Gå til innhold

Hva kan en gjøre for at dagene ikke skal så fort? Trenger gode tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vi i slutten juli, og om ikke så lenge så skriver vi august.

Denne sommeren hadde jeg tenkt at jeg skulle nyte sommeren og slappe av. Jeg trodde at jeg hadde mye tid og kunne ta det helt med ro...i inntil nå i dag gikk det opp for meg at om strakser så er vi inne i august og sommeren begyner jammen å ta snart slutt.

Så da lurer jeg på hvor i alle dager er det juni og juli er blitt av.

Så da lurer jeg på:

1, Opplever du det samme?

2. Hva gjør du for at dagene skal gå saktere og at en kan få nyet de i fult ut?

3. Kort sagt jeg trenger gode tips og råd om dette. For jeg vil ikke at august skal gå så fort unna.

Anonymkode: c47f9...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om det. Jo eldre en blir, jo fortere går tiden. Jeg fatter ikke hvor månedene blir av og spesielt nå i sommer pga det dårlige og våte været. Det er enda verre i desember. Jeg får ikke tidsspranget til å fungere i det hele tatt. Vi har jo nettopp feiret jul, vi har jo nettopp pyntet til jul og det var ikke så lenge siden vi hadde julebakst.

Jeg føler at tiden bare løper av gårde og når du har dårlig helse, løper den desto fortere.

AnonymBruker
Skrevet

Telle-tråder her på Kvinneguiden. :nisse:

Skrive for Wikipedia. Opprette nye artikler, eller legge til fotografier for eksempel...      

Anonymkode: dd97e...97a

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Opplever det samme. Men det er på dn måte litt godt også. Ingenting svarer til forventningene, ser for meg at det skal bli trivelig men så er ting bare stress og dritt. Så da er det like greit at tiden går fort.

Anonymkode: 5705c...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Stå opp grytidlig og legge deg sent? Da får en jo ganske mye ut av en dag.

Anonymkode: 64b75...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 18.30):

Nå er vi i slutten juli, og om ikke så lenge så skriver vi august.

Denne sommeren hadde jeg tenkt at jeg skulle nyte sommeren og slappe av. Jeg trodde at jeg hadde mye tid og kunne ta det helt med ro...i inntil nå i dag gikk det opp for meg at om strakser så er vi inne i august og sommeren begyner jammen å ta snart slutt.

Så da lurer jeg på hvor i alle dager er det juni og juli er blitt av.

Så da lurer jeg på:

1, Opplever du det samme?

2. Hva gjør du for at dagene skal gå saktere og at en kan få nyet de i fult ut?

3. Kort sagt jeg trenger gode tips og råd om dette. For jeg vil ikke at august skal gå så fort unna.

Anonymkode: c47f9...402

1. Ja! 

2. Ikkje vere på KG.....

3. Være meir oppmerksom på alt rundt meg. Meditere, gå sakte i skogen, lese bøker og le med venner. Logge av KG, Facebook og ikkje sjå tv meir enn 1 time per dag :)

Anonymkode: bb6ef...15b

Skrevet

Legge bort telefonen, fokusere på tilstedeværelse i alt du gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne visst hva en må gjøre for å få tiden til å gå fortere.

Anonymkode: 3455f...e5f

Skrevet

Er helt sykt! Jeg er hjemmeværende, å før jeg rekker og blunke, så er uken over. Og jeg er ikke opptatt fra morgen til kveld heller. En dag er jeg jeg og svømmer med ei venninne, en annen dag tur, tredje dagen hjemme og diller, for så ta en dag til familie. Hvor fanden blir tiden av?? Og jeg er sånn at jeg må ha stimuli ang årstid, altså føle årstiden. Nå i sommer, 14 grader og endel regn, å noen dager det sa poof og det var 30 grader. Er det varmt og godt, så virker det som at dagene går litt saktere. 

Tror kanskje at dagene går fort fordi man har det bra? Og ønsker og gjøre masse og har ikke nok timer i døgnet. Når jeg var veldig syk, så telte jeg ned timer og minutter til jeg kunne legge meg igjen. Og da gikk timene drit seint..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Maestro said:

Er helt sykt! Jeg er hjemmeværende, å før jeg rekker og blunke, så er uken over. Og jeg er ikke opptatt fra morgen til kveld heller. En dag er jeg jeg og svømmer med ei venninne, en annen dag tur, tredje dagen hjemme og diller, for så ta en dag til familie. Hvor fanden blir tiden av?? Og jeg er sånn at jeg må ha stimuli ang årstid, altså føle årstiden. Nå i sommer, 14 grader og endel regn, å noen dager det sa poof og det var 30 grader. Er det varmt og godt, så virker det som at dagene går litt saktere. 

Tror kanskje at dagene går fort fordi man har det bra? Og ønsker og gjøre masse og har ikke nok timer i døgnet. Når jeg var veldig syk, så telte jeg ned timer og minutter til jeg kunne legge meg igjen. Og da gikk timene drit seint..

Flaks du ikke jobber da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flaks du ikke jobber da.

Jobber litt. Jeg liker og jobbe, var arbeidsnarkoman før jeg desverre løp rett på veggen 🫤 men var ikke bare jobb som gjorde meg syk. 

Søkt uføretrygd, men håper med tiden at jeg blir så bra at jeg kan jobbe litt mer ☺️ men driver ikke dank hjemme og spiser fast food altså 😂

AnonymBruker
Skrevet

Fyll dagene med innhold.

Er kanskje litt motsatt av hva en skulle tro, men som kroniker og i perioder sengeliggende er min erfaring at dagene hvor ingenting skjer, de grå dagene som bare glir inn i hverandre, de husker en etterhvert ikke.

Anonymkode: fd578...0aa

AnonymBruker
Skrevet

Forts.

Ikke sånn at en må ha det supertravelt selvfølgelig. Men har en helt fri, så gjør en ting hver dag. Bak boller, besøk en venn, dra på biblioteket osv

Anonymkode: fd578...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...