AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #41 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): babyer skal ha mat hver 3-4 time ikke mer Anonymkode: 3bd60...8cd Babyer skal ha mat når de er sultne Anonymkode: ff67f...ca1 10 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #42 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): babyer skal ha mat hver 3-4 time ikke mer Anonymkode: 3bd60...8cd Dersom jeg kun hadde gitt babyen min mat hver 3-4 time, så håper jeg faren hadde tatt meg med til helsestasjonen for en alvorsprat. Babyer skal ha mat når de er sultne, og det er overhodet ikke alltid hver 3-4 time (ytterst sjeldent vil jeg påstå). Anonymkode: aa05a...e0a 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #43 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dersom jeg kun hadde gitt babyen min mat hver 3-4 time, så håper jeg faren hadde tatt meg med til helsestasjonen for en alvorsprat. Babyer skal ha mat når de er sultne, og det er overhodet ikke alltid hver 3-4 time (ytterst sjeldent vil jeg påstå). Anonymkode: aa05a...e0a mine har ikke krevd mat oftere,så barn er forskjellige Anonymkode: 3bd60...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #44 Skrevet 31. juli 2022 Jordbærpike99 skrev (12 timer siden): Jeg er førstegangs og flekker ut hele puppen. Blir bare styr og dekke til og greier. Og jeg syns det er helt greit. Jeg gjør det enkelt for meg og min baby så hen kan få mat. Hva alle andre syns kunne jeg ikke brydd meg mindre om faktisk 😅 Diskret eller ikke diskret, det skal være komfortabelt for mor og baby ikke alle andre rundt som ikke har noe med det. Skjerp deg. Anonymkode: 82b05...e73
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #45 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ammet en på 2,5 år offentlig senest idag, men jeg gjør jo ikke det rett opp i trynet på folk, så du skal kikke veldig godt for å faktisk se noe pupp, selv om man kanskje skjønner at det er en unge som ammes. Hadde vi sittet på restaurant, så hadde hun pent fått beskjed om å vente til vi kommer hjem. På stranda 20 m fra nærmeste andre familie derimot, kan jeg godt finne på å amme. Det handler ikke om mat, men barn som fortsatt ammes i den alderen kan bruke puppen for trøst, kos, trygghet, avslapning, en liten timeout eller lignende. Anonymkode: 8dd2e...578 Så utrolig ekkelt. Du hadde fått tilsnakk om jeg så deg. Anonymkode: 82b05...e73 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #46 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjerp deg. Anonymkode: 82b05...e73 Hvorfor i alle dager skal hun skjerpe seg? Hun har en baby som må få mat. Om du ikke tåler å se et lite barn som spiser står du fritt til å unnlate å se på. Anonymkode: 7939b...2f8 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #47 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager skal hun skjerpe seg? Hun har en baby som må få mat. Om du ikke tåler å se et lite barn som spiser står du fritt til å unnlate å se på. Anonymkode: 7939b...2f8 Det er mulig å ta hensyn til omgivelsene. Anonymkode: 82b05...e73 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #48 Skrevet 31. juli 2022 Å flekke frem jura før barnet er oppe fra vogna er ikke nødvendig. Ammepupper er heller ikke pene å se på. Jeg tok frem bare brystvorten, ikke hele juret. Var jeg der det var andre folk la jeg en klut over puppen som syntes. Da jeg skifta bryst pakka jeg inn brystet før jeg snudde barnet. Anonymkode: a89f4...b8b 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #49 Skrevet 31. juli 2022 Ammet minstemann «offentlig», dvs så diskret så mulig da han var baby. Nå er han 15 mnd og han får bare puppen hjemme. Han spiser og drikker helt vanlig mat om vi er ute, og puppen er bare kos og avslapping for han nå, så ammer han bare når han skal sove eller litt sånn random Ila dagen hvis han er litt sliten eller sår. Jeg føler selv at han er for stor nå til at jeg «kan» amme han ute. Vi var på Liseberg i sommer, og han slo seg helt vrang da der var vanskelig for han å sovne med alt som skjedde rundt, og jeg skjønte at her er det bare puppen som funker, men det eneste stedet jeg følte fikk greit - var på et toalett. Satt der på en do på Liseberg å ammet han, og tenkte egentlig at det bare var trist at samfunnet er sånn, men er 100% sikker på at folk ville reagert om jeg satt noe annet sted. Trist. Men han sovnet og fikk slappet av iallfall ❤️ Anonymkode: 66498...41f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #50 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ammet minstemann «offentlig», dvs så diskret så mulig da han var baby. Nå er han 15 mnd og han får bare puppen hjemme. Han spiser og drikker helt vanlig mat om vi er ute, og puppen er bare kos og avslapping for han nå, så ammer han bare når han skal sove eller litt sånn random Ila dagen hvis han er litt sliten eller sår. Jeg føler selv at han er for stor nå til at jeg «kan» amme han ute. Vi var på Liseberg i sommer, og han slo seg helt vrang da der var vanskelig for han å sovne med alt som skjedde rundt, og jeg skjønte at her er det bare puppen som funker, men det eneste stedet jeg følte fikk greit - var på et toalett. Satt der på en do på Liseberg å ammet han, og tenkte egentlig at det bare var trist at samfunnet er sånn, men er 100% sikker på at folk ville reagert om jeg satt noe annet sted. Trist. Men han sovnet og fikk slappet av iallfall ❤️ Anonymkode: 66498...41f Det er ikke greit at barnet ditt skal måtte spise på do 😕 Hva skjedde med det åpne og inkluderende samfunnet? Vi skal akseptere både det ene og det andre, men at et lite barn næres via mors ømhet og kjærlighet tåler vi ikke 😕 Anonymkode: 7939b...2f8 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #51 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så utrolig ekkelt. Du hadde fått tilsnakk om jeg så deg. Anonymkode: 82b05...e73 Hahaha! Ånei, ånei, skulle hun fått TILSNAKK av deg?😂 Hva slags «myndighet» har du til å gi tilsnakk til noen som helst som ammer - langt mindre en helt fremmed? Hva i alle dager gjør at du tror det er ok? Anonymkode: c6160...a46 6 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #52 Skrevet 31. juli 2022 Anononyma skrev (22 timer siden): Legg merke til at jeg brukte ordet diskre! Det du skisserer her er vel godt innafor det jeg ville karakterisert som diskre. MEN vil også påstå at det er milevis mellom å dra frem puppen for å mate en liten baby og det å gjøre fra seg offentlig. Ville det vært ok for deg om noen gjorde fra seg midt inne på denne kafeen, bare de var diskre og dekket seg til? Litt forskjell på å gi en baby nødvendig mat, og det å bæsje i et kafelokale. Det er vel ingen som ikke ser en veldig stor forskjell på det? Anonymkode: 9d98b...9fc 1
Anononyma Skrevet 31. juli 2022 #53 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt forskjell på å gi en baby nødvendig mat, og det å bæsje i et kafelokale. Det er vel ingen som ikke ser en veldig stor forskjell på det? Anonymkode: 9d98b...9fc Ja, nettopp. Du siterer meg, men jeg svarte i utgangspunktet en ab som likestilte de to handlingene. JEG har aldri likestilt de to og prøver nettopp å poengtere at amming er greit, avføring i kafelokale er ikke greit. Les tråden. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #54 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjerp deg. Anonymkode: 82b05...e73 Har ikke tenkt det 😘 Anonymkode: e74de...74f 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #55 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mulig å ta hensyn til omgivelsene. Anonymkode: 82b05...e73 🤣🤣🤣🤣🤣 For en troll du er. Herlighet. Babyer får mat av sine mødre som elsker de, når der sulten. Uansett hvor det er, og uansett på hvilken måte. Jeg sier det igjen- det skal være enklest og mest komfortabelt for mor og baby ikke alle andre rundt😄 Gå ta deg en bolle din kvinnehater Anonymkode: e74de...74f 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #56 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hahaha! Ånei, ånei, skulle hun fått TILSNAKK av deg?😂 Hva slags «myndighet» har du til å gi tilsnakk til noen som helst som ammer - langt mindre en helt fremmed? Hva i alle dager gjør at du tror det er ok? Anonymkode: c6160...a46 Hahahaha hadde leddas vedkommende som kom med tilsnakk Anonymkode: e74de...74f 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #57 Skrevet 31. juli 2022 Absolutt Ikke ekkelt og veldig naturlig. Ammer selv og har måttet pakke opp på de merkeligste steder. Men jeg synes en kan prøve å være litt nøytral. En må ikke være naken for å amme et barn Anonymkode: eada6...3dd
GulSitron Skrevet 31. juli 2022 #58 Skrevet 31. juli 2022 Jeg tror det er fordi kvinnekroppen er blitt seksualisert/objektivisert over mange, mange år. Opplevde heldigvis ingen kommentarer da jeg ammet offentlig, men opplevde en gjeng med tenåringer på et kjøpesenter som synes jeg var helt dust som ønsket å amme i ammekroken på senteret. De var der først mentaliteten. Så da grisa de ned hele området med milkshake og søppel fra mc Donalds. (Ja, de ble fjernet av vekterne) 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #59 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hahahaha hadde leddas vedkommende som kom med tilsnakk Anonymkode: e74de...74f Mulig du hadde ledd, men ungen hadde nok begynt å føle på det. Hadde forhåpentligvis vært siste gang han rørte den puppen ute blandt folk. Anonymkode: 82b05...e73
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #60 Skrevet 31. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Så utrolig ekkelt. Du hadde fått tilsnakk om jeg så deg. Anonymkode: 82b05...e73 Da hadde du blitt kjefta huden full og fått høre hvor stygt du oppførte deg Anonymkode: 8dd2e...578 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå