AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Hei, tror dere at det er en mulighet at regjeringen gjør endringer til opptakssystemet allerede ved neste søknadsperiode? Det er satt av et utvalg som vil innen desember 2022 komme med en utredning, som skal sendes til Kunnskapsdepartementet. Eventuelle endringer kan jo ramme mange, spesielt dersom de gjør endringer på såpass kort varsel.. Anonymkode: 0206f...e99
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Ja, de skal vel rigge det så det blir lettere for menn å komme inn. Anonymkode: bf9f2...c71
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Ikke lett å si. De virker jo rimelig bestemte på at det blir store endringer, men jeg vet ikke hvor lang tid slike lovendringer pleier å ta. Anonymkode: 79691...6b3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Jeg tror ikke det vil komme allerede til neste opptak. Dette er en så stor endring at det vil ta tid å implementere. Kanskje vil det til og med bli overgangsordninger. Jeg er veldig imot alderspoeng, men jeg ser jo selvsagt at det vil bli veldig kjipt for dem som har belaget seg på alderspoengene hvis de plutselig forsvinner. Så det kan fort bli en overgangsordning på et år eller to, evt at det tar 1-2 år før ordningen trer i kraft. Dette selvsagt gitt at alderspoengene forsvinner, men det ser jeg på som sannsynlig etter å ha lest hva de ulike partiene mente om alderspoeng. Anonymkode: f4902...12c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke det vil komme allerede til neste opptak. Dette er en så stor endring at det vil ta tid å implementere. Kanskje vil det til og med bli overgangsordninger. Jeg er veldig imot alderspoeng, men jeg ser jo selvsagt at det vil bli veldig kjipt for dem som har belaget seg på alderspoengene hvis de plutselig forsvinner. Så det kan fort bli en overgangsordning på et år eller to, evt at det tar 1-2 år før ordningen trer i kraft. Dette selvsagt gitt at alderspoengene forsvinner, men det ser jeg på som sannsynlig etter å ha lest hva de ulike partiene mente om alderspoeng. Anonymkode: f4902...12c Hvorfor er du imot alderspoeng? Anonymkode: bf9f2...c71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå