Gå til innhold

Familiemedlem hos meg fyller år og har dårlig råd og økonomi. Mannen insisterer på å gi gavekort på matbutikk i gave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en i familien som har litt dårlig økonomisk sans, sliter med litt spilleproblemer, kjøper ofte ting på kreditt ellet må låne til mat. Nå har mannen fått for seg å gi vedkommende gavekort på et par tusen på feks tema 1000. Jeg tenker det er helt borti natta, og vil gi en "morsommere" gave feks opphold på spa eller noe i samme prisklasse. Hva mener dere? 

Anonymkode: b51e3...2a9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Holder med ham.

Anonymkode: 9d532...c25

• Liker 33
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlig råd og hadde satt mye mer pris på et gavekort på matbutikk enn alt annet ræl som blir gitt. Mat trenger man, spa er luksus. Selv om spa er kjekt der og da metter et par tusen kroner på rema mer

Anonymkode: 9f8a5...340

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok satt mer pris på gavekort på ream 1000 enn spa ja.

Anonymkode: 8cc4d...828

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å kjøpe en liten gave pluss gavekort på mat? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mener mannen din har en kjempeidé. Selv setter jeg stor pris på nyttige gaver fremfor all annen drit folk måtte finne på å gi som dem synes er morsomt eller fint. Det er sjeldent noe treffer blink med slike "oppfinnsomme" gaver. Dette vet folk nå (i min omgangskrets). Fikk faktisk en liten pall med dassrull til bursdagen min sist. Ble kjempehappy. Spesielt siden jeg har noia for å gå tom så jeg alltid må ha ørten ruller i reserve. Å handle dopapir er kjedelig og tar mye plass. Nå er jeg spart det prosjektet i lang tid fremover. Genialt.

Anonymkode: 42a1b...df2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Oi ganske enstemmig her, okei ja jeg skjønner. Det er nok en mye mer praktisk og smart gave, mannen vil ikke gi penger for han vil ikke finansiere dumskap sier han, jeg er nok enig der. 

Anonymkode: b51e3...2a9

• Liker 9
Skrevet
Curiousine skrev (2 minutter siden):

Hva med å kjøpe en liten gave pluss gavekort på mat? 

Det synes jeg var en god idé. Noe litt ekstraordinært som en fin konfekt, en blomsterbukett eller noe i tillegg til gavekortet. Så blir det både nyttig og litt stas.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn som surrer med økonomien og jeg hadde ikke likt å fått mat i bursdagsgave med mindre jeg ønsket meg det, og det samme hvis kjøleskapet var tomt. 

Anonymkode: ce61a...72b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke gi et gavekort på et senter som også har matbutikk? Personlig ville jeg syntes det var ydmykende og flaut dersom jeg hadde dårlig økonomi og fikk gavekort på Rema

Anonymkode: cf211...178

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er en sånn som surrer med økonomien og jeg hadde ikke likt å fått mat i bursdagsgave med mindre jeg ønsket meg det, og det samme hvis kjøleskapet var tomt. 

Bedre med gavekort på en matbutikk, enn å surre bort pengene på tull og tøys.

Mat er noe man trenger for å overleve, og hvis noen er økonomisk utviklingshemmet, så hvorfor ikke?

Du får spis negla i steden og se på de daue tingene du heller får i gave ❤

Anonymkode: b3b4d...55e

• Liker 1
Skrevet

Rema 1000 men som sagt tanken som teller men noen blir sikkert glad for ett spa også 🙂 

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Enig med mannen din. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det er jo ikke så kjekt for de som hele tiden må låne ut penger. Hvis jeg hadde hatt en person i min omgangskrets som ga uttrykk for det du sier nå, at du heller vil ha spa eller noe annen luksus enn gavekort på mat, og så kommer du dagen etter og ber om å låne 300 kr til mat, da hadde jeg blitt litt irritert.

Skrevet

Kjøp på et kjøpesenter. Det har jeg fått, og har brukt det på mat om ikke jeg trenger noe annet der

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de med dårlig råd også skal kunne få gaver som er gøy og som ikke er noe man trenger, men bare har lyst på. Gaveanledninger trenger ikke brukes til veldedighet. 

Anonymkode: 8940b...4c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville og gitt et gavekort på et senter med matbutikk i, så kan vedkommende velge om han vil kjøpe mat eller andre ting som kan trenges. 

Anonymkode: 8cc4d...828

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde rett og slett gitt penger. Men det er meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også et familiemedlem som har slitt med penger. Så jeg kjøpte gavekort som din mann foreslo et år. Spurte etter ønsker året etter og fikk faktisk svar om gavekort på matbutikk. Så det var tydeligvis en fin gave. 

Anonymkode: 1dc55...0eb

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...