AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Kan dere forklare hva er laid back holdning? Anonymkode: df586...524
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Det er vel nesten som nonchalant? Avslappet og rolig i omtrent enhver situasjon og tar ting som det kommer?
Cornix Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Jeg anser meg selv om laid back. Positiv, stresser ikke, avslappet energi. 😊 1 1
Rumle Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Ghostface skrev (13 minutter siden): Det er vel nesten som nonchalant? Avslappet og rolig i omtrent enhver situasjon og tar ting som det kommer? Det er ikke helt det samme, nonchalant er vel mer negativt ladet?
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Rumle skrev (Akkurat nå): Det er ikke helt det samme, nonchalant er vel mer negativt ladet? Nope.
Rumle Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Ghostface skrev (Akkurat nå): Nope. Vel, jeg mener det er det da 2
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Rumle skrev (Akkurat nå): Vel, jeg mener det er det da Fint det. Men jeg mener ikke det.
Cornix Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Ghostface skrev (1 minutt siden): Nope. Kommer an på. På engelsk betyr det at man er rolig og avslappet - På norsk betyr ordet likeglad og skjødesløs (som ikke er det samme som laid back, men mer negativt ladet) 2
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Cornix skrev (2 minutter siden): Kommer an på. På engelsk betyr det at man er rolig og avslappet - På norsk betyr ordet likeglad og skjødesløs (som ikke er det samme som laid back, men mer negativt ladet) Dere om det. Jeg synes laid back høres mer negativt ut. Som om man bryr seg nada om noe og gidder ikke fortsette lørdagen med dette.Nonchalant betyr også calm and relaxed. Endret 30. juli 2022 av Ghostface
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Folk som ikke stresser med noe, men som også er uansvarlig, late og får lite gjort. Anonymkode: fe790...3be 1
Callisto83 Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Jeg ville sagt: Laid back = avslappet, rolig, litt imøtekommende og lite stress. En person som ikke tar sorgene på forskudd, eller stresser over den minste ting. Laid back er positivt etter min mening. Nonchalant derimot, er i min verden et litt negativt ord, gjerne om noen som kanskje ikke bryr seg så mye om ting de kanskje skulle brydd seg mer om. 4
Cornix Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Ghostface skrev (21 minutter siden): Dere om det. Jeg synes laid back høres mer negativt ut. Som om man bryr seg nada om noe og gidder ikke fortsette lørdagen med dette.Nonchalant betyr også calm and relaxed. laid-back /leɪdˈbak/ adjective INFORMAL relaxed and easy-going. "he was being very laid-back about it all" 😘
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 Cornix skrev (Akkurat nå): laid-back /leɪdˈbak/ adjective INFORMAL relaxed and easy-going. "he was being very laid-back about it all" 😘 Jeg vet da hva laid-back er. Det var ikke jeg som spurte. Jeg bare sammenlignet nonchalant med laid-back. Snakk heller med ts som spurte for jeg vet hva laid-back betyr.
Cornix Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 Ghostface skrev (Akkurat nå): Jeg vet da hva laid-back er. Det var ikke jeg som spurte. Jeg bare sammenlignet nonchalant med laid-back. Snakk heller med ts som spurte for jeg vet hva laid-back betyr. 😅
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 Cornix skrev (Akkurat nå): 😅 Jeg har hatt en dritt dag og orker ikke pirking. Ok?
Cornix Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 Ghostface skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt en dritt dag og orker ikke pirking. Ok?
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 Cornix skrev (Akkurat nå): Alt i orden. En klem tilbake.
Heydayotheinterweb Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 (endret) 1 hour ago, Cornix said: Kommer an på. På engelsk betyr det at man er rolig og avslappet - På norsk betyr ordet likeglad og skjødesløs (som ikke er det samme som laid back, men mer negativt ladet) Det vil jeg ikke påstå. Mange bruker det utrykket i sin rette forstand. Jeg har blitt beskrevet som "laid back" fordi jeg er ganske "laid back" selv om jeg ikke virker sånn her. Alt annet enn likegyldig, men peser ikke over trivielle, banale ting som folk flest. Endret 30. juli 2022 av Heydayotheinterweb
Cornix Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (1 minutt siden): Det vil jeg ikke påstå. Mange bruker det utrykket i sin rette forstand. Jeg har blitt beskrevet som "laid back" fordi jeg er ganske "laid back" selv om jeg ikke virker sånn her. Alt annet enn likegyldig, men peser ikke over trivielle, banale ting som folk flest. Jeg definerer ordet nonchalant her - ikke ordet "laid-back". 😄 Men skal ikke bruke mer tid på denne trivielle diskusjonen. Jeg er laid back, må vite.
Heydayotheinterweb Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 Just now, Cornix said: Jeg definerer ordet nonchalant her - ikke ordet "laid-back". 😄 Men skal ikke bruke mer tid på denne trivielle diskusjonen. Jeg er laid back, må vite. Og jeg er nonchalant til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå