solsolsol Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Vurderer å ta opp noen fag fra VGS for å få flere poeng (så jeg kan komme inn på studier 😬). Er det lurest å ta fag jeg ikke har tatt før, og da få flere karakter på vitnemålet, eller å ta opp fag jeg har tatt tidligere? Hvis det er fag jeg har både standpunkt og eksamen fra før forsvinner da begge de to om jeg tar privatisteksamen? De dårligste fagene har jeg 3,5 (4 og 3 på eksamen og standpunkt). Og en ren treer i gym, men den vil jeg ikke ta opp 🙈
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 solsolsol skrev (17 minutter siden): Vurderer å ta opp noen fag fra VGS for å få flere poeng (så jeg kan komme inn på studier 😬). Er det lurest å ta fag jeg ikke har tatt før, og da få flere karakter på vitnemålet, eller å ta opp fag jeg har tatt tidligere? Hvis det er fag jeg har både standpunkt og eksamen fra før forsvinner da begge de to om jeg tar privatisteksamen? De dårligste fagene har jeg 3,5 (4 og 3 på eksamen og standpunkt). Og en ren treer i gym, men den vil jeg ikke ta opp 🙈 Gym er jo enkelt å ta opp. En skriftlig eksamen og du får ta med boka 😛 Anonymkode: e5bd9...8d4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Hvilket studier er det du vil inn på da? Billigere å ta opp fag du ikke har tatt før, men da må du høre med skolen/fylkeskommunen, om hva som er mulig for deg å bytte ut Anonymkode: caed8...a70
solsolsol Skrevet 30. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvilket studier er det du vil inn på da? Billigere å ta opp fag du ikke har tatt før, men da må du høre med skolen/fylkeskommunen, om hva som er mulig for deg å bytte ut Anonymkode: caed8...a70 Hva mener du med det? Hvis jeg feks tar realfag (som jeg ikke har) , må jeg da fjerne noen av de andre karakterene på vitnemålet?
solsolsol Skrevet 30. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gym er jo enkelt å ta opp. En skriftlig eksamen og du får ta med boka 😛 Anonymkode: e5bd9...8d4 Er det sant? 😱 Da må jeg revurdere det 😅
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Du kan jo forsøke å regne på gjennomsnittet ditt, å se hva som skjer hvis du legger til et fag til, med bedre eller dårligere karakter 😊 Hvis du får dårligere karakter på din nye eksamen så vil gjennomsnittet somregel gå ned🤓. Det kommer også an på hva du liker å lese om😀 Liker du matte vil det bli lettere å ta matematikk for deg. Når det gjelder kostnad, så er det rimeligere å ta nye fag. Anonymkode: c6721...c02
solsolsol Skrevet 30. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2022 Hehe, det skjønner jeg. Lurer bare på om f. Eks om jeg tar opp nyere historie, der har jeg 5 på eksamen og 4 i standpunkt. La oss si jeg får 6 som privatist, vil jeg da stå med 6 eller 5 ((4+5+6)/3)? Skal nok klare å få 5 eller 6 i alle fag, var bare furten og lei på videregående 😅
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 20 minutter siden, solsolsol said: Er det sant? 😱 Da må jeg revurdere det 😅 Nei, det stemmer ikke. Er muntlig-praktisk eksamen. Anonymkode: 4bd14...8e8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, det stemmer ikke. Er muntlig-praktisk eksamen. Anonymkode: 4bd14...8e8 Jeg hadde kun skriftelig og fikk ha med boken så det var jo null problem. Anonymkode: e5bd9...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå