AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Når pleier barn på SFO og bli hentet? I barnehagen er det jo status og ha barnet det veldig korte dager. Fortsetter dette på SFO? Anonymkode: 6c131...ea9
Gjest Hottentått Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når pleier barn på SFO og bli hentet? I barnehagen er det jo status og ha barnet det veldig korte dager. Fortsetter dette på SFO? Anonymkode: 6c131...ea9 Jeg henter aldri senere enn 15:15 om jeg ikke må. De er sjeldent klare for å dra hjem da, men de blir med til slutt 😅 nå begynner eldste på sfo og prøver å få til ca samme 😁
Tomas77 Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Det med tidlig henting er en KG greie. Hent dem når du føler for det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Tomas77 skrev (1 minutt siden): Det med tidlig henting er en KG greie. Hent dem når du føler for det. Nei det er det absolutt ikke Anonymkode: a8a52...e6b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Vi hadde kortest mulig tid på sfo også pga elendig kvalitet der Anonymkode: a8a52...e6b 1
Tomas77 Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei det er det absolutt ikke Anonymkode: a8a52...e6b Jo 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Tomas77 skrev (Akkurat nå): Jo Nei, enkelt og greit Anonymkode: a8a52...e6b
Tomas77 Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei, enkelt og greit Anonymkode: a8a52...e6b Joda 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Jeg diskuterte det med jentungen innimellom. Om det var flere dager på rad hun klaget over å bli hentet for tidlig, spurte jeg om hun heller ville ha litt lengre dager fremover. Så var det enkelte dager hun ba om å bli hentet tidlig, så da avtalte vi at jeg hentet så tidlig jeg kunne. Jeg hadde stort sett såpass fleksibilitet at det gikk an. Min ble veldig sliten (ADHD, så null filter inn) om dagene ble for lange, samtidig trengte hun absolutt sosialiseringen på SFO (einstøing-tendenser), så det var krevende å holde en god balanse. Lytt til ungene. Se hvordan de trives. Det er null poeng å stresse med å hente en superopplagt unge tidlig for at den skal fly ut og leke med halve nabolaget hjemme, hvis ungen trives på SFO. Og nei, dette presset, kavet, maset, stresset om å ha korte dager har jeg aldri opplevd andre steder enn på KG. Ikke hva angår barnehageunger heller. Folk flest leverer ungene før jobb og henter dem etter jobb, uten å bruke energi på når andre henter og leverer ungene. De aller aller færreste har ungene i barnehage lengre enn nødvendig, og det samme gjelder i stor grad SFO - bortsett fra at de som kan gjerne tar ungenes mening med i beregningen. Anonymkode: c6200...909
Kakaoen Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Jeg gir blanke i når andre henter sine barn og hva som er «status». Vi henter når vi er ferdig på jobb! Da eldste gikk på SFO for et par år siden var jeg ferdig på jobb rett etter kl 16. SFO stenger 16.30. Så han var der ofte til rett før stengetid. Flere ganger kom jeg småløpende kl 16.25 og ble møtt med et surt blikk fra ungen fordi han satt og spilte kort med en annen unge og var IKKE klar for å hjem 😂 Nå begynner nr 2 på skolen og SFO. De er ferdig på skolen i 13 tiden tror jeg. Han får være der frem til mannen er ferdig på jobb eller jeg kan hente (skal være hjemme i permisjon). 🙂 1
Arkana Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Jeg har aldri tenkt over når andre henter på SFO og i alle fall aldri tenkt over om det skulle være status å hente tidlig. Våre ble hentet rundt 15.30 og da var det alltid veldig mange barn der. Da de begynte å gå hjem selv fikk de gå 15 og jeg vet flere av vennene deres hadde samme avtale. Mitt inntrykk er at de yngste barna er der lengst fordi de må vente til foreldrene henter dem og de fleste jobber til 16. De litt eldre klarer å gå hjem selv og være litt alene og får derfor slutte tidligere. Du må uansett velge det som fungerer for dere i forhold til jobb og evt hjemme alene-tid og ikke tenke så mye på hva alle andre gjør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå