Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, alt er så lett for menn. Å få beskjed om å bli far til et ikke planlagt barn er jo så enkelt for menn. Vi er en gjeng apekatter som klør oss i skrittet uten ansvarsfølelse.

:ler: Nei på ingen måte, har jeg sagt det? Men det er da ikke lett for kvinner heller. Cluet er at begge har et ansvar, ikke bare den ene parten. Etter dagens bidragsregler er det mer likt fordelt det økonomiske ansvaret også, slik det bør være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke dette forskjellsbehandle gifte og ugifte (eks samboende) kvinner? De fleste barn fødes i dag utenfor ekteskap.

Skrevet
Vil ikke dette forskjellsbehandle gifte og ugifte (eks samboende) kvinner? De fleste barn fødes i dag utenfor ekteskap.

Klart det vil. Men om du ser på amerikanske filmer så kan man jo ikke få barn uten å være gift, så da er det problemet ute av verden. :ironi:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
:ler: Nei på ingen måte, har jeg sagt det? Men det er da ikke lett for kvinner heller. Cluet er at begge har et ansvar, ikke bare den ene parten. Etter dagens bidragsregler er det mer likt fordelt det økonomiske ansvaret også, slik det bør være.

Joda, selvfølgelig enig i det :). Jeg liker ikke sånne debatter i det hele tatt, siden det setter menn og kvinner opp mot hverandre. Er det et området det er viktig å samarbeide om, er det dette.

Skrevet
Joda, selvfølgelig enig i det :). Jeg liker ikke sånne debatter i det hele tatt, siden det setter menn og kvinner opp mot hverandre. Er det et området det er viktig å samarbeide om, er det dette.

Ja men da er vi jo enige da jo! *tar rattleshake i armen og danser lykkelig omkring* :ler:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
*tar rattleshake i armen og danser lykkelig omkring*  :ler:

Må ikke dette utarte seg da. Jeg har ikke med prevensjon ;)

Skrevet
Må ikke dette utarte seg da. Jeg har ikke med prevensjon ;)

Dont worry mister, det fixer jeg! *smiler lurt*

Skrevet

så ikke saken; skal alle barnefedre skrive under før dama får ta abort, eller er det bare hvis de er gifte? Hva hvis man ikke vet hvem fyren er? hvis det er voldtekt?

Skrevet
så ikke saken; skal alle barnefedre skrive under før dama får ta abort, eller er det bare hvis de er gifte? Hva hvis man ikke vet hvem fyren er? hvis det er voldtekt?

Hvis man blir voldtatt så får man vel tatt en angrepille før man blir gravid?

Skrevet

Har ikke satt meg inn i saken, men en kamerat av meg som vet litt mer enn meg sier følgende:

"Øh, det må være en feil. Det var jo nylig en dom i amerikansk høyesterett, der man erklærte at spermen en mann tømte fra seg var en gave man ikke kunne regne med å få tilbake, og at man dermed ikke kunne bestemme i abortspørsmålet"

Skrevet

Så vidt jeg har forstått, skal de stramme inn på /fjerne muligheten til nødprevensjon (angrepille) også. Så det går nok ikke, nei.

Skrevet

..mannen skal bestemme over kvinnens kropp, og hun må spørre han om lov til å ta abort?! kvinnen blir umyndiggjort, og mannens "eiendom" hvis han skal avgjøre om og når hun skal fullføre et svangerskap... skremmende!!

..diskuterte dette med sambo i går. Han var skremmende nok enig i det som ble sagt på nyhetene : :overrasket: Han mente at det var urettferdig hvis en mann som ønsket seg barn, og som gjorde en dame gravid ikke skulle få være med å bestemme hvorvidt de skulle ha barnet eller ikke. han mente det måtte være greit at mannen kunne si at han ville ha barnet, og at kvinnen måtte fullføre svangerskapet, gi barnet til ham og fortsette med sitt eget liv...

noen synspunkter på den??!

Skrevet

Du må nok regne med at de snart kommer med en bestemmelse som sier at kvinnen er skyld i voldtekt pga oppførsel, klesdrakt og lign. Vil ikke forbause meg det minste om Bushen greier å finne på noe sånt.

Skrevet
Er det noen som har linker til dette???

Det lurer jeg også på. Fikk ikke med med nyhetene i går..

Skrevet
Så vidt jeg har forstått, skal de stramme inn på /fjerne muligheten til nødprevensjon (angrepille) også. Så det går nok ikke, nei.

Hva?!

Men hvis kvinnen som blir voldtatt går til lege med en gang så blir hun vel sjekket og får hun vel angrepille eller noe? Eller er det noen som vet hvordan det blir gjort med voldtekt og sånn? Det er vel kanskje litt utenfor tema, men siden voldtekt alltid blir nevnt når det gjelder abort.

Skrevet
nå kan amerikanerne takke seg selv for å ha gitt denne klovnen 4 nye år

Nå nytter det ikke å vende ham ryggen

Klovner er vel heller de som ikke har intelligens nok til å skjønne at de dreper sitt eget barn :overrasket: Verden går ikke akkurat framover ved å lovliggjøre det. Hallo vi er i 2005 og det er lov? :tristbla:

Skrevet

Jeg synes igjen at det blir litt mye synsing her jeg da... Kan noen dokumentere noe?

Skrevet
Jeg synes igjen at det blir litt mye synsing her jeg da... Kan noen dokumentere noe?

Ja det lurer jeg og på. Så vidt jeg vet er dette en haug med synsing basert på den kommende høyesterettsdommerens tidligere uttalelser.

Og til snillpike over her: Hva med den grunnleggende retten til å bestemme over sin egen kropp. Verden går ikke akkurat framover ved å overlate denne retten til mannen eller en ukjent nemnd.

Skrevet

Så på nyhetene i går. Mannen din pluss en nemnd må godkjenne en evt abort om kvinnen ønsker abort, dersom denne Bush-vennen (husker ikke navnet) blir valgt inn i høyesterett. Også dersom mannen har forlatt kona si, så må hans tillatelse til...

Når det gjelder voldtatte og angrepiller, så er det jo ikke alle voldtatte som oppsøker krisemottak like etter voldtekten i den sjokktilstanden de befinner seg i, og en evt graviditet oppdages jo ikke med det samme. Da blir det umulig å bevise at du faktisk ble voldtatt.

Jeg trodde USA hadde nok av tenåringsmødre, analfabeter, boligløse, fattigdom osv. Og nå har de Bush...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...