Gå til innhold

Utsenet mitt matcher ikke personligheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får høre det så ofte! Ikke direkte frem på denne måten, men folk poengterer så ofte at utseendet mitt ikke matcher personligheten! Verste er at jeg er enig med dem og at jeg hater personligheten min. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli mer slik jeg alltid har ønsket. 
Jeg falt ned i en depresjon igjen i 2019, fordi jeg hadde fått slengt i trynet nok at folk mister interessen fordi jeg ikke er som de trodde først. Fikk en slags bekreftelse at jeg fremdeles er den jeg er født som. Jeg likte ikke meg selv allerede i barnehagen. Husker jeg følte meg så mindreverdig enn alle andre og fikk kommentarer på at jeg var beskjeden, stille og tilbaketrukket. Hatet det mer og mer i tenårene. Var helt tortur å leve med. Men jeg klarte ikke å finne noe å si! I voksen alder har dette bedret seg, men jeg føler likevel jeg ligger langt etter skjema når det kommer til å bli det jeg vil! :( virker helt håpløst å forandre seg... 

Anonymkode: 6484a...f82

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som har erfaring med dette? Eller som har noen støttende ord? Men jeg orker ikke noe sånn moralens voktere opplegg der dere skriver «så lenge du har god personlighet så er det alt som teller». Har ikke dårlig personlighet, men jeg er liksom ikke den personen tror jeg er. Altså de forventer noe mye høyere av meg enn hva jeg er, og verre blir det jo når det er disse egenskapene som jeg ikke liker ved meg selv også er grunnen til at andre mister interessen.

Anonymkode: 6484a...f82

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt hva utseendet har med personlighet å gjøre? Aldri tenkt over at noen har personlighet som "ikke passer"?

Jeg kjenner igjen det du skriver om følelser rundt deg selv da. Jeg har alltid hatet meg selv, ifølge mamma sa jeg sånt om meg selv da jeg var 3 år. Er 38 nå og kjenner fortsatt på det, det kommer ikke til å bli bedre heller. Men aldri har jeg hørt at min personlighet ikke matcher utseendet? Hva slags utseende er det du har da? 

Anonymkode: 6a097...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en stille sjel, som ikke finner så mye å si hele tiden. Merke forskjell på meg selv etter hvilke sosiale lag jeg er i. De jeg kjenner veldig veldig godt, og gjerne i mindre grupper, kan jeg prate mye og godt med. Jeg har ikke så lett for å skaffe meg venner, men merker at jeg ikke har så god kjemi med alle. Jeg har blitt godt kjent med ei, som jeg ser på så god venninne. Vi har mange like interesser, og holdninger, hun er også en rolig sjel sånn sett. Vi er ikke helt like,men har god kjemi. Henne føler jeg for å åpne meg opp for, og kan snakke med henne om alt. Prøver nå å bli kjent med ei annen dame,som jeg føler jeg har litt kjemi med, og som jeg tror hadde kunne blitt en god venninne. Vi har noen like interesser som jeg vet om foreløpig. 

Så er det mange mange andre jeg føler at jeg har null kjemi med. Kjenner at jeg ikke klarer å prate ordentlig med de, og være meg selv liksom. 

Jeg har akseptert meg for den jeg er, og etter at jeg gjorde det, så løsnet mye syns jeg. Jeg går ikke å plager meg med at jeg skulle ønske jeg var annerledes. Men når det gjelder det sosiale, så jobber jeg med det. F.eks å ta initiativ, finne på ting som andre også liker, og invitere på det. Det kan f.eks være å dra på cafe, sykkeltur, bade, plukke bær, trene, gå turer, kreative sysler osv.. jeg er også med på en fritidsaktivitet, noe som er veldig gøy, og det bidrar til at hverdagen min blir meningsfull. 

Jeg tror ikke det er lurt å hige etter å bli en annen, men være deg selv, og bruke det som utgangspunkt. Hva liker du å drive med f.eks? Finn noen likesinnede. Og øv på å åpne deg opp. Da er det lettere å komme innpå folk, og virkelig kjenne på gode relasjoner. At ikke ting blir overfladisk liksom. Det er lettere å være sosial med mennesker en kjenner godt, og da er det lettere å snakke. Jeg sliter f.eks i store sosiale sammenhenger. Da blir jeg fryktelig sjenert og ukomfortabel. Da flyter ikke praten, fordi jeg ikke føler meg trygg 

Anonymkode: 93a89...6bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er også en stille sjel, som ikke finner så mye å si hele tiden. Merke forskjell på meg selv etter hvilke sosiale lag jeg er i. De jeg kjenner veldig veldig godt, og gjerne i mindre grupper, kan jeg prate mye og godt med. Jeg har ikke så lett for å skaffe meg venner, men merker at jeg ikke har så god kjemi med alle. Jeg har blitt godt kjent med ei, som jeg ser på så god venninne. Vi har mange like interesser, og holdninger, hun er også en rolig sjel sånn sett. Vi er ikke helt like,men har god kjemi. Henne føler jeg for å åpne meg opp for, og kan snakke med henne om alt. Prøver nå å bli kjent med ei annen dame,som jeg føler jeg har litt kjemi med, og som jeg tror hadde kunne blitt en god venninne. Vi har noen like interesser som jeg vet om foreløpig. 

Så er det mange mange andre jeg føler at jeg har null kjemi med. Kjenner at jeg ikke klarer å prate ordentlig med de, og være meg selv liksom. 

Jeg har akseptert meg for den jeg er, og etter at jeg gjorde det, så løsnet mye syns jeg. Jeg går ikke å plager meg med at jeg skulle ønske jeg var annerledes. Men når det gjelder det sosiale, så jobber jeg med det. F.eks å ta initiativ, finne på ting som andre også liker, og invitere på det. Det kan f.eks være å dra på cafe, sykkeltur, bade, plukke bær, trene, gå turer, kreative sysler osv.. jeg er også med på en fritidsaktivitet, noe som er veldig gøy, og det bidrar til at hverdagen min blir meningsfull. 

Jeg tror ikke det er lurt å hige etter å bli en annen, men være deg selv, og bruke det som utgangspunkt. Hva liker du å drive med f.eks? Finn noen likesinnede. Og øv på å åpne deg opp. Da er det lettere å komme innpå folk, og virkelig kjenne på gode relasjoner. At ikke ting blir overfladisk liksom. Det er lettere å være sosial med mennesker en kjenner godt, og da er det lettere å snakke. Jeg sliter f.eks i store sosiale sammenhenger. Da blir jeg fryktelig sjenert og ukomfortabel. Da flyter ikke praten, fordi jeg ikke føler meg trygg 

Anonymkode: 93a89...6bc

Hva slags aktivitet?😊

Anonymkode: c238a...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...