AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Hva er grunnen til at noen syns verdens mest naturlige ting som amming, er ekkelt? Anonymkode: 9a503...631
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Kvinneundertrykkelse Anonymkode: 28ba2...dc7 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Synes amming generelt er en ekkel ting. Anonymkode: 82b05...e73 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Tenker de som har problemer med amming har problemer med seg selv. Anonymkode: dc95d...fa3 20 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Aner VIRKELIG ikke. Kan forstå at noen synes det er ubehagelig å gjøre det selv (ikke meg..), men kan ikke se hva som kan være problemet med at andre gjør det uansett 🤔 Anonymkode: 6b603...fd6 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Folk bryr seg litt for mye om hva alle andre gjør😅 Anonymkode: 18ff9...1c3 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Amming offentlig er helt greit, men reagerer på når 3 åringer bretter opp genseren til moren for å få pupp. Anonymkode: 47cf2...eff 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 De tenker på kvinnekroppen som et sexobjekt. En pupp er blitt sidestilt med et kjønnsorgan. Mer blåst skal det vel godt gjøres å bli. Anonymkode: 2b4c5...6cc 19
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Sikkert mange grunner. Men et par jeg har plukket opp er «det er ikke sømmelig» (sagt av eldre), og «det er ikke naturlig» (sagt av en mann som helst skulle sett at kvinnen bare er et sexobjekt). Anonymkode: ff67f...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Det er nok det at kvinner ses på som sexobjekt, for hører ikke samme personene klager på plakater med damer i bikini osv. Og de fleste jeg har sett amme er stort sett diskre, og driver ikke viser puppene rundt akkurat. Anonymkode: fd559...6f9 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Aldri forstått, og jeg orker ikke å være låst i huset i seks måneder fordi noen er skrudd i huet så jeg ammer der jeg er når jeg må. På to barn har jeg ikke fått en eneste negativ kommentar. Har dog fått noen eldre damer som har sagt noe i duren av; da jeg var småbarnsmor var ikke det tillatt. Jeg er glad det ikke er sånn for dere ❤️ Anonymkode: 3fbbf...80e 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Jeg tror det er forskjell på å flekke ut hele puppen og bare diskret legge ut brystvorten. Når jeg har klær som ikke dekker til brystet ved amming passer jeg alltid på å legge noe over brystet. Med første slang jeg ut puppen uansett og så at folk reagerte mer når hele brystet var ute. Så det finnes jo diskrete og ikke diskrete måter å gjøre det på. Det verste jeg vet er å amme i nærheten av muslimske menn, da jeg vet at de reagerer på det. Har ikke lyst til å fornærme folk, men må faktisk amme barnet mitt. Anonymkode: ce02a...bd0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 Etter å ha lest at folk her mener dagens seksualmoral er elendig, pga andre har sex med flere - når det egentlig handler om at de synes kroppsvæsker er ekkelt, tror jeg kanskje det i blant kan handle om nettopp det. Kroppsvæsker 😂 Anonymkode: c6160...a46 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 Gå på toalettet er enda mer naturlig, men likevel ikke noe for offentligheten. Anonymkode: d207f...2c4 4
Anononyma Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå på toalettet er enda mer naturlig, men likevel ikke noe for offentligheten. Anonymkode: d207f...2c4 Vil jo si det er noe forskjell på å flekke av seg buksa og gjøre sitt fornødne i offentligheten kontra det å diskre sørge for å gi barnet sitt mat 🙄 11 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 Anononyma skrev (8 minutter siden): Vil jo si det er noe forskjell på å flekke av seg buksa og gjøre sitt fornødne i offentligheten kontra det å diskre sørge for å gi barnet sitt mat 🙄 Ikke siterte, men er litt enig i utsagnet, mange ting som er naturlig som man likevel ikke gjør offentlig. Å ta av seg på steder som vanligvis alltid er dekket går nok innenfor der. Men kommer ann på hvordan man gjør det? Har vært med min vennine på cafe flere ganger nå mens hun har ny baby og når hun ammer så har hun en liten fille over skulderen. Syntes da det er helt greit. Ingen som kan se særlig mye og hun får gjort sitt. Er ikke vanskelig å ha et lite plagg over skulderen heller, man trenger liksom ikke å sitte der å slenge ut hele puppen foran folk. Anonymkode: 38788...9b8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 Nå har ikke jeg barnet mitt enda, men når det kommer kjenner jeg allerede at det som kommer til å bekymre meg aller minst er hva randoms syns om amming 😆 Anonymkode: 4bc04...536 1 1 1
Anononyma Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke siterte, men er litt enig i utsagnet, mange ting som er naturlig som man likevel ikke gjør offentlig. Å ta av seg på steder som vanligvis alltid er dekket går nok innenfor der. Men kommer ann på hvordan man gjør det? Har vært med min vennine på cafe flere ganger nå mens hun har ny baby og når hun ammer så har hun en liten fille over skulderen. Syntes da det er helt greit. Ingen som kan se særlig mye og hun får gjort sitt. Er ikke vanskelig å ha et lite plagg over skulderen heller, man trenger liksom ikke å sitte der å slenge ut hele puppen foran folk. Anonymkode: 38788...9b8 Legg merke til at jeg brukte ordet diskre! Det du skisserer her er vel godt innafor det jeg ville karakterisert som diskre. MEN vil også påstå at det er milevis mellom å dra frem puppen for å mate en liten baby og det å gjøre fra seg offentlig. Ville det vært ok for deg om noen gjorde fra seg midt inne på denne kafeen, bare de var diskre og dekket seg til? 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Anononyma skrev (57 minutter siden): Legg merke til at jeg brukte ordet diskre! Det du skisserer her er vel godt innafor det jeg ville karakterisert som diskre. MEN vil også påstå at det er milevis mellom å dra frem puppen for å mate en liten baby og det å gjøre fra seg offentlig. Ville det vært ok for deg om noen gjorde fra seg midt inne på denne kafeen, bare de var diskre og dekket seg til? En baby må ha mat der og da. Derfor må kvinner ofte amme offentlig. Ingenting å reagere på Anonymkode: 4a639...1a9 6 1
Anononyma Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): En baby må ha mat der og da. Derfor må kvinner ofte amme offentlig. Ingenting å reagere på Anonymkode: 4a639...1a9 Da er vi skjønt enig 👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå