AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har en samboer jeg på ingen måte ønsker å gå fra. Vi har hus og barn, og har det i utgangspunktet fint, men ting har gått litt i stå. All tiden går med til å drifte Familien AS, og vi klarer ikke helt finne tilbake til det å faktisk være kjærester også. Jeg skjønner jo at det ikke bare kan skure og gå sånn her for alltid, og lurer litt på om en parterapaut kunne hjulpet oss litt på beina igjen? Har hørt så mange ha gode erfaringer fra sånne ting, og da også de som i utgangspunktet ikke er på et dårlig sted i forholdet, men som bare trenger litt hjelp til å komme seg over humpa. Ser at det finnes noen kommunale tilbud via familievernkontoret, som er gratis, men er disse like "hjelpsomme" som en psykolog på et eget kontor? Alle innspill mottas med takk! Anonymkode: 4b64b...781
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Dårlig erfaring, førte til skilsmisse for oss. Anonymkode: 54a23...a3a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Usikker på om familievernkontoret har kapasitet til par som ikke direkte sliter og er på randen av sammenbrudd 🤔 Anonymkode: cf64f...373
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dårlig erfaring, førte til skilsmisse for oss. Anonymkode: 54a23...a3a Du kan jo skrive litt mer da. Hvorfor førte terapien til skilsmisse? Anonymkode: cf64f...373
Frkvilikke Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Vi har vært på familievernkontoret, veldig bra dame som var oppriktig og ga råd og gode tanker. Kritikk rettet mot oss begge og hun tok ikke parti. Alikevell ble det slik at rådene som ble gitt fulgte vi i et uke eller to, så sklei det tilbake til gamle trakter. Konklusjonen er at parterapi er flott, men det er opp til dere og fullføre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har ikke så god erfaring fra kommunen, men privat er det MYE bedre og det hjalp mye. Skjønner det er dyrt, men det var virkelig verdt pengene. Anonymkode: f22fc...79d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Frkvilikke skrev (Akkurat nå): Vi har vært på familievernkontoret, veldig bra dame som var oppriktig og ga råd og gode tanker. Kritikk rettet mot oss begge og hun tok ikke parti. Alikevell ble det slik at rådene som ble gitt fulgte vi i et uke eller to, så sklei det tilbake til gamle trakter. Konklusjonen er at parterapi er flott, men det er opp til dere og fullføre. Det siste du skriver, er så sant!! Anonymkode: f22fc...79d
Trolltunge Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 (endret) Veldig god erfaring. Vi er et par fremdeles på grunn av parterapi, og ikke bare fremdeles et par, men har det bedre sammen enn noen gang. Virkelig dyktige fagfolk, og vi gikk til offentlig familievernkontor. Gratis. Må imidlertid tilføye at jobben må man selv gjøre. Det er ingen vidunderkur uten behov for egeninnsats. Det var MYE egeninnsats. Endret 29. juli 2022 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan jo skrive litt mer da. Hvorfor førte terapien til skilsmisse? Anonymkode: cf64f...373 Følte at terapeuten tok min eks mann sin side og forstod ikke hvordan jeg hadde det. Vi prøvde noen av rådene med det sklei ut og etter hvert ville mannen avslutte ekteskapet. Grunnen til at vi gikk i terapi var fordi mannen hadde vært utro tre ganger. Anonymkode: 54a23...a3a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Følte at terapeuten tok min eks mann sin side og forstod ikke hvordan jeg hadde det. Vi prøvde noen av rådene med det sklei ut og etter hvert ville mannen avslutte ekteskapet. Grunnen til at vi gikk i terapi var fordi mannen hadde vært utro tre ganger. Anonymkode: 54a23...a3a Ah, skjønner at det kan gjøre det verre da. Men høres ut som at det kanskje hadde røket uansett terapi eller ei? Anonymkode: cf64f...373
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, skjønner at det kan gjøre det verre da. Men høres ut som at det kanskje hadde røket uansett terapi eller ei? Anonymkode: cf64f...373 Sikkert. Har i dag en ny mann som jeg har det veldig bra med så jeg er glad vi ble skilt. Anonymkode: 54a23...a3a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Takk for svar! Kjedelig å høre om skilsmissen, men det var jo, som skrevet lenger opp, kanskje uunngåelig uansett.... Veldig klar over at det skal mye egeninnsats til, altså 🙂 Bare tenkte det kunne vært fint å få belyst hele opplegget av noen utenforstående, og få litt tips og triks vi kan ta med oss videre. Har ikke nevnt det for samboer enda, usikker på hvordan han vil reagere på ideen 🙈 Anonymkode: 4b64b...781
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Dårlig erfaring, førte til skilsmisse for oss. Anonymkode: 54a23...a3a Dette er helt tåpelig å si til noen!! Er ikke parterapi som førte til skillsmisse. Men det er at dere tydeligvis allerede var på vei der. Ts skriver at de ikke er der og heller bare vil ha litt input på hvordan få ting til å fungere og komme tilbake til hverandre og å være kjærester. Vær litt forsiktig med hva du sier her inne din idiot. Anonymkode: ad396...847
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Usikker på om familievernkontoret har kapasitet til par som ikke direkte sliter og er på randen av sammenbrudd 🤔 Anonymkode: cf64f...373 Jo det har de absolutt kapasitet til! Det er derfor de er der! For at man skal få hjelp og veiledning før det kommer til det punktet. Ikke ødelegg for andre Anonymkode: ad396...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå