AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Har en i familien som tror hun har fri, når hun er sammen med oss andre. Jeg er helt innstilt på å engasjere meg i barnet hennes, men har også selv 3 under 8 år, som krever litt oppfølging. Og jobber for å hele veien være i forkant. Min mann er på jobb, og foreldrene mine har invitert oss med 7 dager til strandferie (barn og barnebarn). Dette barnet på 4,5 biter, griner ved motstand og har ødelagt alle fellesmåltider så langt på turen. Slår og roper om noe går imot han. Jeg har begynt å bli bekymret, klarer ikke å se noen tydelig oppfølging/ oppdragelse. Jeg ønsker det beste for dem, men ønsker å komme med tips om: - Sosialisering. Må begynne å øve på å dele leker/ ha besøk. - At mor må snakke med han, når han tar styringen over alle leker/ alltid skal bestemme hva som er på tv. F.eks. - Mor må ta tak i bitingen og slåingen. Vi legger opp til å reise og leve på barnas premisser. Men er dette en tapt kamp? Anonymkode: 12a5f...e33
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har en i familien som tror hun har fri, når hun er sammen med oss andre. Jeg er helt innstilt på å engasjere meg i barnet hennes, men har også selv 3 under 8 år, som krever litt oppfølging. Og jobber for å hele veien være i forkant. Min mann er på jobb, og foreldrene mine har invitert oss med 7 dager til strandferie (barn og barnebarn). Dette barnet på 4,5 biter, griner ved motstand og har ødelagt alle fellesmåltider så langt på turen. Slår og roper om noe går imot han. Jeg har begynt å bli bekymret, klarer ikke å se noen tydelig oppfølging/ oppdragelse. Jeg ønsker det beste for dem, men ønsker å komme med tips om: - Sosialisering. Må begynne å øve på å dele leker/ ha besøk. - At mor må snakke med han, når han tar styringen over alle leker/ alltid skal bestemme hva som er på tv. F.eks. - Mor må ta tak i bitingen og slåingen. Vi legger opp til å reise og leve på barnas premisser. Men er dette en tapt kamp? Anonymkode: 12a5f...e33 Barn må faktisk ikke dele leker. Om barnet bestemmer mye så må de andre barna si ifra. Voksne trenger ikke involvere seg i sånt. Barna kan finne ut av ting. Biting og slåing må tas tak i, eller så gjør DU det. Velg ett område, det andre er bare subjektivt. Anonymkode: f1a90...ba3
Curiousine Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har en i familien som tror hun har fri, når hun er sammen med oss andre. Jeg er helt innstilt på å engasjere meg i barnet hennes, men har også selv 3 under 8 år, som krever litt oppfølging. Og jobber for å hele veien være i forkant. Min mann er på jobb, og foreldrene mine har invitert oss med 7 dager til strandferie (barn og barnebarn). Dette barnet på 4,5 biter, griner ved motstand og har ødelagt alle fellesmåltider så langt på turen. Slår og roper om noe går imot han. Jeg har begynt å bli bekymret, klarer ikke å se noen tydelig oppfølging/ oppdragelse. Jeg ønsker det beste for dem, men ønsker å komme med tips om: - Sosialisering. Må begynne å øve på å dele leker/ ha besøk. - At mor må snakke med han, når han tar styringen over alle leker/ alltid skal bestemme hva som er på tv. F.eks. - Mor må ta tak i bitingen og slåingen. Vi legger opp til å reise og leve på barnas premisser. Men er dette en tapt kamp? Anonymkode: 12a5f...e33 Vet du at barnet ikke har besøk av venner hjemme? Om du tar opp alt det du ramset opp tviler jeg veldig på at hun vil på ferie med deg igjen. Det er en ting å ta opp det med bitingen, men alt det du har ramset opp er som kritisere alt med barnet hennes og hennes oppdragelse. Kanskje barna dine må lære at alle er forskjellige, ikke alle kommer til å dele. Endret 30. juli 2022 av Curiousine
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Curiousine skrev (Akkurat nå): Vet du at barnet ikke har besøk av venner hjemme? Om du tar opp alt det du ramset opp tviler jeg veldig på at hun vil på ferie med deg igjen. Det er en ting å ta opp det med bitingen, men alt det du har ramset opp er som kritisere alt med barnet hennes og hennes oppdragelse. Å barna dine må kanskje lære at alle er forskjellige, ikke alle kommer til å dele. Ang å ha besøk. Dette bekymrer meg, og er ikke en kritikk av barnet. Ser bare ut som mor er veldig avkoblet. (Mye mer, men som kan bli gjenkjent om jeg skriver det). Anonymkode: 12a5f...e33
