setter bare ned foten. Skriv en e-post (ikke ring, skriv det ned) nå mandag morgen og ber om oversikten over de fire neste ukene (du kan også be om de to neste månedene). Får du den ikke innen tirsdag så purrer du. Ringer sjefen og sier «husk at du skal jobbe i morgen»? Svar «å. I morgen kan jeg dessverre ikke. Send meg den listen over de fire neste ukene som jeg bad om». Og så skriver du en ny e-post, der du refererer til denne telefonen der du uplanglagt blir bedt om å steppe inn på kort varsel og viser til arbeidsmiljøloven §10.3. Understrek at du ikke har fått noen timer de neste to ukene, og dermed planlegger reise bort. Protesterer de? Vis til 10.3. Protesterer de igjen? Svar at du ønsker drøfte dette med fagforeningen din før dere avtaler videre. Sett fagforeningen din på kopi. Har du ikke fagforening? Skam deg. Og meld deg inn i en.

Anonymkode: 7bc0a...ab4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...