AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Heisann dere. Jeg lurer litt på dere som har vært veldig kvalme i svangerskapet, hvordan dere håndterte dette? Tenker særlig i forbindelse med jobb og pendling til jobb. Tar buss til jobb om morgenen og jobber på kontor der det ikke er veldig langt fra toalettene til kontorene... er på forhånd bekymret for hvordan det vil gå. Har hørt at man typisk blir veldig kvalme inne i den 6-7 uka av svangerskapet. Anonymkode: 0baa9...74c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Hvorfor ta sorgene på forskudd? Anonymkode: d0488...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Jeg ble kvalm men kastet aldri opp. Spiste mange grønne epler og drakk enorme mengder farris. Var kun én kollega som hadde gjettet tilstanden min før jeg fortalte i uke 13😄 Anonymkode: 17b3c...cdd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Blir det for ille med kvalmen så sykemelder du deg, jeg kan ikke være jobb som gravid, i starten pga kvalmen og utover pga manglende fasiliteter og div som påvirker fosteret. Anonymkode: edd79...9cb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Postafen på apoteket 👍🏻 Anonymkode: cb172...629 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Skjønner at du er bekymret og tenker på disse tingene - men det trenger ikke bli noe du behøver forholde deg til! 😊 Jeg var såvidt litt uggen i 1. trimester, gjerne hvis jeg drøyde for lenge med å gå til lunsj. Har du mulighet til å ha hjemmekontor? Gravide har jo rett på tilrettelegging, så det kunne du jo evt undersøkt som en mulighet dersom kvalme skulle bli et problem. Anonymkode: 9acc2...3fb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Er du gravid og kvalm? Anonymkode: d7672...fa7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Jeg var aldri kvalm. Anonymkode: 48d40...ae5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Jeg har hatt alvorlig svangerskapskvalme i begge svangerskap. Kastet opp alt jeg spiste og av lukter, så klarte ikke stort annet enn å ligge på badegulvet og henge over toalettet eller i senga de ukene 🤷🏼♀️ Jobb hadde vært helt uaktuelt i den tilstanden, var sykemeldt de ukene/månedene som var verst. Anonymkode: 50a66...7d4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Jeg gikk å var kvalm å uggen i hele 1 trimester. Det som reddet meg i jobbhverdagen var å ha ferdig oppkuttet frukt i en boks lett tilgjengelig. Også gikk jeg å småspiste av den. Det var kiwi, appelsin, druer, gulrøtter, epler. Også masse vann med 2. Barnet. Mens med 1. Fikk jeg brekninger av vann, greide ikke vann, for det ble for tynt og smakløst. Anonymkode: f9586...eea
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Hjemmekontor feks (det hadde jeg) Kan også få sykemelding (gradert eller fulltid avhengig av hvor dårlig man er) hvis det er ille. Kan og få medisiner. Anonymkode: f1af7...a08
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 Ha med salte kjeks og drikk vann, prøv å hvile deg så mye som mulig. Jeg var alltid så redd for å kaste opp blant folk, så ble enda mer kvalm med folk tilstede Småspiser jevnlig men ikke noe fete / store måltider. Eple, banan, knekkebrød osv. Du finner nok fort ut av hva du tåler og ikke. Jeg ELSKET egg men rundt uke 8 så klarte jeg det ikke mer, spydde hver gang jeg spiste det, så måtte slutte. Du kan prøve å få tilrettelagt ved å snakke med sjefen. Kanskje jobbe hjemme. Hvis det blir veldig ille så tar du det opp med legen, så kan du få sykemelding. Anonymkode: 7cf49...7bc
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #13 Skrevet 1. august 2022 80% blir kvalme, men bare 50% blir så kvalme at de kaster opp. Og om du er blant de uheldige som spyr: spis noe FØR du står opp av sengen. Sjekk om du kan komme litt seinere på jobb. Ha med deg spypose på bussen. Anonymkode: f6bfd...86b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå