AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Helt uavhengig av om du tror verden blir verre av forurensing eller ikke. Hva tror du at vi taper ved å bli snillere med planeten? Hva taper du personlig? Anonymkode: 696dd...e56 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Hva legger du i "tror"? For min del så er jeg ikke i tvil om at vi er i en klimakrise men jeg er tvilende til at vi klarer å gjøre noe med det. Viljen er liten. Spiller ingen rolle hva vi i Norge gjør, eller Norden for øvrig da alle andre kjører på som de ønsker. Kina og Russland driter i klimaet, kriger og fabrikker som spyr ut mer faenskap på en dag time enn hva vi klarer på et år. Så folk får bare løpe rundt å leke at de redder verden med å ta tog og kildesortere så får vi andre bare gjøre som vi ønsker. Anonymkode: bc041...fc2 9
Entern Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Jeg tror vi må være snillere med planeten, men det går på miljø, ikke klima. Jeg tror ikke på dommedagsfundamentalister, om profeten deres heter Johannes, Bhatti, Fjordman eller Thunberg. Klimabevegelsen er i sitt hjerte en dommedagskult med antimenneskelige og fascistiske tendenser og jeg avskyr den like mye som jeg avskyr andre slike grupper. 13
Djungelvrål Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt uavhengig av om du tror verden blir verre av forurensing eller ikke. Hva tror du at vi taper ved å bli snillere med planeten? Hva taper du personlig? Anonymkode: 696dd...e56 Hva JEG gjør har ingenting å si, ikke hva du gjør heller. 4 1 1
Entern Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Hva JEG gjør har ingenting å si, ikke hva du gjør heller. Dette, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 Livet mitt blir mindre komfortabelt. Jeg må drikke milkshake og iskaffe med sånne drittsugerør av papp. Spise yoghurt og is med små tresleiver som gjør at det jeg spiser smaker av tre. Strømregninga mi er svindyr! Annet enn det så resirkulerer jeg og føler jeg er ganske miljøvennlig av meg. Kaster aldri søppel i naturen. Det hjelper likevel lite siden 90% av all plast i havet kommer fra 10 elver i Asia. Andre land enn vestlige land kjører på som før og dumper/brenner søppel der det passer seg. Fabrikker fortsetter og forurense og ingen resirkulerer en dritt! Hva jeg gjør eller ikke gjør har ikke noe å si. Dessuten så tror jeg jorden fikser dette selv. Varme og kalde perioder går i nettopp perioder. Kanskje vi fremskynder det litt, men jorda klarer seg uten mennesker. Jeg er vokst opp med dette tullet. Jorda burde gått under for lenge siden, ifølge det vi har blitt foret med siden jeg var liten. Vi er her enda. Anonymkode: d777f...954 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Dette, dessverre. Så rart. Det er jo alle disse små tingene vi har gjort som har før oss hit. Hvorfor kan det ikke være blant nnet dette som redder oss. Kina vil jo ikke produsere masse plastræl og teknologi hvis vi ikke kjøper det. Hva sier dere til barna deres? At der har gitt opp? Anonymkode: d26ed...242 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Penger, helse Jobben min, opplevelser, livskvalitet Anonymkode: d008a...e87 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Livet mitt blir mindre komfortabelt. Jeg må drikke milkshake og iskaffe med sånne drittsugerør av papp. Spise yoghurt og is med små tresleiver som gjør at det jeg spiser smaker av tre. Strømregninga mi er svindyr! Du kan kjøpe metallsugerør og bruke en av dine egne skeier og vaske de? Dette er vel strengt tatt ikke et problem vel. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dessuten så tror jeg jorden fikser dette selv. Varme og kalde perioder går i nettopp perioder. Kanskje vi fremskynder det litt, men jorda klarer seg uten mennesker. Ja, planeten fikser seg selv når vi er borte, men bryr vi oss så lite om oss selv ( menneskeheten ) at det går greit at haster oss til utryddelse? TS Anonymkode: 696dd...e56 3
PetterKanin Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Helt uavhengig av om du tror verden blir verre av forurensing eller ikke. Hva tror du at vi taper ved å bli snillere med planeten? Hva taper du personlig? Anonymkode: 696dd...e56 Jeg vil heller spørre: hva er så ille med at verden skulle oppfylle dommedagsprofetier og gå under? Den kklimapolitikken noen ønsker å føre vil gjøre at jeg får mindre penger, mindre fritid, mindre tid med familie, hobbyer blir mer kostbare, ekte arbeidsplasser forsvinner for å bli delvia erstattet av et kunstig behov et annet sted. Og ikke minst må man høre på gnålet fra klimapsykopatene. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 Det jeg tror vi taper er å hjelpe de i u-land som trenger rask hjelp. Men for mange mennekser er jo en del av problemet også. Behovet matcher ikke produksjon. Mer produksjon - lette/kjappe løsninger - søppel/plast/kull/gass/masseproduksjon. Så det negative med dette, er for å bedre planeten, dør mennesker og dyr. Men det vil hjelpe fremtiden. Stort dilemma. Erna sier vi må føde fler, jeg syntes nesten at det burde vært dugnad verden over å ikke få så mange barn. Dessverre blir mange voldtatt. Mange kvinner i u-land tenker de ikke har noe annet valg kanskje bruke mer penger på utdanning? Jeg aner ikke jeg altså. Problemet er så stort og det gjelder så mange land. Hvordan endre kvinnesyn for de som voldtar? Voldtekt er mer normalisert i mange land, men igjen, kommer det av traumer og vanskelig oppvekst? Anonymkode: 2fea8...a46 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 14 minutter siden, Entern said: Jeg tror vi må være snillere med planeten, men det går på miljø, ikke klima. Jeg tror ikke på dommedagsfundamentalister, om profeten deres heter Johannes, Bhatti, Fjordman eller Thunberg. Klimabevegelsen er i sitt hjerte en dommedagskult med antimenneskelige og fascistiske tendenser og jeg avskyr den like mye som jeg avskyr andre slike grupper. Enig. Om miljøaktivistene heller kunne bruke tiden sin på plukke søppel eller kalke elva i nærmiljøet. Anonymkode: d008a...e87 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Livet mitt blir mindre komfortabelt. Jeg må drikke milkshake og iskaffe med sånne drittsugerør av papp. Spise yoghurt og is med små tresleiver som gjør at det jeg spiser smaker av tre. Enig. Første reise ut av EU, så skal jeg hamstre plastikksugerør- for livet. Anonymkode: d008a...e87 2 1
Mardrøm Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva legger du i "tror"? For min del så er jeg ikke i tvil om at vi er i en klimakrise men jeg er tvilende til at vi klarer å gjøre noe med det. Viljen er liten. Spiller ingen rolle hva vi i Norge gjør, eller Norden for øvrig da alle andre kjører på som de ønsker. Kina og Russland driter i klimaet, kriger og fabrikker som spyr ut mer faenskap på en dag time enn hva vi klarer på et år. Så folk får bare løpe rundt å leke at de redder verden med å ta tog og kildesortere så får vi andre bare gjøre som vi ønsker. Anonymkode: bc041...fc2 Men spiller det ingen rolle for deg hva de som faktisk er eksperter på hvordan mengden CO2 påvirker klimaet, sier? Det brukes store, kompliserte datamodeller for å simulere hvordan klimaet responderer på redusert utslipp av CO2. De viser at om man stoppet alle menneskeskapte utslipp over natten (noe som ikke er mulig), så vil den globale temperaturen ganske raskt slutte å stige, flate ut en periode for så langsomt reduseres. Endret 29. juli 2022 av Mardrøm
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Jeg er vegetarianer. Har ikke bil, tar tog. Søppelsorterer. Dyreelsker. Bruker klær til det går hull på dem. Hater bruk og kast mentalitet. Osv. Alt føles riktig, ikke pga miljø men sunn fornuft. Synes ikke det er noe prestasjon å bry seg om naturen og miljøet. Trenger ikke miljøaktivister for å gjøre det. Og jeg misliker de som skryter så fælt av at de gjør alle disse tingene. Og skriker ut til alle som gjør feil. Jeg forstår at noen må ha bil. Jeg forstår at noen ikke klarer å droppe biff. Eller gjør noe annet fy fy i følge Lan og co. Er i mot dagens miljøkamp pga personene som står bak den, ikke kampen i seg selv. For den kampen har vært menneske med seg selv. Lan og hennes likesinnede ødelegger folks sunne fornuft. De gjør motstand på pur f fordi sånne folk irriterer livskiten ut av en. Men til syvende og sist synes jeg nesten menneskeheten fortjener å bli utryddet. Vi er parasitter. Alle utenom sønnen min. For han håper jeg menneskehetens liv består. Det er en nydelig gutt det. Anonymkode: c04d6...3d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men til syvende og sist synes jeg nesten menneskeheten fortjener å bli utryddet. Vi er parasitter. Alle utenom sønnen min. 😆 Anonymkode: d008a...e87 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig. Første reise ut av EU, så skal jeg hamstre plastikksugerør- for livet. Anonymkode: d008a...e87 Trenger ikke reise ut av EU. Mange land holder fortsatt på med plast i alle slags former og fasonger! Har storkost meg med is og leskende drikke med plastsugerør, plastrørepinner og plastbestikk store deler av sommeren. Virker som dette forbudet bare gjelder i Norge 🤷🏼♀️ AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan kjøpe metallsugerør og bruke en av dine egne skeier og vaske de? Livet blir fortsatt mindre komfortablet. Samt alt det andre folk nevner her. Hva er vitsen med å ofre alt det gode her i livet når det allikevel ikke hjelper? Anonymkode: d777f...954
Mardrøm Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Entern skrev (23 minutter siden): Jeg tror vi må være snillere med planeten, men det går på miljø, ikke klima. Jeg tror ikke på dommedagsfundamentalister, om profeten deres heter Johannes, Bhatti, Fjordman eller Thunberg. Klimabevegelsen er i sitt hjerte en dommedagskult med antimenneskelige og fascistiske tendenser og jeg avskyr den like mye som jeg avskyr andre slike grupper. Vi har faktisk både en miljøkrise og en klimakrise samtidig - og vi kan ikke velge hvilken av dem vi vil løse. Jeg kan virkelig ikke fordra fundamentalister. Og det finnes ikke én løsning for å løse klimakrisa. Men jeg kan heller ikke fordra dumskap og folk som ser bort fra helt åpenbare vitenskaplige faktum. Og at menneskeheten påvirker klimaet gjennom utslipp av CO2 er et sånt faktum som ingen seriøse forskere bestrider. 2
Gjest Ramona1970 Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 Problemet med klimakrisen er at vi blir fortalt så mye løgner rundt det at folk slutter å tro at det er noe problem i det hele tatt. Jeg følger med i nyhetene med et halvt øye, så jeg vet ikke nøyaktig hva de "høye herrer" sier om dette. Men har skjønt at problemet er global oppvarming, co2, og det største problemet er oss, som alltid. Dette er nok langt fra hele sannheten. Et av de største problemene er utryddelsen av arter, særlig insekter. Forsvinner insektene, så har vi ikke pollinerere, og hva gjør vi da? Mange fugler lever av insekter, edderkopper lever av insekter, og mange andre dyr som frosker er også avhengig av insekter. Så dette raser jo som et korthus. I forhold til det jeg så når jeg var barn, så er det nesten ingen fugler og insekter lenger. Jeg vil si at det jeg observerer nå er redusert med mer enn 50 prosent på 40 år. Jeg husker en sommer da jeg var barn, da det var "billesommer". Hele lufta var full av biller, det var svermer av dem. Disse billene ser jeg nesten aldri lenger. Sommerfulger seg jeg nesten aldri, heller ikke øyenstikkere, marihøner, forskjellige larver...alle burde vel kunne se at dette er iferd med å gå helt galt. Og det er ikke co2 som gjør det. Ingen global oppvarming vil ta knekken på hverken insekter eller fugler, eller noe som helst annet i økosystemet. Så hva er det som skjer da? Jeg har ikke oversikten over det, og dette er jo bare en del av det, jeg ser selvsagt ikke hele bildet. Men jeg vet vi blir løyet til og fortalt halvsannheter når det gjelder dette. Skylda skal alltid legges på OSS, aldri på lederne som faktisk styrer hele bøtteballetten. Kommer man høyt nok opp, så er de korrupte alle mann. Man trenger bare å se på AP og Høyre for å skjønne det. De store partiene har samme agenda, og den agendaen handler ikke om å ta vare på oss eller landet vårt eller noe som helst annet for den del. De ønsker bare å pleie forholdet sitt til de som er høyere opp enn de selv, og jeg tipper det er der mye av galskapen kommer fra. Hvem nå enn "de" er, som vi forventer skal løse alle problemene våre, så kommer de ikke til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 Homo Sapiens utrydder seg selv. Om noen tiår er vår sivilisasjon borte. Tenk på det, dere som planlegger å få barn. Anonymkode: cfe41...446 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå