netpuppy Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 (endret) Jeg legger ved bilder nederst. Denne blomsterpotten har stått på dette bordet i flere mnd uten problem, men vi kom akkurat tilbake etter 2 ukers ferie og når jeg flyttet på blomsterpotten så det slik ut under. Mesteparten gikk bort relativt enkelt med en klut, men ser fortsatt et område som er litt mørkere enn bordet. Noen dager før vi dro på ferie byttet jeg hvilken plante som sto oppi og jeg lurer på om det kan være det som gjør det? Bregnen trenger jo mer fuktighet enn alocasiaen som sto der før, men det skal jo ikke renne ut under potten? Noen som vet hva som gjør det? Endret 29. juli 2022 av netpuppy
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Det er jo fukt som har kommet gjennom potta, du ser jo merket etter prislappen på bordet. Ser ut som terrakotta-potte (leire) og det er ikke helt vanntett materiale. Kanskje vært lurt å bruke et fat under? Anonymkode: 67a79...f67 4
Gjest mariama Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Spm bruker over sier, fukt som trenger gjennom potten. Det sikreste er å ha er fat eller annet underlag. Hjelper også med sånne møbelknotter, men hadde ikke stolt på det til trebord og andre underlag som lett får fuktskader. Synd med bordet 😔
visp Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Legg et kjøkkenhåndkle på og bruk strykejernet (forsiktig) til fukten er dratt ut av treverket. Flytt på håndkledet for hver gang du setter strykejernet på så det får dratt ut fuktet på tørrest mulig tekstil. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå