AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Synes alle jeg ser som drikker Pepsi max er overvektige. Og de jeg ser som drikker vanlig sukkerbrus er normalvektige. Tilfeldig eller er det noe i dette at man blir stor av aspartam? Anonymkode: 50691...498 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Jeg drakk 3 liter Pepsimax om dagen da jeg var anorektisk med bmi 15. Drikker fortsatt nesten like mye, men spiser normalt nå og holdt meg på bmi 20 i mange år. Ingen sammenheng med overvekt tenker jeg. Men er man overvektig vil jeg tro man prøver å kutte kalorier der det smerter minst, og brus uten sukker er like godt som med sukker etter min smak. Anonymkode: 77544...0b4 21 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Jeg drikker Pepsi-Max daglig og er normalvektig og slank (BMI 22). Trener og har ellers et sunt og variert kosthold. Jeg kjenner mange som også drikker Pepsi-Max hver dag, og de fleste er normalvektige, kun noen få som er overvektig (men da gjerne med dårlig kosthold forutenom og lite fysisk aktivitet). Tilsvarende er det et flertall av de jeg kjenner som drikker sukkerholdig brus som sliter med overvekt. Tenker at det kanskje ikke er aspartam alene som gjør en overvektig, men summen av kosthold, fysisk aktivitet og livsstil. Anonymkode: c072d...ad0 3 1
Lafamiglia Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg drakk 3 liter Pepsimax om dagen da jeg var anorektisk med bmi 15. Drikker fortsatt nesten like mye, men spiser normalt nå og holdt meg på bmi 20 i mange år. Ingen sammenheng med overvekt tenker jeg. Men er man overvektig vil jeg tro man prøver å kutte kalorier der det smerter minst, og brus uten sukker er like godt som med sukker etter min smak. Anonymkode: 77544...0b4 Jeg tror at det å drikke så mye søt drikke gjennom dagen (snakker ikke om de som tar seg et glass en gang iblant, men de som har det som en slags "avhengighet" og som drikker det hver dag), har et litt forstyrret forhold til mat og drikke. Så det ville ikke forundre meg om både undervektige og overvektige er overrepresentert her. Endret 30. juli 2022 av Lafamiglia 8 1
Lafamiglia Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 En ting som for øvrig er "bra" med sukkerholdig brus, er at de aller fleste vet at det ikke er bra. Dermed begrenser de det som regel. Brus med kunstige søtningsmidler derimot, er det mange som ikke har sperrer for overhodet. Og de kunstige søtningsmidlene er såpass nye at man ikke kan si helt sikkert om de er skadelige eller ei (i motsetning til sukker, som man VET er skadelig). 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Pepsi Max er den nye røyken.. Anonymkode: f6e4b...722 7
Heydayotheinterweb Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Gratulerer! Du har nå fått i deg så mye aspartam at du er nå steril og står i stor fare for å få kreft i tillegg. And the Darwin award goes to... 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes alle jeg ser som drikker Pepsi max er overvektige. Og de jeg ser som drikker vanlig sukkerbrus er normalvektige. Tilfeldig eller er det noe i dette at man blir stor av aspartam? Anonymkode: 50691...498 Så du mener da at jeg på 63 kg er overvektig du da? Anonymkode: bcf7b...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Kjenner mange (inkludert meg selv) som drikker pepsi max og ingen av oss er overvektige. Kjenner derimot overvektige som drikker litervis med cola. Anonymkode: 6e4d7...ea8 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Litt som høna og egget. Blir man feit av Pepsi Max, eller er det feite som foretrekke Pepsi Max. Litt av en nøtt. Anonymkode: a545c...b66 6 2
Anonymburker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes alle jeg ser som drikker Pepsi max er overvektige. Og de jeg ser som drikker vanlig sukkerbrus er normalvektige. Tilfeldig eller er det noe i dette at man blir stor av aspartam? Anonymkode: 50691...498 Jeg drikker Pepsi Max (Lime) hver dag. Er slank som en strek. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du mener da at jeg på 63 kg er overvektig du da? Anonymkode: bcf7b...c2d Det kommer jo an på hvor høy du er det da. Anonymkode: 3fa05...443 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 Blir ikke feit av lightprodukter, man blir feit av å spise mer kalorier enn man forbruker: samme hvor man henter disse. Anonymkode: b53e5...413 7
Curiousine Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes alle jeg ser som drikker Pepsi max er overvektige. Og de jeg ser som drikker vanlig sukkerbrus er normalvektige. Tilfeldig eller er det noe i dette at man blir stor av aspartam? Anonymkode: 50691...498 Kjenner så mange som drikker mye Pepsi max som ikke er overvektige 1
Lafamiglia Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 Curiousine skrev (3 timer siden): Kjenner så mange som drikker mye Pepsi max som ikke er overvektige Og jeg kjenner mange som er overvektige, og også mange som er undervektige, som drikker denne drikken. Og mange som er normalvektige også. Jeg kjenner dessuten en mann som er over 90, og som har røyket hele sitt voksne liv. Men spørsmålet her er: har du noensinne hørt om statistikk? 1
Topsi Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 Drikker vann på trening, eller stort sett bare lettbrus, fordi jeg vil ille drikke unødige kalorier. Gjort det når jeg har vært overvektig og nå når jeg er normalvektig
Lafamiglia Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Men hvorfor i all verden driver folk og drikker vann med kunstige søtningsmidler + alskens andre merkelige stoffer, når man i stedet kan drikke VANN? Vann er gratis, og dessuten omtrent det eneste alle verdens ernæringseksperter kan enes om. Det er faktisk helt sykt at det har blitt nærmest normalt å slukke tørsten med industrifremstilt drikke fra butikken, all den tid at kroppen er innstilt på å drikke vann. Som man får fra kranen hjemme, eller ellers nesten overalt hvor man befinner seg. Endret 30. juli 2022 av Lafamiglia 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 Jeg drikker daglig Pepsi max, og det gjør at jeg ikke er sugen på annet søtt. Er 170 cm og veier 64 kg Anonymkode: 0270f...f3b 1
Gjest Some guy Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Synes alle jeg ser som drikker Pepsi max er overvektige. Og de jeg ser som drikker vanlig sukkerbrus er normalvektige. Tilfeldig eller er det noe i dette at man blir stor av aspartam? Anonymkode: 50691...498 Dette var lenge siden. Typ 10 år+. Og husker ikke alle detaljene, men det var forskning på indirekte kosekvens av max/zero og hvordan du faktisk legger på deg mer fett. Dere kan godt prøve å finne denne forskningen, jeg husker bare vagt. Der sagt, så gir jeg ungene mine bare ekte cola/pepsi fordi kroppene våre er godt kjent med å takle sukkeret. De andre stoffene de putter i zero/max drikker er jeg ikke så sikker på.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 Tja... har et inntrykk at det har litt med utdanningsnivå jeg da. Og det er jo sammenheng mellom utdanning og vekt, det har de jo forsket på. Anonymkode: 2df75...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå