Gå til innhold

Jeg er mann på 47 og bestefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn som 20 og 22 år.   Jeg har derfor rukket å bli bestefar allerede som 47 åring.  

Det gir merkelig følelse da jeg ikke kan være "vanlig" bestefar da jeg ser ung ut og er veltrent. Jeg ser faktisk ut som 30 åring. Jeg bor ikke sammen med barnas mor. 

Hvordan hadde dere håndtert rollen som besteforeldre i lignede situasjon? 

Anonymkode: f2253...6bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nesten 50 år. Ikke en uvanlig alder for en bestefar 

Anonymkode: 2bd1b...76d

• Liker 36
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk barn som 20 og 22 år.   Jeg har derfor rukket å bli bestefar allerede som 47 åring.  

Det gir merkelig følelse da jeg ikke kan være "vanlig" bestefar da jeg ser ung ut og er veltrent. Jeg ser faktisk ut som 30 åring. Jeg bor ikke sammen med barnas mor. 

Hva mener du? Håndtere å være bestefar? Hva ser du for deg en "vanlig bestefar " er da?

Anonymkode: 86c52...b19

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel bestefar selv om du ikke ser ut som en🤷🏼‍♀️ Sorry mac, men du er en bestefar like mye som alle andre uavhenging av alder nettopp fordi dine barn har fått barn. Ergo du er en vanlig bestefar og trenger ikke å håndtere det noe annerledes enn andre besteforeldre. 

Anonymkode: aa1fb...fcf

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke kan være "vanlig" bestefar? Hva gjør en vanlig bestefar som ikke du kan gjøre? Det er vel ikke uvanlig å være besteforeldre når man nærmer seg femti? På din alder hadde mine foreldre vært besteforeldre i hhv 5 og 7 år allerede. Er ikke de vanlige besteforeldre tenker du?

Anonymkode: 3143d...62c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da en helt vanlig alder å være bestefar. Kjenner flere bestefedre som er yngre enn det.

Anonymkode: 26658...d40

• Liker 9
Skrevet

Broren min var 40 når han ble bestefar 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, kanskje jeg hadde ikke forventet å bli bestefar allerede nå.  Jeg ser for meg at bestefar er pensjonist og passer på barnebarna når det trengs. Men jeg føler meg ung for dette. 

Ts

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får få deg gåstol

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha, kanskje jeg hadde ikke forventet å bli bestefar allerede nå.  Jeg ser for meg at bestefar er pensjonist og passer på barnebarna når det trengs. Men jeg føler meg ung for dette. 

Ts

Da måtte jo barna dine vært på din alder om du ikke skulle blitt bestefar før du gikk av med pensjon?

Anonymkode: 3143d...62c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var dine besteforeldre da du ble bestefar? Det er vel først nå som alle skal studere og slikt at gjennomsnittsalderen for foreldre og besteforeldre begynner å bli så høy. Da du ble født ble menn i gjennomsnitt fedre som 25 åringer, og besteferdre som 50 åringer. Det er jo bare 3 år eldre enn deg. 

Anonymkode: 2c1e4...f92

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Mine besteforeldre var rundt 50 når jeg ble født, mamma og pappa var 39 og 42 når de ble besteforeldre. Så er vel helt vanlig om en får barn tidlig. Selv om besteforeldrene nok blir eldre fremover ettersom gjennomsnittsalderen for første barn er rundt 30 nå. 

Anonymkode: 5af9d...91d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt mulig du ikke synes du ser ut som en bestefar, men dine barnebarn vil ikke være i tvil om at du ser ut som en bestefar. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Du forventet at ungene dine skulle vente til de var i den alderen du er nå før de skulle få barn?🙄

Hvorfor kan ikke du passe barnebarn når det trengs?

Anonymkode: 26658...d40

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha. Vil du bytte? Ble bestemor 10 år før deg 😅. Bestefar/bestemor er bare en tittel, ikke en alder. Det er jo kjempefint at du er så ung at du orker å være tilstede i livet til barnebarna. Ikke sånn at du skal droppe ditt eget liv men, å passe på barnebarn innimellom er jo bare superhyggelig 😍

Anonymkode: 1d1b8...573

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel var dine besteforeldre da de ble bestefedre? Det er vel først nå som alle skal studere og slikt at gjennomsnittsalderen for foreldre og besteforeldre begynner å bli så høy. Da du ble født ble menn i gjennomsnitt fedre som 25 åringer, og besteferdre som 50 åringer. Det er jo bare 3 år eldre enn deg. 

Rettet

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hahahaha. Vil du bytte? Ble bestemor 10 år før deg 😅. Bestefar/bestemor er bare en tittel, ikke en alder. Det er jo kjempefint at du er så ung at du orker å være tilstede i livet til barnebarna. Ikke sånn at du skal droppe ditt eget liv men, å passe på barnebarn innimellom er jo bare superhyggelig 😍

Anonymkode: 1d1b8...573

Enig. I tillegg kan man være der for barnebarna i hele oppveksten og også når de er unge voksne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene til sønnen min er 42 og 44 år😅 Det er da ingenting galt i det, bare fint med besteforeldre som har overskudd til å være sammen med barnebarna, også får de jo lengre tid sammen enn om besteforeldrene hadde vært 20 år eldre!

Anonymkode: 56d1a...488

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ei jeg kjenner ble mormor før fylte 45. Og hennes mor ble oldemor før 65. Og faren hennes er tippoldefar og er rundt 90. Synes det er kult at han har blitt tippoldefar 🤘🏻

Noen er bare tidligere enn andre.

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 2.29):

Enig. I tillegg kan man være der for barnebarna i hele oppveksten og også når de er unge voksne. 

Nettopp. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...