AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Vi tenker å flytte til en annen del av landet for å komme nærmere familie. Vi har to barn på 4 og 8 år, og spesielt åtteåringen er veldig følsom. Han har alltid vært veldig selvkritisk, og har i det siste hatt perioder med mye vanskelige følelser, alt fra frykt for zombier til frykt for å ikke bli likt av venner (det skal sies at han er godt likt og har mange gode venner som er på besøk hos oss nærmest daglig). Vi tror at å flytte vil være til det beste for oss alle, vi kommer nærmere både besteforeldre, tanter/onkler og flere jevnaldrende søskenbarn som barna mine har veldig god kontakt med. Spørsmålet er bare når involverer vi barna, og da spesielt med tanke på åtteåringen som antagelig kommer til å synes at en flytting vil være vanskelig. Jeg leser på nett at barn bør involveres tidlig i prosessen, men er det noen vits i å snakke om det før vi evt har kjøpt et hus? På en side kan det jo ta lang tid å finne det riktige huset, og jeg ser for meg det kan bli en slags seigpining dersom han ser veldig negativt på det å flytte. På den annen side kan han jo bli veldig «tatt på senga» dersom vi plutselig kunngjør at vi har kjøpt hus i en annen by og skal flytte om fire-fem mnd… Anonymkode: eff11...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå