AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Hvilke konkrete ting gjør du som du ikke gjør når du jobber med vektnedgang? Jeg prøver å drikke mer vann, holde meg til mat ved de tre måltidene, faste 16:8, hovedsakelig lavkarbo. Anonymkode: 6b874...568
Lafamiglia Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Ikke drikke noe som helst annet enn vann og svart kaffe utenom spesielle anledninger, hvor det hender at jeg drikker vin eller øl. (Brus mener jeg er for barn, og latte, cappuccino eller lignende, for folk som egentlig ikke liker kaffe. Og juice er ikke spesielt sunt - vann er mye bedre.) Ellers venter jeg til et godt stykke utpå dagen med å spise, med unntak for familiefrokoster/brunch. Når jeg er fysisk på jobb, som heldigvis igjen er omtrent hver dag, spiser jeg dagens første måltid klokka halv tolv, ettersom det er da vi har lunsj. Når jeg ikke er på jobb, og det heller ikke er familiefrokost, venter jeg med å spise til jeg blir sulten, som som regel er mellom 14 og 16 en gang. Og så spiser vi middag rundt 19-20, noe som betyr at det ikke er behov for kveldsmat, Og det er veldig sjelden at jeg spiser mellom måltidene. Jeg prioriterer heller å spise meg mett på god og maks tilfredsstillende mat når jeg først spiser. Jeg synes uansett at den helt perverse drikkekulturen i Norge (og da snakker jeg ikke om alkoholkulturen, hvor det også er mye å ta tak i), er fullstendig på trynet. Hvorfor driver folk og drikker sjokomelk, Tine iskaffe, energidrikk, Tine iste, brus, juice, og hva det måtte være, mellom måltidene??? Og nesten gjennom hele dagen? DRIKK VANN. Det er gratis, og nesten overalt i Norge, veldig godt. Eller kaffe, som også er gratis mange steder, i hvert fall på jobben, i kundemøter, på hoteller, osv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Når jeg skulle ned i vekt spiste jeg mindre porsjoner, drakk vann, og hoppet glatt over godteri bortsett fra to dager i uka. Anonymkode: b36f7...e87
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Ikke bare daglig, men jeg prøver å gå tur flere dager enn jeg ikke gjør det. Drikker kaffe eller vann/sukkerfri saft når jeg kjenner på sult. Spise frukt og grønt, prøve å ikke spise så mye brød. Ikke godteri, eventuelt saftis hvis det er varmt. Anonymkode: 65407...436
Topsi Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Jeg trener 3 dager i uken, drikker kun kalorifattig, bortsett fra melk i kaffe latte. Bruker ozempic for å kontrollere apetitten, og prøver å ha en, max to dager i uken med godteri. Gått ned 20kg og holdt vekten i 8 mnd Endret 30. juli 2022 av Topsi 2 1
bettsa Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Mindre porsjoner, Mindre karbohydrater, unngår snacks mellom måltider. Prøver å ha proteiner til hvert måltid for det metter (kjøtt, egg, fisk) kun en dag i uka til godteri. Trener 2- 3 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Dropper godteri og sukkerholdig drikke. Driver med periodisk faste. Nå når jeg er der jeg ønsker å være er jeg ikke så nøye på det. Men søtsuget er helt borte så blir lite søtsaker uansett. Den periodiske fasten har også gjort at jeg nå stort sett bare er sulten i spisevinduet. Så på en måte vedvarer de endringene jeg har gjort. Anonymkode: 3cc7f...f86
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 16.53): Hvilke konkrete ting gjør du som du ikke gjør når du jobber med vektnedgang? Jeg prøver å drikke mer vann, holde meg til mat ved de tre måltidene, faste 16:8, hovedsakelig lavkarbo. Anonymkode: 6b874...568 Ikke spise utenom måltider, spise mye grønnsaker og frukt. Anonymkode: 98d8e...945
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 16.53): Hvilke konkrete ting gjør du som du ikke gjør når du jobber med vektnedgang? Jeg prøver å drikke mer vann, holde meg til mat ved de tre måltidene, faste 16:8, hovedsakelig lavkarbo. Anonymkode: 6b874...568 Husk svinekjøtt gir mage og pupper, da det inneholder østrogen....... Anonymkode: c49bb...161
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 Vi får nå se om jeg klarer redusere vekt, men. Jeg er veldig syk, så kan kun basere meg på kosthold og ikke lavkalori/periodisk fasting osv. Spiser ca 16-1800 kalorier fordelt på mat ca hver tredje time (må følge dette intervallet pga sykdom). Standard opplegg, spiser som jeg vanligvis gjør - men prøver å droppe ALL unødig småsnacks osv som ikke er innenfor den 16-1800 kcal. Har ikke behov for å spise mer vanlig mat, men trenger å kunne spise noe «uplanlagt» innimellom. Så - sier ja til «kvalitetsmat» (det kan være innom tur på cafe med venn), men prøver kutte tilfeldig snacksing hjemme. Anonymkode: aa16e...35a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Ingenting med sukker i, og minst mulig karbohydrater. Anonymkode: ee7c5...a22 1
JegMotStrømmen Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 Egentlig ikke noe spesielt, etter å ha gått ned 60 kilo så holder jeg fast på det kostholdet og de tankene som hjalp meg ned i vekt for flere år siden. Jeg handler ikke usunne matvarer, for jeg ønsker ikke å ha disse i hus. Jeg stopper opp og kjenner etter om jeg virkelig er sulten før jeg spiser noe. Og jeg holder meg til vann som tørstedrikke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 Prøver å spise litt "bedre"😊 Idag har jeg spist feks cottage cheese med bringebær og valnøtter. Et grønt eple. Og laksefilet pluss rømme. Tror det å kutte ned på dårlige karbs absolutt har noe for seg. Anonymkode: e798f...aec 1
Danseskjørt Skrevet 4. august 2022 #17 Skrevet 4. august 2022 Loggfører kalorier i lifesum, får mange aha-opplevelser.
Helene Skrevet 4. august 2022 #18 Skrevet 4. august 2022 (endret) Spiser ofte, 5-6 ganger pr dag. Små måltider. Bytter ut godteri med frukt, bær, nøtter. Drikker vann. Unngå farsemat. Spis mere fisk, også som pålegg. Glemte å si, holde deg i daglig aktivitet. Trene, eller gå tur, eller være aktiv i hjemmet. Skaffet meg fitbit. Det viste seg, når jeg bakte på kjøkkenet, gikk 10 000 skritt på få timer. Nå baker jeg ikke til meg selv, baker på bestilling til andre. Endret 4. august 2022 av Helene
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #19 Skrevet 4. august 2022 Det som hjalp meg mest var å jobbe med å tåle å være sulten. Uten å måtte småspise vekk all sultfølelse. Jeg er for lat/ustrukturert til å klare å telle kalorier uten å lure meg selv, så jeg var nødt til å tenke porsjonskontroll, færre måltider og å aldri drikke ekstra kalorier. Å droppe frokost, feks, ble en vane som festet seg raskere enn jeg hadde regnet med. Nå holder jeg meg fram til lunsj uten problem. Kan bli sulten kl.9.30 feks, da tenker jeg bare "sorry Mac, ikke lunsj før om et par timer, og så neste halvtime er sultfølelsen helt borte, og når den dukker opp igjen er det tid for lunsj 🙂 Anonymkode: 766e4...c1e 5
aazy Skrevet 4. august 2022 #20 Skrevet 4. august 2022 Kalori/makrotelling er #1. Krever mykje kreativitet å nå målet enkelte dager, må få i meg nok til å prestere og føle meg bra. Testar stadig nye oppskriftar for å ikkje gå lei av mat. Ikkje minst å sove nok, gå meir, ikkje stresse når vekta går opp og ned. Skape vanar for livet vidare, ikkje berre vektnedgangen ☀️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå