AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Del Skrevet 29. juli 2022 Jeg skal snart til utlandet og vurderer å kjøpe meg noen designvesker jeg har ønsket meg lenge, og en del klær. Jeg forstår at jeg må fortolle når verdien på disse tingene er over verdigrensen. Men må jeg da ta vare på alle kvitteringer? For jeg sender jo disse inn når jeg skal ha tax free, så hvordan fungerer tollen på flyplassen? Skal jeg bare på rød sone og si at jeg skal fortolle noe, selvom jeg kanskje ikke har kvitteringer? Er helt grønn på dette og vil helst ikke gjøre noe feil. Anonymkode: 45bce...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Del Skrevet 29. juli 2022 Du må ha kvitteringer å vise frem. Anonymkode: ec541...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må ha kvitteringer å vise frem. Anonymkode: ec541...b18 Men da får jeg ikke sendt inn kvitteringene til tax free, eller må jeg be om duplikater på kvitteringene? ts Anonymkode: 45bce...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 29. juli 2022 #4 Del Skrevet 29. juli 2022 (endret) Som alle andre steder ville jeg tro. De drar inn folk på stereotypisk trynefaktor mens bestemora eller fyren i dress går forbi med rassen og magen full av kokain eller heroin. Med andre ord: veldig inkompetent. Endret 29. juli 2022 av Heydayotheinterweb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 29. juli 2022 #5 Del Skrevet 29. juli 2022 Det er ikke toll på vesker og klær til eget bruk. Det du må betale er norsk toll. kjøper du ei veske til 10000.- så må du betale 25% mva, altså 2500.- MEN! Når du er ute av landet i 24 timer eller mer så kan du avgiftsfritt ta med varer til en verdi av 6000.- per person inn i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men da får jeg ikke sendt inn kvitteringene til tax free, eller må jeg be om duplikater på kvitteringene? ts Anonymkode: 45bce...6dc Dukan vente med å sende inn kvitteringene til du kommer til Norge, eller du kan ta bilde av dem før du sender dem inn. Anonymkode: c266a...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Del Skrevet 30. juli 2022 Akay skrev (10 timer siden): Det er ikke toll på vesker og klær til eget bruk. Det du må betale er norsk toll. kjøper du ei veske til 10000.- så må du betale 25% mva, altså 2500.- MEN! Når du er ute av landet i 24 timer eller mer så kan du avgiftsfritt ta med varer til en verdi av 6000.- per person inn i landet. Nei, det du må betale for vesker er norsk MOMS, ikke toll. TS, sjekk prisen med denne kalkulatoren nedenfor. Det er ikke toll på vesker, men det er toll på klær. 10,7% i toll + moms på 25%. Vesker er det kun moms (25%) på. https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Anonymkode: 7aab6...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #8 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg skal snart til utlandet og vurderer å kjøpe meg noen designvesker jeg har ønsket meg lenge, og en del klær. Jeg forstår at jeg må fortolle når verdien på disse tingene er over verdigrensen. Men må jeg da ta vare på alle kvitteringer? For jeg sender jo disse inn når jeg skal ha tax free, så hvordan fungerer tollen på flyplassen? Skal jeg bare på rød sone og si at jeg skal fortolle noe, selvom jeg kanskje ikke har kvitteringer? Er helt grønn på dette og vil helst ikke gjøre noe feil. Anonymkode: 45bce...6dc Ta av alle nye merkelapper, gjem kvitteringene, legg litt bruksting i veskene og la de bare ligge i kofferten sånn at de ser "brukt" ut. Da slipper du 25 % moms. Anonymkode: 29a8a...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Del Skrevet 30. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ta av alle nye merkelapper, gjem kvitteringene, legg litt bruksting i veskene og la de bare ligge i kofferten sånn at de ser "brukt" ut. Da slipper du 25 % moms. Anonymkode: 29a8a...0b7 Yep, har gjort det samme alle år. Aldri betalt moms. Anonymkode: 02361...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå