AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Jeg mener selv at jeg fikk ptsd fra jeg var ca.8-9 år og gjennom tenårene. Jeg sliter i voksen alder og har aldri fått hjelp med dette. De som kjenner meg mener også at jeg har ptsd. Behandleren jeg går til tror ikke jeg har ptsd. Hvordan finner man egentlig ut av dette? Anonymkode: bd83c...a73
Silva Pluvialis Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Gjennom psykiatrisk utredning hos psykolog eller psykiater. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet man om man har ptsd? Alle rundt meg mener jeg har det, men ikke behandler. Anonymkode: bd83c...a73 Kanskje det er et tegn på at ikke alle er så eksperter som de tror, og at den faktiske eksperten vet hva h*n snakker om? 🙂 Anonymkode: 72115...ea3 8 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Tvillingsjel skrev (14 minutter siden): Gjennom psykiatrisk utredning hos psykolog eller psykiater. Hva slags utredning? Jeg har aldri vært igjennom noen utredning hos psykiatren jeg går hos. Anonymkode: bd83c...a73
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kanskje det er et tegn på at ikke alle er så eksperter som de tror, og at den faktiske eksperten vet hva h*n snakker om? 🙂 Anonymkode: 72115...ea3 Vet ikke. Føler det er feil siden jeg sliter såpass mye. Anonymkode: bd83c...a73
Silva Pluvialis Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags utredning? Jeg har aldri vært igjennom noen utredning hos psykiatren jeg går hos. Anonymkode: bd83c...a73 Be om hun kan utrede deg? 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Be om hun kan utrede deg? Han bare konkluderte med at jeg ikke hadde ptsd utifra at jeg ikke reagerte. Forstår ikke hva som menes med det. Anonymkode: bd83c...a73
Silva Pluvialis Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han bare konkluderte med at jeg ikke hadde ptsd utifra at jeg ikke reagerte. Forstår ikke hva som menes med det. Anonymkode: bd83c...a73 At du ikke reagerte? Hæ? 1
Heydayotheinterweb Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Du unngår folk, sitter og drekker dagen lang alene, bruker kanskje narkotika også, er generelt deprimert og pissed off, sliter med å sove eller sover for mye, har sosial angst eller kan være FOR sosial (i sammenheng med festing og rusmidler) og utvikler med tiden psykopatiske tendenser fordi ingen bryr seg. Og, ja, du får null forståelse for det. Alle bare tror du er gal. Endret 30. juli 2022 av Heydayotheinterweb 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): At du ikke reagerte? Hæ? Jeg hadde ikke noe reaktiv mønster, men jeg er en person som skjuler alle følelser inni meg. Anonymkode: bd83c...a73
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (3 minutter siden): Du unngår folk, sitter og drekker dagen lang alene, bruker kanskje narkotika også, er generelt deprimert og pissed off, sliter med å sove eller sover for mye, har sosial angst eller kan være FOR sosial (i sammenheng med festing og rusmidler) og utvikler med tiden psykopatiske tendenser fordi ingen bryr seg. Og, ja, du får null forståelse for det. Alle bare tror du er gal. Jeg er deprimert og har angst, unngår folk, får ikke sove, og om jeg sovner våkner jeg tidlig. Unngår visse situasjoner og er livredd menn. Klarer ikke prate med menn eller være sammen med de. Anonymkode: bd83c...a73 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er deprimert og har angst, unngår folk, får ikke sove, og om jeg sovner våkner jeg tidlig. Unngår visse situasjoner og er livredd menn. Klarer ikke prate med menn eller være sammen med de. Anonymkode: bd83c...a73 Jeg ville bedt om ny psykolog, så sant ikke problemet er at du ikke har fortalt psykologen hvordan ting faktisk er. Han/hun er ikke tankeleser. Personlig slet jeg veldig med fortelle historien min i starten, så jeg skrev ned det jeg ville fortelle. Det var enklere en fortelle ting høyt. Jeg ble først bedre når jeg begynte i kognitiv terapi. Har ingen symptomer på ptsd idag. Anonymkode: 28ac4...698
Heydayotheinterweb Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er deprimert og har angst, unngår folk, får ikke sove, og om jeg sovner våkner jeg tidlig. Unngår visse situasjoner og er livredd menn. Klarer ikke prate med menn eller være sammen med de. Anonymkode: bd83c...a73 Men jeg er mann. Og jeg skyr kvinnfolk. De er sinnsyke.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (50 minutter siden): Du unngår folk, sitter og drekker dagen lang alene, bruker kanskje narkotika også, er generelt deprimert og pissed off, sliter med å sove eller sover for mye, har sosial angst eller kan være FOR sosial (i sammenheng med festing og rusmidler) og utvikler med tiden psykopatiske tendenser fordi ingen bryr seg. Og, ja, du får null forståelse for det. Alle bare tror du er gal. Jeg lurer mer på dette med å unngå folk. Kan du fortelle mer om det? Anonymkode: 94061...7b5
Silva Pluvialis Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg hadde ikke noe reaktiv mønster, men jeg er en person som skjuler alle følelser inni meg. Anonymkode: bd83c...a73 Han høres veldig useriøs ut, hvis jeg skal være ærlig. Jeg ville bedt om en psykiatrisk utredning, med fokus på traumelidelser og dissosiative lidelser. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Han høres veldig useriøs ut, hvis jeg skal være ærlig. Jeg ville bedt om en psykiatrisk utredning, med fokus på traumelidelser og dissosiative lidelser. Ja, han pleide å sove i timene, pratet litt om sine egne problemer, spiste vafler med bena på border og lo av meg om jeg prøvde å fortelle om traumer. Han kunne også sovne når jeg prøvde å åpne meg opp om ting. Jeg gikk til han i 5 år, og bare godtok dette. Anonymkode: bd83c...a73
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (30 minutter siden): Men jeg er mann. Og jeg skyr kvinnfolk. De er sinnsyke. Heldigvis finnes det gode kvinner og menn der ute. ❤️ Anonymkode: bd83c...a73
Silva Pluvialis Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, han pleide å sove i timene, pratet litt om sine egne problemer, spiste vafler med bena på border og lo av meg om jeg prøvde å fortelle om traumer. Han kunne også sovne når jeg prøvde å åpne meg opp om ting. Jeg gikk til han i 5 år, og bare godtok dette. Anonymkode: bd83c...a73 Hvorfor byttet du ikke psykolog? Går du i behandling nå? 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Tvillingsjel skrev (6 minutter siden): Han høres veldig useriøs ut, hvis jeg skal være ærlig. Jeg ville bedt om en psykiatrisk utredning, med fokus på traumelidelser og dissosiative lidelser. Får man psykiatrisk utredning hos dps? Hva er forskjell på traumelidelser og ptsd? Og hva er dissosiative lidelser? Anonymkode: bd83c...a73
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Hvorfor byttet du ikke psykolog? Går du i behandling nå? Jeg hadde angst og var redd for menn, så turte ikke si noe. Gikk der til han avsluttet med meg. Jeg har null selvtillit og føler meg verdiløs, så tenkte at jeg måtte tåle oppførselen hans og at jeg ikke fortjente bedre. Jeg var nok veldig usikker og redd på hvor grensene gikk. Nå går jeg til en psykiatrisk sykepleier i kommunen som behandler meg dårlig og forstår meg ikke. Blir så dårlig av å gå der, men tør ikke si ifra. Må bare finne meg i det.. Anonymkode: bd83c...a73 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå