AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Ja, det lurer jeg altså på, Takker dere når dere får gave, og får dere vite hva som er kjøpt når det samles inn penger eller gis gave til kollegene fra jobben? Fortell hvordan dere gjør det, det er sikkert mange ulike rutiner og tradisjoner for kjøp av gave, av og til kommer gaven fra selve arbeidsplassen, andre ganger er det gavekasse, noen samler inn og skriver på kort osv. Noen er få kolleger, andre er mange osv. Anonymkode: 72af7...b5a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Selvfølgelig takker man for gaver. Anonymkode: 95482...04b 9 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Selvfølgelig takker jeg. Det er normal folkeskikk å takke for gaver. Endret 30. juli 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Hadde til og med forberedt takkemail da jeg fylte rundt år, men det ble forbigått i stillhet og det kom verken gave eller fest. Helt ok for min del, men ville ha takket hvis jeg hadde fått Anonymkode: 943fe...fce 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Jeg skjønner ikke spørsmålet engang jeg? Ja selvfølgelig takker jeg for gaver jeg får. Anonymkode: dafb5...589 2 1
Mezzosoprena Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Du spør om man takker når man har fått en gave? Really? 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Takk for svar. Da er det ikke jeg som er sær. På min jobb tror jeg det har skjedd to ganger at noen har takket. Jeg har bidratt til diverse runde dager, dåp og bryllup. Jeg har alltid tenkt at det virker så rart at nesten ingen gidder å takke, for jeg er også oppdratt til at det skal takkes når man får noe. Det er også sånn at innsamlingen skjer litt tilfeldig, altså er det ofte ulike som setter i gang fra gang til gang. De ber om penger, man overfører, og så hører man ikke noe i det hele tatt. Ulike aldre, fra 20 til over 60. Ca.20 ansatte. Jeg hadde tenkt at det var naturlig både at den som samler inn sier fra at vi fikk inn 1000 kr, kjøpte det og det og nå har han fått den. Ble veldig glad. Eler noe sånt. Nå har det skjedd flere ganger at man ikke har hørt noe etter at pengene ble overført, hverken fra den som kjøper eller den som får. Jeg tror egentlig ikke at noen tusker til seg pengene, men det virker rart sånn som det er nå. Jeg har ikke sagt noe, for, jeg vil ikke være den sære som sier noe først. Anonymkode: 72af7...b5a 1
Stoltskeiv Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Å ikke takke ville vært veldig rart og spesielt 😅 setter utrolig pris på at noen tenker på meg! 1
Daria Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Da jeg fikk bursdagsgave av de nærmeste kollegaene sendte jeg fellesmail til de som sto på kortet. Ved gave "fra jobben" er det vanlig hos oss å takke enten på intranettet eller i ansattes fb-gruppe.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Da er det ikke jeg som er sær. På min jobb tror jeg det har skjedd to ganger at noen har takket. Jeg har bidratt til diverse runde dager, dåp og bryllup. Jeg har alltid tenkt at det virker så rart at nesten ingen gidder å takke, for jeg er også oppdratt til at det skal takkes når man får noe. Det er også sånn at innsamlingen skjer litt tilfeldig, altså er det ofte ulike som setter i gang fra gang til gang. De ber om penger, man overfører, og så hører man ikke noe i det hele tatt. Ulike aldre, fra 20 til over 60. Ca.20 ansatte. Jeg hadde tenkt at det var naturlig både at den som samler inn sier fra at vi fikk inn 1000 kr, kjøpte det og det og nå har han fått den. Ble veldig glad. Eler noe sånt. Nå har det skjedd flere ganger at man ikke har hørt noe etter at pengene ble overført, hverken fra den som kjøper eller den som får. Jeg tror egentlig ikke at noen tusker til seg pengene, men det virker rart sånn som det er nå. Jeg har ikke sagt noe, for, jeg vil ikke være den sære som sier noe først. Anonymkode: 72af7...b5a Forventer du at den som får gaven skal gå individuelt rundt og takke til 20+ stykker for å ha gitt 20-50 kr når de ble spurt? Det er er rar forventning, synes jeg. Det er naturlig at den som kjøper forteller hva som har blitt kjøpt (eller mer naturlig, forteller hva som skal kjøpes), men noe mer enn det er helt uinteressant for meg å høre om. Antar selvfølgelig at gaven blir overlevert og at vedkommende sier takk til den personen. Unødvendig å gjøre en kjempestor greie ut av en gave, med rapportering fram og tilbake med informasjon om i hvilken grad mottager ble glad eller takknemlig. Anonymkode: c717f...edd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Forventer du at den som får gaven skal gå individuelt rundt og takke til 20+ stykker for å ha gitt 20-50 kr når de ble spurt? Det er er rar forventning, synes jeg. Det er naturlig at den som kjøper forteller hva som har blitt kjøpt (eller mer naturlig, forteller hva som skal kjøpes), men noe mer enn det er helt uinteressant for meg å høre om. Antar selvfølgelig at gaven blir overlevert og at vedkommende sier takk til den personen. Unødvendig å gjøre en kjempestor greie ut av en gave, med rapportering fram og tilbake med informasjon om i hvilken grad mottager ble glad eller takknemlig. Anonymkode: c717f...edd Nei, nå er det ikke 20 + personer, heller mellom 15 og 20, litt av og på, men folk kunne ha sagt takk i hvert fall til noen? Ellers har vi intranett, messengertråd osv., der alt mulig annet gis beskjed om. Ingen som har problemer med å nå alle når de ber om pengene .... Jeg trenger ikke en detaljert fortelling om "han sa, jeg sa, blablabla osv.", men noe mer enn en oppfordring om å vippse 200 kr hadde jo gjort seg. Og så aldri høre noe mer synes jeg er rart, rett og slett. Hvis jeg hadde samlet inn flere tusen kr (går ut fra at det har blitt det, tror de fleste deltar), hadde jeg kjent på et vissst ansvar for å informere de som hadde gitt hvor det ble av pengene. Og nei, det er ikke bare 20-50 kr, det har vært mellom 200 og 300 kr per person. Anonymkode: 72af7...b5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå