Gå til innhold

Får gebyr fra posten hele tiden..etter å ha sendt pakke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Selger en del ting og sender da ofte pakker via posten. I det siste har jeg opplevd at flere pakker har blitt merket som underfrankert - selv når jeg har kjøpt frimerke i post i butikk etter at pakken har blitt veid. Syns det er veldig rart at de får meg til å betale en pris først, så får jeg faktura på nesten 70-80kr etterpå. Hva gjør jeg med dette? Får jo ikke lyst til å bruke posten mer

Anonymkode: dc9f1...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp frimerke, eller pakkelapp selv på nett. Husk at pakker over ei viss vekt og en viss størrelse ikke kan sendes som brev. 

Anonymkode: 08017...dfc

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt de på chat, så sletter de sikkert fakturaen. Gjort det selv. Da var jeg over, men det var med 0,2 gram eller noe i den duren😅

Anonymkode: 07fd3...789

AnonymBruker
Skrevet

Følg med på at de i skranken faktisk setter på frimerker.

Har opplevd flere ganger, da spesielt i julerushet, at pakker ble veid og jeg betalte for frimerker, men som deg fikk jeg regning på underfrankering.

Da kunne mottaker fortelle meg at det ikke var frimerker/stempel på pakken.

Så har begynt å ta vare på alle kvitteringer for at porto er betalt.

Anonymkode: ee101...dc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta de med og gå til post i butikk. Dette er deres skyld, og du må be om forklaring på hvorfor dette skjer. Sannsynligvis glemmer de å ta hensyn til bredden på pakka f.eks. 

Anonymkode: 1bad0...78f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har fått gebyrer på frimerker som jeg har bestilt hjemmefra. 

Jeg har ALLTID for sikkerhetsskyld veid de på posten før jeg har sendt pakken, bare for å forsikre meg at pakken er riktig vekt som frimerke jeg har kjøpt. Men har fått faktura to ganger nå. Posten har slettet det, men lurer fortsatt på om fakturaen er slettet eller om det bare er noe de sier til meg. Hva om den ligger der og det påløper seg gebyrer? 

Anonymkode: dc9f1...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...