Dagensdiva Skrevet 20. november 2005 #1 Skrevet 20. november 2005 Skal til london, og vil jo gjerne ha med mobiltlf min! Men tidligere har jeg hatt abonnement og det har derfor ikke vært noe problem. Denne gangen har jeg kontaktkort på tlf, og lurer derfor på hvordan det fungerer? Har hørt rykter om at man må ha et viss beløp for at det skal fungere? Må man "Åpne" tlf på noen måte..skal til london..4 dager..vil det koste penger for meg å motta samtaler, sms osv? Takk!
~sikka~ Skrevet 20. november 2005 #2 Skrevet 20. november 2005 Dersom du har Telenor må du ha minst 500 på kortet for at det skal fungere. Med NetCom er det ikke noe minstebeløp - men det koster jo veldig mye mer å ringe og motta samtaler med kontantkort, så det kan jo lønne seg å ha en god del uansett. Nei man må ikke åpne tlf på noen måte. Dersom du har noe annet enn Telenor eller NetCom bør du sjekke med operatøren din om det fungerer - sjekk hjemmesiden eller ring dem.
~sikka~ Skrevet 20. november 2005 #3 Skrevet 20. november 2005 Glemte å svare på dette... det koster å motta samtaler - men ikke å motta sms. Sjekk prisene på hjemmesiden til din operatør.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #4 Skrevet 20. november 2005 Mener å huske at Telenor har gått bort fra dette om at må ha minst 500 kroner på telefonen nå...
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #5 Skrevet 20. november 2005 Du behøver ikke å ha noe minstebeløp på kontantkortet til Telenor for at den skal virke i utlandet. Prater av erfaring her, i alle fall går det greit i Svergie og Tyskland (sør-Tyskland) så vil tro at det skal gå greit i London og.
SissiB Skrevet 20. november 2005 #6 Skrevet 20. november 2005 Telenor forlanger ikke minste beløp på kortet lenger. Var nettopp i Spania, og det gikk fint ann å bruke mobilen min, selv om det bare var 150 kroner på
~sikka~ Skrevet 20. november 2005 #7 Skrevet 20. november 2005 Oki visste ikke at de hadde endret dette.
Dagensdiva Skrevet 20. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2005 DA FYLLER JEGF PÅ 500KR OG regner med at det går bra ! Skal snakke med telekiosken imorgen..der jeg kjøpte tlf...for sikkerhetsskyld!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #9 Skrevet 20. november 2005 Jeg fikk beskjed om å ringe og si fra at jeg reiste utenlands sist jeg var på tur med kontantkorttelefon, så jeg ville ringt for sikkerhets skyld
~sikka~ Skrevet 21. november 2005 #10 Skrevet 21. november 2005 Jeg fikk beskjed om å ringe og si fra at jeg reiste utenlands sist jeg var på tur med kontantkorttelefon, så jeg ville ringt for sikkerhets skyld ← Det må du ikke hos NetCom... så ingen vits å gjøre det hvis du har dem.
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 21. november 2005 #11 Skrevet 21. november 2005 Jeg har reist rundt på mange forskjellige steder med kontantkort, både netcom og telenor. Har aldri varsla noen før jeg har reist, og har heller ikke alltid hatt så mye på kortet. Når du slår på telefonen etter landing kommer automatisk en helt ny fremmed operatørlogo opp i displayet og ønsker deg velkommen, fungerer alltid som hjemme i Europa (verre med USA og deler av Asia). Husk bare at når noen hjemmefra ringer til deg trekkes utenlandstaksten fra ditt kontantkort (han som ringer betaler bare som i Norge). Lett å glemme når det er andre som ringer til deg, og da tikker kontantkortet ditt fort tomt. God tur!
Dagensdiva Skrevet 21. november 2005 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2005 TLF min virket nemlig ikke i Dubai når jeg var der i sommer, da hadde jeg også telenorkontantkort..men kanskje Dubai er en av de stedene hvor det er litt mer problematisk. I don't know! Men skal nå høre idag..
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 Jeg har ikke kontanktkort, men abonnemant hos telenor. Å motta sms koster også penger i utlandet av en eller annen merkelig grunn...
~sikka~ Skrevet 21. november 2005 #14 Skrevet 21. november 2005 TLF min virket nemlig ikke i Dubai når jeg var der i sommer, da hadde jeg også telenorkontantkort..men kanskje Dubai er en av de stedene hvor det er litt mer problematisk. I don't know! Men skal nå høre idag.. ← Vet med NetCom ihvertfall at kontantkort stort sett funker kun i Europa foreløpig. De har nok en liste på telenormobil.no.
Dagensdiva Skrevet 21. november 2005 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2005 fikk bekreftet at man ikke trenger et minstebeløp ! Men de visste lite om priser gitt..........
Hu i Svingen Skrevet 21. november 2005 #16 Skrevet 21. november 2005 Lurt å sjekke opp hvilke leverandører i det aktuelle landet som har de høyeste/laveste prisene - det er nemlig stooore forskjeller! Hvis du vet om et par stykker som ikke er alt for dyre kan du søke etteer nettverk manuelt og velge et av dem. De som popper først opp på telefonen når du går av flyet er nemlig sjelden av de billigste...
Gjest TomKrus Skrevet 22. november 2005 #17 Skrevet 22. november 2005 Jeg har ikke kontanktkort, men abonnemant hos telenor. Å motta sms koster også penger i utlandet av en eller annen merkelig grunn... ← Det hørtes merkelig ut da du ikke kan reservere deg fra å motta sms (slik du kan med mottatte samtaler ved å ikke svare), uten å slå av mobilen. Dette virker som en påtvunget driftskostnad.
~sikka~ Skrevet 22. november 2005 #18 Skrevet 22. november 2005 Jeg har ikke kontanktkort, men abonnemant hos telenor. Å motta sms koster også penger i utlandet av en eller annen merkelig grunn... ← Det hørtes merkelig ut da du ikke kan reservere deg fra å motta sms (slik du kan med mottatte samtaler ved å ikke svare), uten å slå av mobilen. Dette virker som en påtvunget driftskostnad. ← Jepp - tviler på at det stemmer - har jeg aldri hørt om før. Eneste de tar seg betalt for at du mottar er samtaler.
Gjest Nie ii Skrevet 22. november 2005 #19 Skrevet 22. november 2005 Man betaler IKKE for mottak av sms selv om du befinner deg i utlandet!! Men du betaler for samtaler, dette gjelder også til mobilsvar. Lønner seg å sjekke på telenor sine sider hva mottaket koster, for det kan skille en del på de forsjellige operatørene. Man får kun ladet opp med penger via mobilhandel, eller at noen lader opp via minibank her i Norge. Man får ikke ringt lade tlf så lenge man er i utlandet!!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #20 Skrevet 24. november 2005 Joda, man får ringt ladetlf. når man er i utlandet også. (så lenge man er i et land som støtter A-nummer overføring... det har visst noe med visning av nummer å gjøre.) ladetlf er også gratis å ringe fra utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå