AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Holder på å klikke. Han nekter å sjekke seg så jeg MÅ spørre nå som han driver å driter i do IGJEN mens jeg prøver å legge meg. en helt vanlig morgen kan være han står opp og går på do, og i det han kommer ut av badet tar opp kjøleskapet kan jeg se han lukke den i samme sekund for å gå på do igjen. Det hender til og med våkner tidligere enn hva han må og går på do. Så legger han seg igjen, for så å våkne en time senere og gå på do igjen. jeg skriver 6-8 ganger, men lurer faktisk på om det til og med kan være 10 ganger.. hva faen kan være galt? Og hvordan i helvete slår jeg av «soving» på iPhone nå som jeg uansett er i gang med å skrive et innlegg her på kvinneguiden. Anonymkode: 345b3...ad6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Det er virkelig ikke normalt å måtte bæsje så mange ganger pr. dag. Hvis han har det slik hele tiden så er det helt klart et problem, men det er for mange forskjellige ting som kan være årsaken til at noen her kan svare noe eksakt. Mest sannsynlig er det nok at han har spist noe han ikke tåler, og at han får slik reaksjon på det. Å gå slik i lengre tid, vil tappe kroppen for væske samt at at han ikke får tatt opp all næring fra mat fordi alt kommer ut igjen så fort. Og enten det er allergi/intoleranse på mat, eller om det er noen andre årsaker, må han uansett til lege. Anonymkode: 5dfda...2b8 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 hvor lenge har dette pågått? Anonymkode: 149bf...148
mammahjarte Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Det er vanlig å bæsje 1-2 gonger i døgnet 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Tja, det kan være flere ting. Matallergi/intoleranse, irritabel tarm, eller en ibd som ulcerøs kolitt eller chrons. Uansett må han til legen for å finne ut hvilken. Anonymkode: 105c6...b70 5 2
Maestro Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ulcerøs kolitt Jeg løper mye på do. I mai hadde jeg crp på 48 og vondt i venstre siden av magen. Så fant ut at det var betennelse i tykktarm. Er ikke like ille, men går fort 4 ganger pr dag, og veldig varierende avføring. Men har ikke hatt fast avføring på lenge. Husker ikke sist. Tvinge han til lege og eventuelt må ha kamera opp i der sola aldri skinner. Og ta avføringsprøver, samt blodprøver. Jeg og kan våkne av at jeg må på do. Kan være psykisk og, stress. På vei til og bli utbrent? Uansett så kan han ikke gå slik. Viktig at han drikker mye vann, prøv smoothie for næring og lett fordøyelig mat. Og få i seg salter. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 ...spiser han veldig mye mat? Er han overvektig eller veldig muskuløs? Man kan jo teorisere på hva som skjer der inne på do, men jeg klarer ikke å forestille meg at det kommer så mye ut om gangen.... kanskje er han bare er forstoppet..? Anonymkode: 95f30...f4e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 TS her. Takk for alle svar, vel dette har pågått i de 10 årene vi har vært sammen. Han spiser som en hest også, om vinteren legger han på seg for da er han ikke særlig aktiv, men om sommeren er det fjellturer og den slags så da går ha ned i vekt igjen. merkelig… beklager forøvrig utblåsingen min, men blir helt gal av å høre han drite.. og jo det kommer mye 🤢 Anonymkode: 345b3...ad6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Takk for alle svar, vel dette har pågått i de 10 årene vi har vært sammen. Han spiser som en hest også, om vinteren legger han på seg for da er han ikke særlig aktiv, men om sommeren er det fjellturer og den slags så da går ha ned i vekt igjen. merkelig… beklager forøvrig utblåsingen min, men blir helt gal av å høre han drite.. og jo det kommer mye 🤢 Anonymkode: 345b3...ad6 Det viktigste spørsmålet her, og som er merkelig at ikke har blitt spurt, men hvordan er det som kommer ut av han? Er han dårlig i magen, er det slimete, blod, farge, løs/fast? Har han smerter? Om alt er normalt, så kan det være noe såpass teit at han sitter feil på toalettet, så det stopper opp i tarmen når han sitter der. Å avføre sittende er egentlig ikke naturlig for kroppen, og om han sitter i en enda rarere vinkel, kan det stoppe helt opp. Når han da først reiser seg opp igjen, får tarmen klar passasje, og baisen kommer ned til der han kjenner at han må på do. Anonymkode: 93ecf...934 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Takk for alle svar, vel dette har pågått i de 10 årene vi har vært sammen. Han spiser som en hest også, om vinteren legger han på seg for da er han ikke særlig aktiv, men om sommeren er det fjellturer og den slags så da går ha ned i vekt igjen. merkelig… beklager forøvrig utblåsingen min, men blir helt gal av å høre han drite.. og jo det kommer mye 🤢 Anonymkode: 345b3...ad6 tenker også UC Anonymkode: 149bf...148 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 Vet det er slemt, men... Datet en med chrons. Gjorde det slutt da jeg ikke taklet alt fokuset på avføring, luft og tarm. Detaljer fra wc besøk. Og lukta!! Ble rett og slett turn off. Anonymkode: 4022a...367 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Har holdt på slik i 10+ år selv, bæsjer sjeldent mindre enn 4-5 ganger per dag. Det er ikke mye som kommer ut, men det er relativt løst og i perioder kan jeg også blø en del fra endetarmen. Har vært sjekket i hodet og ræva uten andre resultat enn IBS dessverre. Har heldigvis en partner som tåler det og jeg er evig takknemlig for det. Anonymkode: 1efbd...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har IBS og løper som oftest 3-4 ganger på do hver morgen. Kan aldri ha avtaler før kl 11. Har vert hos leger men siden det er klassisk IBS blir det ikke sjekket. Det startet for mange år siden, hadde ett år hvor jeg kuttet ut melk, hvetemel og egg, er fortsatt forsiktig med melk . Anonymkode: 679e1...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har IBS og jeg går på do 2 ganger pr døgn. Spiser 2 måltider og går på do 2 ganger. om man går rundt å småspiser med ibs, så er det jo et rent hellevete. Var slikt for meg også, før jeg begynte planlegge tider for måltider Anonymkode: 93ecf...934 3
Blåjojo Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 Har glutenintoleranse og måtte gå på do 5-6 ganger pr. dag. Lykken nå er faktisk å tilfeldig ha oppdaget det, og at det er nok med 1 toalettbesøk pr. dag Du bør jo heller hjelpe han å finne ut av problemet enn å irritere deg. "Soving" på IPhone slår du forøvrig av på : innstillinger- fokus-soving 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har holdt på slik i 10+ år selv, bæsjer sjeldent mindre enn 4-5 ganger per dag. Det er ikke mye som kommer ut, men det er relativt løst og i perioder kan jeg også blø en del fra endetarmen. Har vært sjekket i hodet og ræva uten andre resultat enn IBS dessverre. Har heldigvis en partner som tåler det og jeg er evig takknemlig for det. Anonymkode: 1efbd...ffe Er du Wenche fra Costa del Kongsvik? Anonymkode: 7588d...f19 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har holdt på slik i 10+ år selv, bæsjer sjeldent mindre enn 4-5 ganger per dag. Det er ikke mye som kommer ut, men det er relativt løst og i perioder kan jeg også blø en del fra endetarmen. Har vært sjekket i hodet og ræva uten andre resultat enn IBS dessverre. Har heldigvis en partner som tåler det og jeg er evig takknemlig for det. Anonymkode: 1efbd...ffe AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har IBS og løper som oftest 3-4 ganger på do hver morgen. Kan aldri ha avtaler før kl 11. Har vert hos leger men siden det er klassisk IBS blir det ikke sjekket. Det startet for mange år siden, hadde ett år hvor jeg kuttet ut melk, hvetemel og egg, er fortsatt forsiktig med melk . Anonymkode: 679e1...d2d Jeg også har ibs, og det som hjelper mest er å gå på lavfodmap kosthold. Da oppdager man også hvilke høyfodmap matvarer man reagerer mest på, og kan tilpasse litt, spise litt av det som funker ok og unngå det som trigger. Blomkål er det verste her🤪 Anonymkode: 105c6...b70 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 Jeg har en medfødt misdannelse som gjør at jeg ikke klarer å ta opp fett i kroppen. Så jeg går ofte og mye på do. Nå hadde jeg i tillegg pådratt meg en betennelse i systemet og da er jeg ekstra dårlig. Ellers tok jeg noen prøver igjen og brått slo det ut allergi på kumelk. Anonymkode: a9c31...125
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Holder på å klikke. Han nekter å sjekke seg så jeg MÅ spørre nå som han driver å driter i do IGJEN mens jeg prøver å legge meg. en helt vanlig morgen kan være han står opp og går på do, og i det han kommer ut av badet tar opp kjøleskapet kan jeg se han lukke den i samme sekund for å gå på do igjen. Det hender til og med våkner tidligere enn hva han må og går på do. Så legger han seg igjen, for så å våkne en time senere og gå på do igjen. jeg skriver 6-8 ganger, men lurer faktisk på om det til og med kan være 10 ganger.. hva faen kan være galt? Og hvordan i helvete slår jeg av «soving» på iPhone nå som jeg uansett er i gang med å skrive et innlegg her på kvinneguiden. Anonymkode: 345b3...ad6 Nei. Trolling. Dårlig trolling. Anonymkode: 250b5...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 TS her. Takk for alle svar utenom den som er rett over 🙄 men ser mange skriver ibs, søkte litt på nett, ser ut som det er noen tabletter for dette. Er det reseptbelagt eller noe man kjøper hos apoteket selv? Anonymkode: 345b3...ad6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå