Gå til innhold

Levere tidlig og hente sent i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leverer kl 06.45 og henter 07.15. Har ikke mulighet til å korte ned dagene. Sånn har det vært siden de startet da de var et år. De elsker barnehagen, så det er ikke noe problem her iallfall 🤷‍♀️

Anonymkode: 70f76...f36

Det var en kort arbeids-/bhg-dag. :fnise:
(skjønner det er en skriveleif, men den var litt artig)

Anonymkode: a06a8...32c

AnonymBruker
Skrevet

Mannen jobber offshore her også. Da er barna i barnehagen fra 09.00-14.00 i friperiodene. Kanskje hun kunne fått litt kortere dagen når pappaen har fri? 
Blir 07.45-16.15 når jeg er alene men noen ganger henter bestemor rundt 15.00.

Anonymkode: e2a7a...bae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er makstid på 9 timer pr døgn for barn i bhg, så om du leverer kl 7 så må du nok hente senest kl 16. Ellers blir hvert minutt over de 9 timene notert ned av personalet..

Anonymkode: ef3f4...1d2

Eh, nei. Hva slags tulleregel er det? 

Anonymkode: 66a7c...763

AnonymBruker
Skrevet
Tomas77 skrev (9 timer siden):

Hæ, er dette noe de driver med på bygda? 

Det er mange barnehager som er det. Vår barnehage i Oslo er også stengt hele juli, hele julen og hele påske. 

Anonymkode: 66a7c...763

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det har det ihvertfall vært i alle de 16 årene jeg har jobbet i barnehage 😉

Anonymkode: ef3f4...1d2

Nei det er ikke lov med makstid , så da gjør bhg feil

Anonymkode: 25541...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De fleste inne på KG som mener man alltid kan levere sent og hente tidlig, er husmødre som har all verdens med tid til å sitte på KG og snakke nedlatende til folk som har 8-16 jobb. De har det fint på barnehagen, de lærer mye og er sosiale. De har også hviletid. Det går bra. 

Anonymkode: 70e52...bb4

For et nedlatende innlegg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen vår er det mange som kommer tidlig og hentes sent. Mange må pendle til jobb, da blir det sånn. Realiteten er noe helt annet enn kg tror. Barna har det helt fint i de aller fleste barnehager. Mange barn sover også lenge det første året, gjerne 2-3 timer hviletid hver dag. 

Anonymkode: 9cea1...ec5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen begynner å jobbe i 12 tida så han leverer 10. Jeg starter tidlig for p kunne slutte 15.30 og henter ca 16. 

Anonymkode: 6176b...43f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er ikke lov med makstid , så da gjør bhg feil

Hele Stavanger kommune har makstid i barnehagene. 

Utdrag fra informasjonen jeg fant på Google 👇

Melby viser videre til at det er barnehageeieren som fastsetter barnehagens åpningstid, og at dette da skal fremkomme av vedtektene. Hun viser videre til at forskriften om foreldrebetaling viser til at et heltids barnehagetilbud er en ukentlig oppholdstid på 41 timer eller mer.

– Retten til barnehageplass er for øvrig også oppad begrenset på denne måten, slik at kommunen ikke har plikt til å tilby barnehageplass på mer enn 41 timer eller mer, skriver hun.

Vår barnehage har ikke råd til lengre oppholdstid for barna fordi da må bemanningen opp. Vi har foreldreeid barnehage der vi går gjennom budsjettet selv som styremedlemmer, så dette vet jeg helt sikkert. 

Anonymkode: eb1e8...6dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele Stavanger kommune har makstid i barnehagene. 

Utdrag fra informasjonen jeg fant på Google 👇

Melby viser videre til at det er barnehageeieren som fastsetter barnehagens åpningstid, og at dette da skal fremkomme av vedtektene. Hun viser videre til at forskriften om foreldrebetaling viser til at et heltids barnehagetilbud er en ukentlig oppholdstid på 41 timer eller mer.

– Retten til barnehageplass er for øvrig også oppad begrenset på denne måten, slik at kommunen ikke har plikt til å tilby barnehageplass på mer enn 41 timer eller mer, skriver hun.

Vår barnehage har ikke råd til lengre oppholdstid for barna fordi da må bemanningen opp. Vi har foreldreeid barnehage der vi går gjennom budsjettet selv som styremedlemmer, så dette vet jeg helt sikkert. 

https://www.barnehage.no/politikk/asphjell-ville-vite-om-barnehager-kan-begrense-barns-oppholdstid-innenfor-apningstiden-na-har-han-fatt-svar/213360

Her er linken, glemte å legge den ved.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min jobber også offshore. Barnet ble veldig forvirret av å ha vanlige dager når han var bortreist og korte dager når han var hjemme, og det ble mye gråt og krangling ved levering. Så barnehagen anbefalte at barnet var der lenger også når far var hjemme.

Anonymkode: caa11...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med barnet og jobbet en periode 7.30-15.45. Da var hun i bhg 7-16.20. Som styrer sa - det er kanskje ikke optimalt, men må man så må man.

Anonymkode: fb7a7...177

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er altfor lenge for en ettåring. Beklager å si det.

Anonymkode: 20170...077

Det går aldeles utmerket. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med barna. Far valgte å flytte langt vekk. Jeg jobber 8-16, barna blir levert 07.40 og hentet 16.15. Hver dag. Fem dager i uka. 

Fortalte til ped.leder på foreldresamtale at jeg hadde veldig dårlig samvittighet for at barna har så lange dager. Heldigvis hadde hun forståelse for det, da at jeg ikke måtte ha dårlig samvittighet, for begge barna stortives i bhg. Dessuten sover yngste dupp i 2-3 timer, så dagen blir ikke så lang likevel.

Til gjengjeld tar jeg dem fri hele høst- og vinterferien, hele jula og hele påska. 

Anonymkode: 93c44...599

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...