Gå til innhold

Tidlig(?) bleieslutt tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt er nå 18 måneder, og jeg har begynt å tenke på bleieslutt.

Men hvordan går man frem? Har dere noen tips?

Har satt henne på toalettet fra tid til annen i en månedstid nå, hun synes det er gøy å sitte på do, veldig kort, men ikke noe tiss eller bæsj i do foreløpig.

Rekker ikke å få henne på do fra hun viser tegn til avføring til hun er ferdig(går på movicol). 

Hun har heller ikke noe særlig språk enda, så jeg vet ikke om jeg bør vente til hun snakker mer?

Anonymkode: c7720...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare dropp bleiene totalt. Sett fram potta og forklar hva det er/vis barnet. Det funka for oss. De skjønner det tilslutt. Forøvrig burde ikke et så lite barn gå på movicol, det gjør tarmen avhengig av medisinen for å fungere. Bruk sviskemos/svisker eller grønnkål. Og se på kostholdet til barnet. 

Anonymkode: b993f...709

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare dropp bleiene totalt. Sett fram potta og forklar hva det er/vis barnet. Det funka for oss. De skjønner det tilslutt. Forøvrig burde ikke et så lite barn gå på movicol, det gjør tarmen avhengig av medisinen for å fungere. Bruk sviskemos/svisker eller grønnkål. Og se på kostholdet til barnet. 

Ikke Ts, men lurer på det samme. Hvordan gjør man det når barnet går i barnehage?De ansatte i barnehagen blir sikkert ikke så glad hvis barnet går uten bleie og med mange uhell.

Skrevet
EXIA skrev (Akkurat nå):

Ikke Ts, men lurer på det samme. Hvordan gjør man det når barnet går i barnehage?De ansatte i barnehagen blir sikkert ikke så glad hvis barnet går uten bleie og med mange uhell.

Dette er en periode hvor det er best på den vår, sommer, høst for da har ikke barn på seg for mye klær.

Det kommer jo an på hvor flink barnet er hjemme...men du må ha med mye skift.. til alt. Om barnet sover i vogn må du ha tisse laken på og skift til vogna. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Takk for tips.

Med det sagt du vet ikke hvorfor mitt barn går på movicol, og jeg hører på hva legen sier fremfor en fremmed på nett.

Anonymkode: c7720...5ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær hjemme noen dager eller en liten uke, gå uten klær eller max en løs shorts, ikke undertøy! Undertøy føles som bleie og skal ikke brukes i noen uker, uansett. Kun løs og ledig bukse/shorts. Sett potta der dere er, sånn at barnet alltid ser den. Følg også på do, sett på do morgen, kveld, når barnet er med deg på do. Ikke gjør noe ut av «uhell». 

Anonymkode: b2f3b...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...