Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg skal i gang med første runde letrozol etter å ha prøvd i ca to år å få barn uten hell. Kanskje dumt av meg å google om letrozol isteden for å bare følge gynekologens oppskrift. Men nå gjorde jeg jo det, og ble plutselig veldig usikker på hvilken dag er best å begynne på medisinen. Jeg bruker ikke å ha menstruasjon i veldig mange dager, så å starte på dag 5 (som det står i mine instrukser) føles feil. Men jeg vet jo ingenting, så derfor håper jeg noen her inne kan dele erfaringer, og kanskje vet noe om hvorfor man skal begynne på enten dag to/tre/fem? På forhånd takk for svar, og takk for at dette forumet finnes :)

Anonymkode: a7e9a...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro de tar mer utgangspunkt i hvor lang en hel syklus er, og ikke bare hvor lenge du har menstruasjon! Hvor lenge er det mellom hver menstruasjon? Eller mellom første dag i menstruasjon til eggløsning? Er du usikker på ting vil jeg likevel anbefale deg å snakke med gynekologen din for tilpasset informasjon til akkurat din situasjon!

Skrevet
yeti92 skrev (7 timer siden):

Jeg vil tro de tar mer utgangspunkt i hvor lang en hel syklus er, og ikke bare hvor lenge du har menstruasjon! Hvor lenge er det mellom hver menstruasjon? Eller mellom første dag i menstruasjon til eggløsning? Er du usikker på ting vil jeg likevel anbefale deg å snakke med gynekologen din for tilpasset informasjon til akkurat din situasjon!

Ja, det er nok noe slikt. Mine sykluser varierer med noen dager hver gang, så det kan være det er derfor gynekologen satte opp letrozol fra dag fem. Jeg skal ta en ny prat med henne, men følger planen foreløpig :) takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
Naima33 skrev (3 timer siden):

Ja, det er nok noe slikt. Mine sykluser varierer med noen dager hver gang, så det kan være det er derfor gynekologen satte opp letrozol fra dag fem. Jeg skal ta en ny prat med henne, men følger planen foreløpig :) takk for svar!

Jeg bruker letrozol, og bruker det fra dag 3 og til og med dag 7. Altså i 5 dager. Vet om flere som bruker letrozol som har samme «oppskrift» som meg :)

Anonymkode: 5fa74...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...