Gå til innhold

Noen her som kjenner noen menn fra Tyrkia? Jeg lurer på flere ting angående tyrkiske menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Søsteren min har møtt en mann fra Tyrkia da hun var det på ferie. Hun er hodestups forelsket. Jeg er selvfølgelig glad på hennes vegne. Har aldri sett henne så forelsket før. Jeg bare blir bekymret da jeg ikke har det beste inntrykket av tyrkiske menn. Er det noen her som kjenner tyrkiske menn? Hun sier at han jobber hele tiden for å hjelpe foreldrene sine med å forsørge alle søsknene hans. Er dette noe som forventes fordi han er eldst i en søskenflokk på 7? Hvis han flytter til Norge etterhvert, forventes det at han skal sende penger hjem resten av sitt liv? Har også inntrykk av at han er veldig sjalu, men dette har selvfølgelig sikkert ingenting med hvor man kommer fra.

Takknemlig for tilbakemeldinger:) Nei, jeg er ikke sjalu. Jeg er forlovet og veldig forelsket. Søsteren min betyr alt for meg, ønsker henne bare det beste.

Anonymkode: c83a1...aae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner bare en. Vet ikke om han sender penger til familien. Men kvinnesynet hans synes jeg ingenting om. Typ kvinner skal ikke motsi mannen, og være underdanning. Samt et voldsomt temperament. Meen folk fra Tyrkia er vel like forskjellige som vi her i Norge sikkert. Men hadde ikke turt å involvert meg med noen fra muslim land selv.

Anonymkode: 578ea...126

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri vært i Tyrkia, aldri følt behovet for å dra dit heller.
Men ABSOLUTT ALLE jeg har snakket med sier at Tyrkere er rasshøl! 

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...Er det noen her som kjenner tyrkiske menn? Hun sier at han jobber hele tiden for å hjelpe foreldrene sine med å forsørge alle søsknene hans. Er dette noe som forventes fordi han er eldst i en søskenflokk på 7? Hvis han flytter til Norge etterhvert, forventes det at han skal sende penger hjem resten av sitt liv? Har også inntrykk av at han er veldig sjalu, men dette har selvfølgelig sikkert ingenting med hvor man kommer fra...

Jeg kjenner mange tyrkiske menn. De er typisk romantiske. Ut over det er de like ulike som nordmenn. 

Hvis foreldrene har dårlig råd, kan det godt være han som eldste hjelper familien økonomisk, spesielt om han har mindreårige søsken. Tyrkia har ikke like godt velferdssystem som det Norge har. 

Anonymkode: 34812...ffb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har møtt ham på et typisk feriested, kan det hende han kommer fra en landsby og ikke ser så seriøst på damer. Hun er bare en av mange. Det kan også være at han jobber med noe annet, men reiser sit for å finne seg en nordisk kvinne. 

Hadde kontakt med en. Aldri mer. 

Anonymkode: b23ad...f05

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner litt til Tyrkiske kulturen da jeg gikk i klasse  og har jobbet med Tyrkere. Veldig vanlig at barn sender penger hjem til foreldrene.  Velferdsordninger er veldig dårlige i Tyrkia.  Dersom din søster gifter seg med han må hun være klar over at penger må sendes hjem til hans foreldre. 

Kvinnesynet er ikke bra. Skal ikke motsi mannen. Barna født av Tyrkere blir muslimer. Jenter blir kontrollert av  sine fedre. Får ikke lov til å kle seg i shorts, t skjorte.  

Jeg anbefaler ikke å innvollere seg med Tyrkere. Når forelskelsen er over og hverdagen startet kommer alle utfordringene.

Anonymkode: 8677c...51f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vil anklage deg for å være misunnelig - å finne en mann fra Tyrkia som faktisk vil ha DEG og ikke hva landet ditt har å tilby vokser ikke på trær. Hvordan er språket hans og hennes, snakker de engelsk flytende? Kommunikasjon er ekstremt viktig i et forhold hvor man har så forskjellig bakgrunn og kultur. Jeg vet, for jeg er sammen med en europeer, kulturforskjellene er store nok der til at vi ofte misforstår hverandre enda etter mange år sammen. 

Anonymkode: 6fedf...583

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, min far er tyrkisk. Hadde ikke god opplevelser med tyrkere eller Tyrkia, men det mener ikke at alle er den samme. Hvis du forteller mer hvilke region/by han kommer han fra, om hans familie er religiøs, jeg kan fortelle mer om situasjonen og om han bruker henne til å komme til Norge. Dessverre, det er vanlig, men det er unntak. Jeg kan skrive mer detaljert hvis du svarer.

Anonymkode: b853d...a40

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ingen vil anklage deg for å være misunnelig - å finne en mann fra Tyrkia som faktisk vil ha DEG og ikke hva landet ditt har å tilby vokser ikke på trær. Hvordan er språket hans og hennes, snakker de engelsk flytende? Kommunikasjon er ekstremt viktig i et forhold hvor man har så forskjellig bakgrunn og kultur. Jeg vet, for jeg er sammen med en europeer, kulturforskjellene er store nok der til at vi ofte misforstår hverandre enda etter mange år sammen. 

Han snakker elendig engelsk. Det meste av kommunikasjon foregår gjennom app. De skriver bedre enn de snakker sammen. Jeg tenker at dette med språk, det ordner seg etterhvert. Det kan læres. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun i forhold til mannen...? 

Anonymkode: 1e11c...694

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei, min far er tyrkisk. Hadde ikke god opplevelser med tyrkere eller Tyrkia, men det mener ikke at alle er den samme. Hvis du forteller mer hvilke region/by han kommer han fra, om hans familie er religiøs, jeg kan fortelle mer om situasjonen og om han bruker henne til å komme til Norge. Dessverre, det er vanlig, men det er unntak. Jeg kan skrive mer detaljert hvis du svarer.

De møttes i Alanya da hun var der på ferie. Han er fra Sanliurfa og bor der med familien sin bortsett fra nå i turistsesongen. Vet ikke noe om religionen hans. 

AnonymBruker
Skrevet

Møte en tyrker i Norge el annet sted på ferie feks- kan gå helt fint. 
Men møte tyrker på en feriedestinasjon i Tyrkia, der han er strandgutt, kelner el bartender… rødt flagg!!!! 

Anonymkode: 7f378...370

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet en sommer i Tyrkia, og ble jo kjent med en del tyrkiske menn. Og det er jo store forskjeller, man har de som ønsker å nedlegge flest damer. Var ene gjengen, så var det veddet om hvem som kom først til å hatt sex med 100 forskjellige damer den sommeren. Så er det de som blir feriekjæresten din, lover gull og grønne skoger, men uke etter gjør det samme med noen andre. Så er det de som veldig gjerne vil finne noen, for å kunne komme seg til et bedre land, og tjene mer. Så de med utdannelse, og som helst vil bli, jobbe seg oppover og tjene bra der. Man har de fra bygda som gjerne har en annen kultur. Så har man de fra by, som gjerne er veldig vestlige. 

Så det er jo umulig å si. Men jeg hadde aldri blitt kjæreste med en som bodde i Tyrkia. Kjenner jo tyrkiske menn som er født og oppvokst i Norge, og de kunne jeg fint blitt sammen med. Men der er ikke kulturforskjellen like stor.

Anonymkode: 7a152...3ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til en dame 50+ som var gift med en mye yngre tyrker som fikk komme til Norge. Etter noen få år ble de skilt og han gifta seg med en mye yngre tyrkisk dame som han har fått 3 barn med...

Anonymkode: 1e11c...694

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette bare en sommerflørt for han? For alt vi vet, er han i gang med en ny turist nå. Dette kommer ikke til å fungere, kommunikasjon, kulturer, kvinnesyn, alt. Hadde ikke villet lage så mye problemer for meg selv. 

Anonymkode: 3c601...d8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De møttes i Alanya da hun var der på ferie. Han er fra Sanliurfa og bor der med familien sin bortsett fra nå i turistsesongen. Vet ikke noe om religionen hans. 

Jeg bodde i Alanya veldig lang, hvis han er fra Sanliurfa, kanskje er han kurdisk, kurdere har litt forskelig mentalitet enn tyrkere. Jeg forstod at han kommer fra øst for han har 7 søsken. Det er større mulighet for innvandring fra øst enn vest av Tyrkia. Jeg skal skrive deg ytterligere informasjon etterpå om alt. Min mor fra Øst-Europa, men så mye norsk-tyrkisk (folk av Tyrkia uavhengig av etnisiet) og en eksempel, en kurdisk mann som vi kjenner fra bort giftet seg men norsk og etterpå ble skilt etter han fått opphold som gir grunnlag å bli ham permanent her. Jeg skal skrive senere i detaljert.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, alle disse svarene er verre enn hva jeg fryktet. Hva skal jeg gjøre? Som sagt er hun veldig forelsket. Jeg spurte henne om når de skal møtes igjen. Hun sa at det vet de ikke da han jobber nå frem til i november. Etter det er det å prøve å finne seg en jobb for vinteren. Han må jobbe det han klarer fordi han må hjelpe til med å forsørge familien. De er 7 stk søsken hvor den yngste er 13 år.

Skrevet

Til det du spør om i overskrifta; jeg har hatt flere kolleger fra Tyrkia, de har vært kjempegreie og jeg hadde ikke tenkt noe over det hvis noen jeg kjente ble sammen med dem. Men det du beskriver høres litt annerledes ut. Hun må nesten forutsette at han fortsetter å forsørge familien, de trenger jo ikke mindre bistand hvis han flytter til Norge. Søsteren din klarer sikkert å ta en avgjørelse selv på om dette er noe for henne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden):

Til det du spør om i overskrifta; jeg har hatt flere kolleger fra Tyrkia, de har vært kjempegreie og jeg hadde ikke tenkt noe over det hvis noen jeg kjente ble sammen med dem. Men det du beskriver høres litt annerledes ut. Hun må nesten forutsette at han fortsetter å forsørge familien, de trenger jo ikke mindre bistand hvis han flytter til Norge. Søsteren din klarer sikkert å ta en avgjørelse selv på om dette er noe for henne.

Selvfølgelig klarer hun det. Hun har en sønn som hun er alene med. Jeg ønsker bare det beste. Jeg blir ikke å si eller spørre henne om diverse. Jeg må innrømme jeg blir litt skeptisk hvis kulturforskjellen er veldig stor. Men tenker at han godtar jo henne nå med denne "bagasjen", kan ikke det være SÅ stor kulturforskjell da.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Han snakker elendig engelsk. Det meste av kommunikasjon foregår gjennom app. De skriver bedre enn de snakker sammen. Jeg tenker at dette med språk, det ordner seg etterhvert. Det kan læres. 

Det er klart det kan læres. 😊 Men om de knapt klarer å snakke med hverandre er det jo mindre sannsynlig at det er den store kjærligheten de har funnet. For da kjenner man jo hverandre ikke, det er mer fysisk begjær, eller noe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...