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Bare å legge ut om hva du tenker, ikke hold noe tilbake. Du har vel uansett ikke lyst til å feriere med den familien igjen? Anonymkode: a05a9...ed1
Curiousine Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ang å ha besøk. Dette bekymrer meg, og er ikke en kritikk av barnet. Ser bare ut som mor er veldig avkoblet. (Mye mer, men som kan bli gjenkjent om jeg skriver det). Anonymkode: 12a5f...e33 Kan godt hende det er mye, men tar du opp alt ødelegger du nok forholdet deres. Men om det er noe du er åpen for å gjøre så må du jo bare gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Egentlig så er det mange barn som både biter og slår en periode... og er trassete, syter og ikke vil dele leker. Hadde ikke gjort noenting, korrigert når det gikk utover mine barne og spurt moren om det er greit og nytet ferie Anonymkode: c39fb...2a1
Kaisada Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en i familien som tror hun har fri, når hun er sammen med oss andre. Jeg er helt innstilt på å engasjere meg i barnet hennes, men har også selv 3 under 8 år, som krever litt oppfølging. Og jobber for å hele veien være i forkant. Min mann er på jobb, og foreldrene mine har invitert oss med 7 dager til strandferie (barn og barnebarn). Dette barnet på 4,5 biter, griner ved motstand og har ødelagt alle fellesmåltider så langt på turen. Slår og roper om noe går imot han. Jeg har begynt å bli bekymret, klarer ikke å se noen tydelig oppfølging/ oppdragelse. Jeg ønsker det beste for dem, men ønsker å komme med tips om: - Sosialisering. Må begynne å øve på å dele leker/ ha besøk. - At mor må snakke med han, når han tar styringen over alle leker/ alltid skal bestemme hva som er på tv. F.eks. - Mor må ta tak i bitingen og slåingen. Vi legger opp til å reise og leve på barnas premisser. Men er dette en tapt kamp? Anonymkode: 12a5f...e33 Det er en tapt kamp når man legger opp til at et barn på 4,5 år legger føringen for hvordan ferien til en storfamilie skal være. Sett grenser for han, om mor ikke gjør det. Vis hvordan det skal gjøres, selv om det koster endel energi. Skjønner godt frustrasjonen.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Kaisada skrev (39 minutter siden): Det er en tapt kamp når man legger opp til at et barn på 4,5 år legger føringen for hvordan ferien til en storfamilie skal være. Sett grenser for han, om mor ikke gjør det. Vis hvordan det skal gjøres, selv om det koster endel energi. Skjønner godt frustrasjonen. Ser at jeg får litt delte tilbakemeldinger. Er jo ikke for min del, han bør oppdras. Men han vil jo få en vanskelig oppvekst om han ikke får rettledning i å fungere med andre. Ikke så veldig redd for å ikke få reise på flere ferier, men litt redd for å skape dårlig stemning. Ser bare at besteforeldrene er veldig slitne, og en mor som ofte ber om bekreftelse på at dette er normalt. I dårlige situasjoner, der hun blir stresset. I stedet for å prøve å forandre noe. Og mine barn? De synes jo også dette blir vanskelig å forholde seg til. Her er 6 barnebarn. Trist om alt styres av det ene. Anonymkode: 12a5f...e33
Kaisada Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser at jeg får litt delte tilbakemeldinger. Er jo ikke for min del, han bør oppdras. Men han vil jo få en vanskelig oppvekst om han ikke får rettledning i å fungere med andre. Ikke så veldig redd for å ikke få reise på flere ferier, men litt redd for å skape dårlig stemning. Ser bare at besteforeldrene er veldig slitne, og en mor som ofte ber om bekreftelse på at dette er normalt. I dårlige situasjoner, der hun blir stresset. I stedet for å prøve å forandre noe. Og mine barn? De synes jo også dette blir vanskelig å forholde seg til. Her er 6 barnebarn. Trist om alt styres av det ene. Anonymkode: 12a5f...e33 ja dine barn har det ikke godt med at han ikke har grenser, og den som lider mest under det er gutten selv. Hva med far, er han ute av bildet? jeg tror jeg ville sagt noe som at -jeg skjønner at det er utfordrende fase dere er inne i, men jeg tror det er viktig for han at han får tryggere rammer rundt seg ved å sette klare grenser for hva som forventes og tolereres av han. Prøv å dra paralleller til egne barn, (selv om det ikke er helt sant) at du prøvde det og det, noe som fungerte for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå