Gå til innhold

Bare å gå videre, eller kan det være sjans?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår meg ikke på denne mannen, å har jo skjønt at jeg bare burde gå videre.

Men; vi har ikke vært til sengs, ikke har han vært veldig pågående heller, så det er ikke sex han er ute etter. Vi har hatt litt samtaler via sosiale medier, men ikke voldsomt. Men de gangene det har blitt snakket om at man liker hverandre osv. er det han som har startet. Ikke noe voldsomme komplimenter eller noe (bare rolige og fine kommentarer).

Jeg har likt måten han har skrevet på. Fordi det er så annerledes enn mange andre som overdriver så fælt. Så føler ingen av oss har vært masete. Har også tenkt at det er fint med en som ikke sitter med nesa i mobilen hele tiden.

Men dialogen er så voldsomt opp og ned.. Kan skravle et par dager litt frem og tilbake, så kan det bli stille en dag eller to. Det er liksom så veldig opp og ned. Han har sagt han liker meg, og vil at vi skal møtes igjen.

Men vi holder ikke så mye kontakt. Ikke avtalt noen dag for møte heller. Men på en måte syns jeg dette ikke er så unormalt all den tid vi bare har møttes et par små ganger, samtidig leser jeg at alle her skriver at hvis han er interessert så tar han kontakt. Vi hadde veldig god kjemi på ordentlig, det var vi enige om.

Men MÅ det være sånn fra start, eller er det noen som har hatt en litt slow start på datingen? Så tar det seg heller opp etterhvert? Merker at jeg blir fryktelig usikker. Men nå har jeg bare erfaring med menn som har vært veldig masete i chattingen, å syns egentlig dette er fint. Men samtidig kjenner jeg han såpass lite at jeg ikke klarer stole på det som ble sagt for noen uker siden heller..

Trenger bare drøfte problemstillingen.

Må det være så svart/hvitt (at han garantert hadde vist det på some) helt fra start?

Anonymkode: 98261...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du kjent han? Om det er snakk om flere mnd. ville jeg vel bare spurt rett ut om hva han tenker og ser for seg. Kanskje si noe om at du synes det er litt kjedelig at dere ikke kan møtes oftere?

Skrevet

Har du truffet ham på dating app?

Jeg har inntrykk av at de på datingapp gjerne skriver med flere i begynnelsen. Så ser de hvem de vil ha. Gjerne etter noen få treff også. 

Ser ikke noe galt i det. De har ikke kommet i noe forhold enda, og vil ha det litt åpent. Kanskje han ikke kjenner på de forelskede følelsene enda. 

Samtidig tror jeg at det kan skape uro og forvirring for dem selv når vi sveiper sånn.

Uansett, det er tydelig at han liker deg. Men han har kanskje ikke fått de brusende følelsene enda, men vil gi det en sjanse?

Jeg tror mange menn venter litt på initiativ eller at de blir vist tydelig interesse av kvinnen.

Har du vært tydelig? Jeg tenker du skal være tydelig på at du har fått et godt inntrykk, og vil gjerne bli mer kjent med ham.

Du kan si at : Jeg liker deg godt. Jeg kunne godt tenke meg å bli mer kjent med deg. Koselig om du blir med på tur ......kl.....

Skrevet (endret)
Blåjojo skrev (3 minutter siden):

Kanskje si noe om at du synes det er litt kjedelig at dere ikke kan møtes oftere?

Vel, det er mer attraktiv spørremåte at man sier at det hadde vært koselig å møtes oftere, sånn at vi kunne bli bedre kjent.

Endret av exictence
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Vel, det er mer attraktiv spørremåte at man sier at det hadde vært koselig å møtes oftere, sånn at vi kunne bli bedre kjent.

Helt enig. Ser at det var fryktelig dårlig formulert av meg😊

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Ser at det var fryktelig dårlig formulert av meg😊

Bra du er enig :) Det er jo det samme du sier, men det blir hyggelige og mer positivt å si det med positivt ladete ord. Og det er hyggelig og det viser at man er god/sterk i seg selv å snakke et positivt personlig språk Jeg liker/hadde satt pris på /gjør meg glad osv.

Da er det lystbetont å ta kontakt med vedkommende. Det gir en følelse av at man er ønsket. Det er en god følelse.

Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Bra du er enig :) Det er jo det samme du sier, men det blir hyggelige og mer positivt å si det med positivt ladete ord. Og det er hyggelig og det viser at man er god/sterk i seg selv å snakke et positivt personlig språk Jeg liker/hadde satt pris på /gjør meg glad osv.

Da er det lystbetont å ta kontakt med vedkommende. Det gir en følelse av at man er ønsket. Det er en god følelse.

Klart jeg er enig. Prøvde å finne et annet ord, men er ikke alltid hjernen min går med på det😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svarene deres.

Lurer på om det er jeg som overtenker pga. at jeg leser at alle mannfolk VISER interesse, samt at han har en helt annen måte å være på enn mange andre jeg har møtt. Så koker det vel bare sammen til at jeg blir usikker, samtidig som jeg liker det. Men det har nok med at jeg ikke kjenner han så godt enda. Å jeg tenker jo egentlig at litt sporadisk kontakt i starten burde være helt ok!

Har ikke inntrykk av at han er en flørt, eller at han hadde noen hast med å date. Samme som meg, men med såpass lite dialog til tider, så har det gjort meg usikker som sagt. Har egentlig tenkt at sommeren var planlagt, vi møttes rett før, å at den bare gjennomføres. Så jeg får se an utover høsten. Slutte å lese, alle mannfolk er jo ikke playere. 

Jeg har vist interesse, men på samme nivå som han. Eller det vil si at jeg er veldig kjapp til å speile hans oppførsel da, at når han trekker seg litt bort så gjør jeg det samme. Hvertfall etter at jeg gikk ut over komfortsonen å har tatt første skritt på et par punkter. Så nå tenkte jeg ikke mase, å så legge et ev. nytt møte opp til han. 

Men sånn jeg forstår dere så måååå det ikke bety over og ut. Kan ikke skjønne hvorfor han uoppfordret skal si at han liker meg, når det ikke lå i samtalen, hvis det ikke stemmer heller.. 

Skrevet

Jeg synes det høres helt normalt ut jeg?

Du beskriver sånn ca alle de relasjonene jeg har hatt hvor man har blitt "sammen".

Men det skal sies at jeg er ikke en som trenger masse kontakt mellom fysiske møter da, så jeg er kanskje ikke normal på dette området?

Jeg tenker at det er lite du får vite uten å faktisk møte han og snakke om hvordan dere ønsker å ha det. 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok egentlig enig med deg Blåttvann. 

Men har nok fått et litt usunt møte med singellivet. I den forstand at de to første jeg datet/møtte etter bruddet for 4 år siden, ble så veldig "eiersyke" med en gang. Såpass at jeg har slitt lenge, tross ærlighet, med å komme meg unna.

Så jeg har nok ikke hatt et normalt møte med noen siden før jeg draft min eksmann, som nå er ca. 16 år siden 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nok egentlig enig med deg Blåttvann. 

Men har nok fått et litt usunt møte med singellivet. I den forstand at de to første jeg datet/møtte etter bruddet for 4 år siden, ble så veldig "eiersyke" med en gang. Såpass at jeg har slitt lenge, tross ærlighet, med å komme meg unna.

Så jeg har nok ikke hatt et normalt møte med noen siden før jeg draft min eksmann, som nå er ca. 16 år siden 😅

For meg høres det verre ut å ha kontakt konstant. 😅 Jeg hadde følt meg kvalt og overvåket.

Tror du kan slappe av, dersom dere holder kontakten så er han interessert. 🤗 Om det blir noe mer mellom dere vet jo ingen, men dersom du får svar når du sender meldinger, han virker interessert i det du har å si og det er litt flørtet tone mellom dere så er all good etter min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (47 minutter siden):

For meg høres det verre ut å ha kontakt konstant. 😅 Jeg hadde følt meg kvalt og overvåket.

Tror du kan slappe av, dersom dere holder kontakten så er han interessert. 🤗 Om det blir noe mer mellom dere vet jo ingen, men dersom du får svar når du sender meldinger, han virker interessert i det du har å si og det er litt flørtet tone mellom dere så er all good etter min erfaring.

Hehe ja, det er derfor jeg syns dette på en måte virker befriende og godt. Ble veldig sliten av å ha en samtale gående konstant.

Grunnen til min usikkerhet her er nok fordi jeg ikke kjenner han godt nok enda, så jeg vet jo ikke om det er et bra tegn. 

Akkurat i starten er det nok greit med hakket mer bekreftelse, ikke så av og på, sånn at man føler seg trygg på at man har samme intensjoner. Samtidig har han jo sagt det, så jeg må jo bare lære meg og stole på det. Bunner nok i egen usikkerhet også. Men føler vel at ord og handling ikke står helt i stil. Men vi har jo ikke møttes mange gangene heller. Så for noen er nok dette mer enn nok dialog. Bare det å vite at man ønsker treffes igjen, så tar man det derfra.

Takk så mye for svar! 🤩

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å vite hva som skjer inni hodet hans, men han høres litt lik ut meg. Jeg trenger masse tid altså. Og jeg MÅ ha flere dager der vi ikke har kontakt. Kunne sikkert gått ukesvis også. Jeg er trenger mye tid på å bearbeide følelser og inntrykk, reflektere, kanskje savne litt. 

Har ikke holdt på med nett dating så mye, men så langt synes jeg det er litt intenst...

Det er bare sunt å være litt usikker og nysgjerrig tenker jeg. :)

Anonymkode: 12d53...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vanskelig å vite hva som skjer inni hodet hans, men han høres litt lik ut meg. Jeg trenger masse tid altså. Og jeg MÅ ha flere dager der vi ikke har kontakt. Kunne sikkert gått ukesvis også. Jeg er trenger mye tid på å bearbeide følelser og inntrykk, reflektere, kanskje savne litt. 

Har ikke holdt på med nett dating så mye, men så langt synes jeg det er litt intenst...

Det er bare sunt å være litt usikker og nysgjerrig tenker jeg. :)

Anonymkode: 12d53...d13

Å det er kjempefint! Men uvant 😅 Skulle derfor ønske at man kanskje sa det på en eller annen måte. Sånn at man er litt klar over det. For det er null problem for meg hvis det er sånn det også er her.

Jeg liker at man hverken føler at man må rapportere, eller at man tidlig føler at man må slippe ting man egentlig hadde tenkt til.

Så takk for svar, og for at du forteller meg at det er noen som funker sånn også. For det har også vært en tanke. At man trekker seg litt bort, etter f. eks. dager hvor man har delt eller sagt litt mye. 

Å ja, enig med deg! Nettdating, utrolig intenst. Mange vil jo helst møtes omtrent asap, skjønner at mange ikke vil chatte i evigheter, men jeg blir stresset av veldig mange på slike apper..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Kanskje han aldri har datet før? 

Anonymkode: e8e33...fa9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor gammel er han? Kanskje han aldri har datet før? 

Midt i 40 årene. 

Men nei, det kan jo hende han ikke har datet noe særlig. 

Jeg har jo ikke det (syns jeg, eller sammenlignet med en del andre). Så kan jo være at man ikke har helt taket på hva som er "vanlig".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Midt i 40 årene. 

Men nei, det kan jo hende han ikke har datet noe særlig. 

Jeg har jo ikke det (syns jeg, eller sammenlignet med en del andre). Så kan jo være at man ikke har helt taket på hva som er "vanlig".

Eventuelt at han sliter med noe? Rus? Psykisk? 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår meg ikke på denne mannen, å har jo skjønt at jeg bare burde gå videre.

Men; vi har ikke vært til sengs, ikke har han vært veldig pågående heller, så det er ikke sex han er ute etter. Vi har hatt litt samtaler via sosiale medier, men ikke voldsomt. Men de gangene det har blitt snakket om at man liker hverandre osv. er det han som har startet. Ikke noe voldsomme komplimenter eller noe (bare rolige og fine kommentarer).

Jeg har likt måten han har skrevet på. Fordi det er så annerledes enn mange andre som overdriver så fælt. Så føler ingen av oss har vært masete. Har også tenkt at det er fint med en som ikke sitter med nesa i mobilen hele tiden.

Men dialogen er så voldsomt opp og ned.. Kan skravle et par dager litt frem og tilbake, så kan det bli stille en dag eller to. Det er liksom så veldig opp og ned. Han har sagt han liker meg, og vil at vi skal møtes igjen.

Men vi holder ikke så mye kontakt. Ikke avtalt noen dag for møte heller. Men på en måte syns jeg dette ikke er så unormalt all den tid vi bare har møttes et par små ganger, samtidig leser jeg at alle her skriver at hvis han er interessert så tar han kontakt. Vi hadde veldig god kjemi på ordentlig, det var vi enige om.

Men MÅ det være sånn fra start, eller er det noen som har hatt en litt slow start på datingen? Så tar det seg heller opp etterhvert? Merker at jeg blir fryktelig usikker. Men nå har jeg bare erfaring med menn som har vært veldig masete i chattingen, å syns egentlig dette er fint. Men samtidig kjenner jeg han såpass lite at jeg ikke klarer stole på det som ble sagt for noen uker siden heller..

Trenger bare drøfte problemstillingen.

Må det være så svart/hvitt (at han garantert hadde vist det på some) helt fra start?

Han jeg er sammen med nå var veldig interessert men mye mer forsiktig/usikker enn jeg er vant til. Er ikke så sikker på om det hadde blitt så mye mer om ikke jeg hadde vært litt "på". (i utgangspunktet ulikt meg). Du vet jo ikke om det er utgangspunktet hos denne fyren også. Tenker du bør hoppe i det og foreslå en dag for ny date, jeg! Du har vel ikke noe å tape på det? Eller ta mer initiativ til chatting selv? Drit i å spille spill. Liker han deg så syntes han jo slikt bare er hyggelig 

Anonymkode: dc1c2...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...