Gå til innhold

Levere tidlig og hente sent i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min som er litt over året skal begynne i barnehage neste måned. Mannen min jobber offshore og har mulighet for å levere sent og hente tidlig i de fire ukene han er hjemme. Ser for meg at hun blir levert rundt kl. 08:30 og hentet før/ rundt kl. 15. 

Jeg har en lite fleksibel jobb hvor jeg må være på arbeidsplassen i fra kl. 8 - 16. Dvs. at jeg må levere kl. 07:30 og hente kl. 16:30. Når jeg leser på forumet her så ser jeg at de aller fleste leverer senere og henter tidligere, men hvordan går dette opp med en typisk 8 - 16 jobb?  Har alle så fleksible jobber? Får dårlig samvittighet av å vite at hun skal være i barnehagen så lenge, og må vurdere å gå redusert hvis det blir for lange dager. 

Anonymkode: d4b1b...09c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Slik er det for de fleste som jobber 100%. Noen klarer kanskje å dele på det slik at én leverer og den andre henter til ulike tider og klarer innimellom å få kortere timer på poden i bhg. 

Slik er samfunnet lagt opp, og barn har klart det bra siden 70-tallet. 👍😊

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Valgte å gå ned i stilling for å slippe  så lange dager og full uke i bhg, etterhvert ble det flexitid på mannen så da leverte en sent og en hentet tidlig 

Anonymkode: 25541...3ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du forklarer hvorfor så blir levering og henting tolerert uten spørsmål. Så får dere heller ta egentid når begge er hjemme og kjærestetid når dere har barnevakt. 

Anonymkode: eb1e8...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Samme båt her. Jeg har egentlig litt flex men har ikke rukket å tjene opp timer, dermed ble det lange dager på henne i offshoreperiodene 😕

Anonymkode: f528a...60e

AnonymBruker
Skrevet

Blir levert ca kl 7 og hentet ca kl 16:16:30 fra 1september.  Er 1 år...

Anonymkode: 3a082...a31

• Liker 1
Skrevet

Dårlig samvittighet skal du ikke ha. Da får hun noen roligere uker når far er hjemme og litt mer tid i barnehagen ellers. Det går kjempefint. Vi har en lignende situasjon der mor varierer mellom 50% og 100% jobb og i 100% ukene blir det mer tid i barnehagen, det har gått fint. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Blir levert ca kl 7 og hentet ca kl 16:16:30 fra 1september.  Er 1 år...

Det er makstid på 9 timer pr døgn for barn i bhg, så om du leverer kl 7 så må du nok hente senest kl 16. Ellers blir hvert minutt over de 9 timene notert ned av personalet..

Anonymkode: ef3f4...1d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem!

jeg må være på jobb 7-15 uten unntak men vi satser på at far får lov å begynne senere en 7 slik at han kan levere 7-hal8 og at jeg kan hente 15:10. det blir ingen korte dager her heller.. 

Anonymkode: 31171...31c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er makstid på 9 timer pr døgn for barn i bhg, så om du leverer kl 7 så må du nok hente senest kl 16. Ellers blir hvert minutt over de 9 timene notert ned av personalet..

Nei, det er dessverre ikke noe makstid. 

Anonymkode: f68e9...3b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så lenge du forklarer hvorfor så blir levering og henting tolerert uten spørsmål. Så får dere heller ta egentid når begge er hjemme og kjærestetid når dere har barnevakt. 

De som jobber i barnehage er da ikke så dumme at de ikke forstår hvorfor barn går i barnehage.

Anonymkode: 8b54d...f73

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke det. Ihvertfall ikke i alle barnehager. Samtidig er barnehagen stengt hele romjula, påskeuken, planleggingsdager og juli. Så fri får de nok av for å si det sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke det. Ihvertfall ikke i alle barnehager. Samtidig er barnehagen stengt hele romjula, påskeuken, planleggingsdager og juli. Så fri får de nok av for å si det sånn.

De færreste barnehager har stengt så ofte. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trenger da ikke forklare seg. 8-16 er en helt normal arbeidstid for mange og ikke alle yrker har fleksitid akkurat. Så må man legge til reisevei til og fra jobb. 

Anonymkode: 2059f...8b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei den er borte, dessverre 

Anonymkode: 25541...3ef

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ganske mange som er stengt så ofte, spes litt ut på landet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok? Men vår barnehage har også det, så det forekommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som jobber i barnehage er da ikke så dumme at de ikke forstår hvorfor barn går i barnehage.

Tjaaa er ganske mange her inne som spekulerer i om folk får barn bare for å sette dem i barnehagen...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jo helt normalt at barnehagene er stengt på de nevnte periodene.

Anonymkode: eac64...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

r jo helt normalt at barnehagene er stengt på de nevnte periodene.

Aldri hørt om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tjaaa er ganske mange her inne som spekulerer i om folk får barn bare for å sette dem i barnehagen...

Er jo helt normalt at barnehagene er stengt på de nevnte periodene.

De røde dagene ja. 

Anonymkode: 2059f...8b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...