Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drar du før leieforholdet er over? Mange dager før?

Når drar man ut fra leieforholdet? Kan man sove natta over til 1.…?

Anonymkode: 2406e...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor lenge man har leid leiligheten for. Jeg pleier å forlate når jeg er ferdig med utvasking, rydding osv. på stedet jeg har bodd. Hvis du har leid ut juli, kan du ikke være i leiligheten om morgenen 1. august, med mindre du har avtale om det. 

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på hvor lenge man har leid leiligheten for. Jeg pleier å forlate når jeg er ferdig med utvasking, rydding osv. på stedet jeg har bodd. Hvis du har leid ut juli, kan du ikke være i leiligheten om morgenen 1. august, med mindre du har avtale om det. 

Hvor bor du da den ene dagen om du har avtale å flytte til sted den 1.?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn den 1. mai '20 kl 12 og flytter ut den 1. september '22 kl 12.. 

Anonymkode: b73a1...58d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det standard regel, eller Står det i husleieloven?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det standard regel, eller Står det i husleieloven?

Det vet jeg ikke, men du har krav på det du har betalt for. Om du ikke kunne flytte inn den første i måneden før f.eks kl 15, så har du jo rett til å bo der en måned. Når i måneden og tidspunkt stod boligen tilrådighet for deg?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det vet jeg ikke, men du har krav på det du har betalt for. Om du ikke kunne flytte inn før den første i måneden før f.eks kl 15, så har du jo rett til å bo der en måned. Når i måneden og tidspunkt stod boligen tilrådighet for deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Betaler du altså husleie for en dag i september da? Siden leiekontrakter gjelder for hele måneder. 

Anonymkode: 17135...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Betaler du altså husleie for en dag i september da? Siden leiekontrakter gjelder for hele måneder. 

Rart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men du har krav på det du har betalt for. Om du ikke kunne flytte inn den første i måneden før f.eks kl 15, så har du jo rett til å bo der en måned. Når i måneden og tidspunkt stod boligen tilrådighet for deg?

Jeg flyttet inn midten av måneden. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

nei, og jeg fikk heller ikke reduksjon i leien fra kl 00-12 på innflytningsdagen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

nei, og jeg fikk heller ikke reduksjon i leien fra kl 00-12 på innflytningsdagen

veldig godt sagt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg flyttet inn midten av måneden. 

Så om du flyttet inn la oss si 15. januar kl 14, da bør du kunne bo inntil kl 14 dagen etter kontrakten utløper. Om utleier skulle sette seg på bakbena, så har du boligen iallfall til midnatt mellom datoene 31. og 1. 
Jeg hadde bare spurt utleier om det passet med overlevering den 1. kl 12 f.eks..

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor bor du da den ene dagen om du har avtale å flytte til sted den 1.?

Jeg har aldri hatt det problemet. Dvs. jeg ville aldri ha klart å flytte ut, pakke, rydde, vaske, frakte osv. fra den ene dagen til den andre. Det har vært noen overlappinger, av og til har jeg fått lov til å betale bare halv leie fordi jeg bodde bare en halv måned, andre ganger har jeg måttet betale dobbelt en kort periode. Irriterende å betale dobbelt, men sånn er det når man leier, og hvem i alle dager klarer å flytte ut og inn med alle tingene sine + klargjøring, vasking osv. på en eneste dag? 

Da skal man være veldig renslig, effektiv og ha få eiendeler, hvis man klarer det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan ikke sove til 1. dersom man leier til 31. Vi leier ut, leietager kan få overta så tidlig som mulig 1. august for vår del, for de som flytter ut må være ute ila 31. juli. 

Anonymkode: 08dd5...a35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke. Ingen rett til å bo der til 1. hvis kontrakten går ut 31.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette stemmer ikke. Ingen rett til å bo der til 1. hvis kontrakten går ut 31.  

Det vil også si at leietaker har rett til å disponere boligen fra midnatt til den første i mnd. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel må man satse på å betale leie to steder en måned. Feks at du flytter inn i ny leilighet 1 juli og flytter helt ut av siste leilighet 31 juli

Anonymkode: 65f33...84b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil også si at leietaker har rett til å disponere boligen fra midnatt til den første i mnd. 

Ja, det kan man. Veldig sjeldent det er aktuelt da, aldri vært borte i verken som utleier eller leietager. Man må ha overlapp mellom to steder når man skal leie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som regel må man satse på å betale leie to steder en måned. Feks at du flytter inn i ny leilighet 1 juli og flytter helt ut av siste leilighet 31 juli

Anonymkode: 65f33...84b

Ja, ellers så er man heldig slik våre leietagere var, de fikk flytta inn to dager før tida fordi de som flytta ut flytta ut før tida. Da slapp de overlapp. Men det er jo helt opp til de som flytter ut.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...