AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Vi hadde invitert et vennepar (utenbys fra) på besøk, og de dukket opp med en hund(!) uten å si ifra på forhånd. Tidligere har hunden alltid blitt passet av andre når de har kommet på besøk. Jeg ble helt satt ut da jeg åpnet døren, og de slapp hunden. Den løp rundt i leiligheten vår, før eierne satt seg i sofaen og klappet ved siden av seg for å markere at hunden skulle sette seg ved siden av dem. Jeg er rett og slett litt rystet over dette. Nå er ikke dette de høfligste menneskene jeg kjenner, men jeg trodde alle forsto at man må spørre på forhånd før man tar med seg en hund hjem til andre? Og er det bare gitt at det skal være greit for oss at en hund sitter i sofaen vår? Hva tenker andre om dette? Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: cdccc...206 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Hadde sagt at jeg ikke synes det er ok med dyr i sofaen. De burde absolutt spurt deg om det er ok å ta med hund Anonymkode: 431f5...575 16 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Jeg hadde sagt det som det er, jeg tåler ikke hund og den kan ikke være inne hos meg. Hvordan de ville løst det hadde ikke vært mitt problem. Anonymkode: 085ef...319 5
Gjest ti10 Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Jeg hadde nok spurt før jeg tok med en hund på besøk til andre, men jeg synes du overreagerer litt hvis det ikke er snakk om allergi, sterk hundeangst eller en veldig urolig hund. Men lot de den bare sitte i sofaen din sånn helt uten videre? Det hadde jeg ikke latt en hund gjøre, verken hjemme eller hos andre.
Heydayotheinterweb Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Jeg har blitt bitt 2 ganger uprovosert. En gang som 4-åring og en gang av ei lausbikkje i Øst-Europa så den kjøteren hadde aldri fått komme inn. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Man spør før man tar med seg hunden sin på besøk, med mindre man har fått beskjed om at det er greit å ta den med. Jeg spør alltid om jeg skal til noen (ny), og er det ikke greit så er hunden min hjemme. Og å invitere hunden opp i sofaen gjør jeg ikke på besøk uansett, det er bare usedvanlig frekt! Må mangle noen antenner de folka som gjør det. Anonymkode: 76ff2...fbd 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Alle er velkommen til meg med hund, og da jeg hadde hund selv var den velkommen hos alle jeg kjente. Den var liten og lydig, da. Så jeg er slett ikke sikker på om jeg hadde kommet på å spørre om jeg skulle på besøk hos noen for første gang - med mindre de hadde uttrykt at de ikke likte hund, var allergiske e.l. Anonymkode: 7c1a0...ebc 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Normal folkeskikk er å spør først om det er greit hunden er med, det er ditt hjem og jeg hadde sagt i fra at hunder ikke skal oppi min sofa. Syns de virker respektløse.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (4 minutter siden): Jeg har blitt bitt 2 ganger uprovosert. En gang som 4-åring og en gang av ei lausbikkje i Øst-Europa så den kjøteren hadde aldri fått komme inn. Jeg har opplevd flere sure bussjåfører. Betyr det at jeg bør boikotte alle som kjører buss? Anonymkode: a623b...022 6
Gliffy Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Syns det var rart. Jeg spør alltid om jeg kan ha med hunden. Og om jeg skulle ha glemt å spørre om det ville jeg uansett aldri ha invitert hunden opp i noen andre sin sofa! 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Vi har hund selv, så hunden hadde selvfølgelig fått kommet inn dersom de to hundene gikk greit overens. Den hadde derimot ikke fått være i sofaen. Vi tillater ikke at vår egen hund er i sofaen, så hvertfall ikke andres. Det er det samme som at jeg skal tråkke rundt med sko i sofaen. Anonymkode: 15431...030 5
MacadamiaNut Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Utrolig, hinsides frekt og ta med seg et dyr til noen andres bopel uten å spørre om lov (!!)😡 Jeg hadde nekta inngang - rett og slett, så fikk de bare bli så sure de bare hadde orka💁🏻♀️ Jeg har 2 katter, så en super unnskyldning for å slippe å ha bikkjer på besøk 😅😆 Liker ikke bikkjer uansett, selv om jeg skjønner at andre gjør det🙃 5
Hallo12345 Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 Her i huset er det to stykk som ikke tåler hund. Dermed hadde de enten måtte ha hunden i bilen eller snu å reise hjem igjen. 2
GammelKaktus Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 Haha, de hadde ikke kommet innenfor døra her med et dyr så da måtte de ha snudd i døra og sagt farvel. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (48 minutter siden): Jeg har blitt bitt 2 ganger uprovosert. En gang som 4-åring og en gang av ei lausbikkje i Øst-Europa så den kjøteren hadde aldri fått komme inn. Hunder biter aldri uprovosert. De har alltid en grunn til å bite. Om vi synes den grunnen er god nok eller ikke, er noe helt annet. Ble du bitt som 4-åring, så er det foreldrene dine du burde skylde på, ikke hunden. Dette er uansett ikke spesielt relevant. Ts, som hundeeier er jeg helt enig med deg. Det er ikke greit å ta med hund på besøk uten å spørre. Det er spesielt ikke greit å ta med hunden opp i sofaen uten å spørre. Tar jeg med meg mine hunder på besøk hos noen de ikke har vært hos før (og selvfølgelig har jeg spurt først), så holder jeg de i bånd så jeg kan passe på at de ikke stikker nesa i hver krik og krok, eller raser rundt på møbler. Det er vanlig folkeskikk. Anonymkode: 99bfa...3ed 3
Lunda Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hunder biter aldri uprovosert. De har alltid en grunn til å bite. Om vi synes den grunnen er god nok eller ikke, er noe helt annet. Ble du bitt som 4-åring, så er det foreldrene dine du burde skylde på, ikke hunden. Dette er uansett ikke spesielt relevant. Ts, som hundeeier er jeg helt enig med deg. Det er ikke greit å ta med hund på besøk uten å spørre. Det er spesielt ikke greit å ta med hunden opp i sofaen uten å spørre. Tar jeg med meg mine hunder på besøk hos noen de ikke har vært hos før (og selvfølgelig har jeg spurt først), så holder jeg de i bånd så jeg kan passe på at de ikke stikker nesa i hver krik og krok, eller raser rundt på møbler. Det er vanlig folkeskikk. Anonymkode: 99bfa...3ed Det er faktisk hunder som biter uprovosert. Noen som faktisk blir trent opp til å gjøre det, til og med, eller er blitt så mishandlet at de blir angstbitere. Løshunder er oftere blant de siste, og det er en del løshunder i øst Europa. For ikke å snakke om hunder med rabies, noe som heldigvis er svært sjeldent, men ikke helt uhørt i Europa. Jeg vokste selv like ved en familie som adopterte flere hunder hadde blitt mishandlet på den måten og de tok godt vare på dem. All ære til dem for det, men søstrene mine var ikke høye i hatten når de møtte dem. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 Og jeg hadde blitt kjempeskuffa hvis folk jeg visste hadde hund ikke tok den med når de kom på besøk til oss. Så lenge hundeeieren respekterer at i mitt hus er det mine regler som gjelder, er alle hunder velkomne hit, uansett størrelse (jo større, jo bedre…). Anonymkode: e76ea...a61 1 4
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 Jeg hadde ikke hatt noe i mot det, men så er jeg jo glad i dyr. Men de kunne i det minste spurt om den fikk bruke sofaen, eller du kunne gitt beskjed om at den kunne holde seg på gulvet?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Jeg hadde ikke reagert på at de tok med hund, men ikke latt den sitte i sofaen Anonymkode: c1e5c...c48 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 Jeg elsker hunder og hadde blitt glad om de tok med seg hunden når de kom på besøk. Anonymkode: 3f340...892 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå