Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå på toalettet er enda mer naturlig, men likevel ikke noe for offentligheten.

Anonymkode: d207f...2c4

Mener du at å spise mat på toalettet er naturlig?

Anonymkode: ce02a...bd0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ammet slang jeg ut puppen. Om noen hadde sett puppen hadde ikke brydd meg en døyt. Jeg her ammet i passkø mens barnet satt i sele, på benker, matsteder osv. Det er kun en mann som har nevneverdig stirret og kona daska til han rimelig hardt. Jeg har store pupper, men uansett om de hadde vært store eller små hadde de blitt slengt ut til babyen. Jeg ammet nr 1 til han var 8 mnd og nr 2 offentlig til han var 2.

Anonymkode: f2e1d...ad7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da jeg ammet slang jeg ut puppen. Om noen hadde sett puppen hadde ikke brydd meg en døyt. Jeg her ammet i passkø mens barnet satt i sele, på benker, matsteder osv. Det er kun en mann som har nevneverdig stirret og kona daska til han rimelig hardt. Jeg har store pupper, men uansett om de hadde vært store eller små hadde de blitt slengt ut til babyen. Jeg ammet nr 1 til han var 8 mnd og nr 2 offentlig til han var 2.

Kunne ikke nr 2 drikke og spise vanlig mat etter ettårsalderen når dere var ute blant folk?

Anonymkode: ea133...ee2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kunne ikke nr 2 drikke og spise vanlig mat etter ettårsalderen når dere var ute blant folk?

Kan ikke mødre få amme så lenge de vil uten at folk skal komme med sånne kommentarer? 

Anonymkode: ff67f...ca1

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan ikke mødre få amme så lenge de vil uten at folk skal komme med sånne kommentarer? 

Joda, jeg forstår bare ikke hvorfor, når barnet er i stand til å ta til seg annen næring selv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, jeg forstår bare ikke hvorfor, når barnet er i stand til å ta til seg annen næring selv.

Fordi det passer mor og barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forstår du heller ikke hvorfor folk spiser kjøtt i stedet for fisk, hvorfor overvektige spiser kake osv? 

Anonymkode: 4a639...1a9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror det er forskjell på å flekke ut hele puppen og bare diskret legge ut brystvorten. Når jeg har klær som ikke dekker til brystet ved amming passer jeg alltid på å legge noe over brystet. Med første slang jeg ut puppen uansett og så at folk reagerte mer når hele brystet var ute. 

Så det finnes jo diskrete og ikke diskrete måter å gjøre det på.

Det verste jeg vet er å amme i nærheten av muslimske menn, da jeg vet at de reagerer på det. Har ikke lyst til å fornærme folk, men må faktisk amme barnet mitt. 

Anonymkode: ce02a...bd0

Jeg er førstegangs og flekker ut hele puppen. Blir bare styr og dekke til og greier. Og jeg syns det er helt greit. Jeg gjør det enkelt for meg og min baby så hen kan få mat. Hva alle andre syns kunne jeg ikke brydd meg mindre om faktisk 😅 Diskret eller ikke diskret, det skal være komfortabelt for mor og baby ikke alle andre rundt som ikke har noe med det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir forbausa over hvor mange kvinner her inne føler man må gjemme seg bak kluter og diverse annet og amme «diskre». Når unge jenter viser kropp i hytt og pine på en selsualisert måte så er der helt greit og hele samfunnet skal godta det. Mens når ei Mor skal gi sin baby mat noe som er super naturlig og nødvendig så skal man gjemmes vekk og være diskre for å ikke støte andre. Gud hjelpe meg med disse holdningene. Trodde vi var kommer lenger enn dette…

Anonymkode: e74de...74f

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 21.52):

Hva er grunnen til at noen syns verdens mest naturlige ting som amming, er ekkelt?

Anonymkode: 9a503...631

synes ikke det er ekkelt,men skjønner ikke helt vitsen, man kan gi babyen mat får man går hjemmendefra og dra hjem får babyen er sulten igjen

Anonymkode: 3bd60...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2-åringen var mye syk, fikk på medisiner, hadde i tillegg allergier og trengte ekstra næring. Barnelegen var glad for at barnet fortsatt fikk morsmelk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2-åringen var mye syk, fikk på medisiner, hadde i tillegg allergier og trengte ekstra næring. Barnelegen var glad for at barnet fortsatt fikk morsmelk.

Du trenger ikke forklare deg! Det at ditt barn fikk morsmelk så lenge er kun ditt valg og mest sannsynligvis det beste for din baby, dritt i disse trangsynte folka på kvinneguiden😊

Anonymkode: e74de...74f

• Liker 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Amme offentlig er helt greit det, barnet må jo ha mat.

Men når ungen blir så stor at den løfter opp genseren selv, da er det påtide å stoppe.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ammet en på 2,5 år offentlig senest idag, men jeg gjør jo ikke det rett opp i trynet på folk, så du skal kikke veldig godt for å faktisk se noe pupp, selv om man kanskje skjønner at det er en unge som ammes. Hadde vi sittet på restaurant, så hadde hun pent fått beskjed om å vente til vi kommer hjem. På stranda 20 m fra nærmeste andre familie derimot, kan jeg godt finne på å amme. Det handler ikke om mat, men barn som fortsatt ammes i den alderen kan bruke puppen for trøst, kos, trygghet, avslapning, en liten timeout eller lignende. 

Anonymkode: 8dd2e...578

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

synes ikke det er ekkelt,men skjønner ikke helt vitsen, man kan gi babyen mat får man går hjemmendefra og dra hjem får babyen er sulten igjen

Haha! Ja det hadde funket. Not 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre at det ammes offentlig. Stort sett er de så diskre likevel at jeg ikke legger merke til det en gang. Bodd i Trondheim i 9 år, to ganger kan jeg minnes å ha sett noen amme offentlig.

Anonymkode: 2d4b8...b35

• Liker 1
Skrevet

Da jeg ammet offentlig, i Frankrike skjønte jeg, dette var ikke vanlig. Fikk kommentarer. Satt bare i en krok for meg selv. Noen så meg. Baby må ha mat. Jeg gav F. Trodd ikke dette var tema i Norge. Baby må ha mat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke noe verre enn å sitte på café, så kommer hele barselgruppa inn med ørten barnevogner og skrikerunger, og du i tillegg får et blodsprengt jur opp i trynet.

Anonymkode: 04c5b...f65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, da kan man risikere at turen ut blir veldig kort. Det er ikke alltid 2-4 timer mellom hver gang babyen får behov for mat

Anonymkode: 0e2a4...ae5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Haha, da kan man risikere at turen ut blir veldig kort. Det er ikke alltid 2-4 timer mellom hver gang babyen får behov for mat

Anonymkode: 0e2a4...ae5

babyer skal ha mat hver 3-4 time ikke mer

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...