Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får et jobbtilbud til uka fra den bedriften jeg har søkt jobb hos. Er det meningen at jeg skal forhandle lønnen jeg får? Eller hvordan fungerer dette? 
Dette er forøvrig min første relevante jobb etter at jeg ble ferdig med studiene :)

Anonymkode: bd1ea...825

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første jobb etter studiene er vel ikke så vanlig å forhandle på lønn. Ikke hvis bedriften følger normal tariffavtale og har tilbyr tarifflønn. 

Anonymkode: 2e0e9...93b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Første jobb etter studiene er vel ikke så vanlig å forhandle på lønn. Ikke hvis bedriften følger normal tariffavtale og har tilbyr tarifflønn. 

Anonymkode: 2e0e9...93b

Jo! For etter høyere utdanning er det ikke tariff med ansiennitet de fleste steder. En kan tape MYE penger på å komme for lavt inn på et arbeidssted. Det er enklere å forhandle en grei startlønn enn å gjøre store hopp når en først er ansatt. 
Ts hvis du er fagorganisert (og det er det lurt å være), sjekk med tillitsvalgt for din organisasjon i bedriften etter at du har fått lønnstilbudet. De kan hjelpe deg med om det er lurt å forhandle på

Anonymkode: a8ab8...9be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alltid alltid! Ikke la sjansen gå fra deg til å forhandle lønn før ny jobb! Stor tabbe! 

Anonymkode: 0e9db...5b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...