Gå til innhold

Mannen mener 3 åringen burde legges kl 18

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi diskuterer og jeg sier at det er altfor tidlig.

Men han skal rekke ditten og datten, og at ingen har vondt av å sove tidlig. Hun bruker ofte en stund på å sovne så om hun legges 18 så sovner hun rundt kl 19?

Hva er vitsen med det, sier jeg? Kl 18 er for meg ikke kveld en gang... Jeg vil jo at hun skal kose seg om kvelden jeg også.

Når legges dere 3 åringer?

Jeg selv mener at man kan pusse tenna rundt 18:45-19...

Anonymkode: 89d88...542

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men han skal rekke ditten og datten, og at ingen har vondt av å sove tidlig. Hun bruker ofte en stund på å sovne så om hun legges 18 så sovner hun rundt kl 19?

Hva er vitsen med det, sier jeg? Kl 18 er for meg ikke kveld en gang... Jeg vil jo at hun skal kose seg om kvelden jeg også.

Samme som deg. Mannen her også stresser veldig med at ungene skal legge seg.. 

Anonymkode: 52a92...f35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snart 4åring her, men ihvertfall et halvår nå har hun lagt seg mellom 19-20.00. Leveres aldri i bhg før 8.30-9.15 så om hun er trøtt kan hun få hente seg inn med søvn :)

Anonymkode: c1921...b88

• Liker 3
Gjest Crimson123
Skrevet

Det var tidlig, legger min mellom 19.00 og 19.30.

AnonymBruker
Skrevet

Min snart 4åring har lagt seg 19.30 lenge. Senere nå i ferien 

Anonymkode: 55244...962

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

La de 19tiden på den alderen.

Anonymkode: 70178...474

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Legger han kl 19-19.30. Blitt litt senere nå på sommeren. Ønsker at han sover til 19.30, så begynner forberedelser tidlig. Gjerne fra 18.30. 

Anonymkode: 2e71b...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fører vel til at hun våkner tidligere også da? Og hvem er det som må stå opp da? Eller forventes det at treåringen skal sysselsette seg selv i x antall timer til foreldrene har fått sovet ut?

Mannen her har også ment at hun bør ha lagt seg tidligere. Ikke så tidlig som din, riktig nok, men likevel, så vi rekker ditten og datten samt kjærestetid(sex). Samtidig vil han også at hun i tillegg våkner senere i helger og ferier, siden man da ikke trenger å stå tidlig opp for å rekke jobb og barnehage. Kan ikke få begge deler, det trodde jeg han skjønte.

Anonymkode: 375ea...5fe

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vil mannen din ha litt egentid😉 kl 19.00 tror jeg er mer vanlig i den alderen, men vi begynte gjerne stell/ kveldsmat/lese bok litt over 18.00

Anonymkode: 7324e...6dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når våkner barnet da? De jeg kjenner som hadde barn som sov så tidlig, klagde samtidig over at ungen våknet og sto opp 05.00, eller de måtte vekke 05.45 og være i barnehagen til kl. 06.30. Våre barn ble aldri lagt før 19.30, og måtte ikke opp før 08. Våknet aldri før i 7-tiden heller. 

Anonymkode: 942e2...481

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når våkner barnet da? De jeg kjenner som hadde barn som sov så tidlig, klagde samtidig over at ungen våknet og sto opp 05.00, eller de måtte vekke 05.45 og være i barnehagen til kl. 06.30. Våre barn ble aldri lagt før 19.30, og måtte ikke opp før 08. Våknet aldri før i 7-tiden heller. 

Vår la seg 19.30 og våkna 05 :P 

Men ja TS - man får nesten avstå fra å få unger om man ikke tåler de følger søvnmønsteret etter alderen. 

Kl 18 er alt for tidlig med mindre barnet selv sov fra da til type 08 og virkelig trengte søvnen. 

Anonymkode: 630ea...fac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vår yngste la seg kl.18 på da han var 2-3 år, men det var veldig tydelig at han trengte det. 

Anonymkode: 5e930...8c8

• Liker 5
Gjest Albbas
Skrevet

Treåringen min legges mellom 19 og 1945. Sovner mellom 1945 og 2030. 

AnonymBruker
Skrevet

La barnet 19 da hun var 3 år. Nå er hun snart 4, og legger henne kl. 19.30.

Hun har et veldig høyt energinivå ila. dagen. Vi leser litt på sengen, så sovner hun ganske raskt. 

Anonymkode: 3479f...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2,5 år, legger seg 19:45 og sovner ca 20. Sover til 8. Forskøvet litt nå i ferien, heldigvis, så jeg får sove litt ekstra på morgenen 😊

Ville gjerne hatt han lengre oppe, for de få timene med ham på ettermiddagen er så dyrebare og går så fort 💙 Men da hadde vi ikke rullet barnehagen til 9. 

Anonymkode: e026b...10a

Skrevet

Hos oss la de minste barna seg etter barne-tv var ferdig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men bare gjør det, så får han stå opp med ungen som våkner kl 05 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da foreslår jeg følgende: 

Du koser deg med 3-åringen fra 18-19 mens du ordner med legging. Fra 18-19 bruker han tiden på forefallende husarbeid, slik at dere har egentlig etter kl 19.

Et voila

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Noen har faktisk ikke noe valg. Vi måtte legge vårt barn så tidlig fordi han våknet 04:30/05 hver.eneste.dag. Det hjalp ikke å legge han senere, han våknet like tidlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynner kveldsmat 1800-1815 så sovner hun ca 1900... noen ganger sovner hun 1930

Anonymkode: a255a...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...