Gå til innhold

Er det overspising å kose seg en dag i uken??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser innpå her at det er noen som tror at å spise seg stappmett en dag i uken (dvs. ca. 4 dager i måneden) er å overspise! Er dette riktig??

Anonymkode: b5e5f...fea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

for et utrolig ledende spørsmål-

Anonymkode: c9941...cae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på. Hvis det er den tråden hvor personen spiser 6 is, pizza ++ på en dag, så er det definitivt overspising ja. 

Anonymkode: fe090...06b

• Liker 15
Skrevet

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye man trykker innpå når man "koser seg". Jeg har kost med i kveld. Dvs. vanlig porsjon middag og litt godteri etterpå=en liten dessertskål med seigemenn og non-stop. Men for enkelte er vist å "kose seg" med mat det samme som å spise for flere personer som hun som slanket seg og spiste en hel kebabpizza og 6 is helt alene én dag hver uke i en annen tråd. Det er definitivt å overspise. 

Anonymkode: e844a...11c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt spise meg godt mett men jeg spiser lavkarbomat som er mektig i seg selv. Jeg ville ha spist meg stappmett på kake eller potetgull liksom, så HVA du spiser har jo en del å si da. Og selv om jeg blir mett så betyr det ikke at jeg har spist mer enn jeg kan stå for egentlig. 

Anonymkode: 8e70f...d55

AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel også litt om det faktisk er kos eller ikke? Min overspising skjer ikke så ofte, kanskje bare tre-fire ganger i måneden, men det er definitivt ikke kos. Det er en tvangspreget handling som kommer av psykisk ubalanse. 

Anonymkode: d2f57...d5b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det handler vel også litt om det faktisk er kos eller ikke? Min overspising skjer ikke så ofte, kanskje bare tre-fire ganger i måneden, men det er definitivt ikke kos. Det er en tvangspreget handling som kommer av psykisk ubalanse. 

Dette. Gjerne ukontrollert og i høyt tempo. 

Anonymkode: f8e16...369

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Stappmett er definitivt ikke noe jeg forbinder med kos 😳

Anonymkode: 2c4e3...40c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stappmett er definitivt ikke noe jeg forbinder med kos 😳

Anonymkode: 2c4e3...40c

Ikke jeg heller. Jeg hater rett og slett å være stappmett, å unngår det etter beste evne. Jeg skjønner ikke at noen kan like spise seg så stinn at man knapt orker gå på dass..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg heller. Jeg hater rett og slett å være stappmett, å unngår det etter beste evne. Jeg skjønner ikke at noen kan like spise seg så stinn at man knapt orker gå på dass..

Igjen, det kommer jo litt an på hva man spiser og hvor stor man er også. Tynne folk fyller også opp magesekken fortere enn store folk som har utvidet den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kommer jo an på. Hvis det er den tråden hvor personen spiser 6 is, pizza ++ på en dag, så er det definitivt overspising ja. 

Anonymkode: fe090...06b

Ganske sikkert, ja. Og TS, hvis du hadde spist halve pizzaen og en, kanskje til og med to is, er det ingen som hadde sagt noe. Da hadde alle vært enige i at du fortjente å kose deg.

Det høres ikke ut som man har et sunt forhold til mat og trening når man springer flere mil i uka og så kjører i seg så mye den ene dagen.

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (2 timer siden):

Ganske sikkert, ja. Og TS, hvis du hadde spist halve pizzaen og en, kanskje til og med to is, er det ingen som hadde sagt noe. Da hadde alle vært enige i at du fortjente å kose deg.

Det høres ikke ut som man har et sunt forhold til mat og trening når man springer flere mil i uka og så kjører i seg så mye den ene dagen.

Det er det jeg tenker også, at om man så sjokktrene for gjøre opp for seg, så er det noe veldig usunt med det! Da får man en usunn holdning både til kosthold og trening. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg koser meg uten å spise så skjønner ikke helt hva du mener 

Anonymkode: 82d86...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overspising når man spiser for å døyve med følelser. Selv om det skjer en gang i året

Anonymkode: dc762...85f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overspising er overspising uansett hvor ofte man gjør det. 

Anonymkode: 75418...b2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 22.44):

Dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...