Gå til innhold

Barn som ikke kan gå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør barnehagen hvis ungen ikke har lært seg å gå ordentlig enda? 😄1 år🙃

Anonymkode: e3d91...0e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør dem.

Anonymkode: dd2a3...542

Skrevet

Det er helt normalt?

Mellom 10 og 18 mnd er normalen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De sitter ute. 

Anonymkode: 85d83...32e

AnonymBruker
Skrevet

De sitter og krabber også bære de voksne den om de skal flyttes ute til inne, lekerom til spise plass osv)

Anonymkode: 6a5f8...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Krabber/åler/kryper eller hva nå enn de gjør for å komme seg frem når de er hjemme. Ved behov vil de bli bært eller sitte i vogn. Helt vanlig at ikke alle som starter på småbarn har lært å gå i begynnelsen, men det kommer etter hvert. 

Anonymkode: 1840c...44f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Krabber/åler/kryper eller hva nå enn de gjør for å komme seg frem når de er hjemme. Ved behov vil de bli bært eller sitte i vogn. Helt vanlig at ikke alle som starter på småbarn har lært å gå i begynnelsen, men det kommer etter hvert. 

Anonymkode: 1840c...44f

Takk😌 Jeg hører også at det varierer veldig når de går og snakker. Mens andre er paniske, velger vi å ta det med knusende ro . Vi tror barn lærer best i eget tempo. Vår baby begynte å snakke ganske tidlig😀 

ok, men da vet jeg at det kan være en mulighet. Plutselig tenkte jeg at det kanskje ble for mye jobb for barnehagen å bære de ålende bebisene rundt, men de har vel sikkert løsninger for sånt😅

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Spør dem.

Anonymkode: dd2a3...542

Ville bare se her hva andre hadde erfart. Det er ikke noe tvil om at barnehagen får vite om dette🥳

AnonymBruker
Skrevet

Inne så kommer jo barnet seg rundt på den måten som er best for barnet, men blir jo selvsagt bært når det trengs. Ute bruker vi å sette de som ikke kan gå mye i sandkassen, da sitter vi med dem og leker. Ellers tar vi også i bruk vogn ute og hoftebærer som er gode hjelpemidler. Erfaringsmessig tilpasser de barna som ikke kan gå seg veldig fort i barnehagen og plutselig så går barnet om kort tid også 😊

Anonymkode: 07eb8...c32

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine barn gikk når de starta i bhg, ene gikk ikke før 5 måneder etter oppstart, og andre gikk etter 2 uker, de starta ved samme alder. Men det var aldri noe problem. Jobber også på småbarn på bhg, og der også får vi stadig inn barn som ikke går. Da bæres de, bruker vogn, også sitter de i sandkassen en del ute. Og vi driver gåtrening med de. Holder de i hendene så de får gå litt og prøver å hjelpe til å oppmuntre når det er tid til det.

Det er ganske likt som at barn sover ulikt i starten. Føler ofte at på høsten så gjør vi ikke annet enn å hjelper unger å spise, får de til å sove, for de har helt ulike rutiner i forhold til når de spiser og sover, og hvor mange dupper de har. Men plutselig så ender alle opp med å ha ganske jevn rytme.

Anonymkode: 4ecdf...954

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ingen av mine barn gikk når de starta i bhg, ene gikk ikke før 5 måneder etter oppstart, og andre gikk etter 2 uker, de starta ved samme alder. Men det var aldri noe problem. Jobber også på småbarn på bhg, og der også får vi stadig inn barn som ikke går. Da bæres de, bruker vogn, også sitter de i sandkassen en del ute. Og vi driver gåtrening med de. Holder de i hendene så de får gå litt og prøver å hjelpe til å oppmuntre når det er tid til det.

Det er ganske likt som at barn sover ulikt i starten. Føler ofte at på høsten så gjør vi ikke annet enn å hjelper unger å spise, får de til å sove, for de har helt ulike rutiner i forhold til når de spiser og sover, og hvor mange dupper de har. Men plutselig så ender alle opp med å ha ganske jevn rytme.

Anonymkode: 4ecdf...954

Må bare kommentere den siste der. Som mor føler jeg litt på det 😅 kjenner rutinen i barnehagen fra eldre søsken. Nå skal yngste starte og selv om vi har prøvd å justere så kommer vi til å levere en unge som kanskje er våken 30 min, sover nesten til lunsj, er våken når det er sovetid og klar for å sove igjen når det nærmer seg frukt. 

Anonymkode: 8ba7c...3ef

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av våre gikk når de startet ved rundt 11 mnd. Første gikk ved ca 13-14 mnd og andre som begynte i august lærte seg å gå jula samme året😅 men det gikk helt fint, tenkte ikke noe på det annet at alle de andre barna gikk og vår krabbet etter. De sover jo mye i bhg når de er så små, vår sov fra 8-10 og fra 12.30-14.30 😆🥰

Anonymkode: 849eb...62b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva gjør barnehagen hvis ungen ikke har lært seg å gå ordentlig enda? 😄1 år🙃

Ingenting spesielt. De tilrettelegger. 

Anonymkode: 3a91e...e79

AnonymBruker
Skrevet

De løser det på samme måte som dere gjør hjemme. 

Anonymkode: 932bf...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...