Gå til innhold

Kjøpe sko til 3000 kr til 13 åringen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva tenker dere? Er det innafor eller helt sykt? 

Anonymkode: 4ed42...3b9

Det kommer helt an på hvorfor de koster 3000kr.

Kun kule merkesko: sykt ja, men om man er rik og ikke har annet å bruke penger på, hvorfor ikke.

Spesialsko: helt greit.

Spesialsko = fjellsko, idrettssko (håndball, fotball, golf etc…), laget spesielt for medisinsk grunn, og finnes sikkert også andre typer spesialsko.

Anonymkode: 9cede...7f9

Skrevet

Sykt. Om det er noe barnet ønsker seg hadde jeg sagt jeg betaler xx kroner, resten av beløpet må du spare opp selv 

Skrevet

Det kommer selvfølgelig an på økonomien...

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er merke sko 

Litt sidespor. Men da jeg var 13 begynte jeg å ta deltidsjobb og sommerjobb for å få råd til ting foreldrene mine ikke ønsket å betale. Kanskje noe dere kan snakke med ungen om, i tilegg kan dere hjelpe med å finne mulige jobber. Det er ikke så stort utvalg for 13 åringer. 

Anonymkode: 5dffa...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine fikk ikke så dyre sko før de var ferdig vokst. 

Anonymkode: 5d01f...339

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva tenker dere? Er det innafor eller helt sykt? 

Kommer Ann på hva slags sko. Tursko og gode vintersko helt innenfor 

Anonymkode: d6106...273

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er veldig invidduellt på om det er sykt eller ok. Kjøpte nettopp joggesko til min 8 åring for 999kr. Ting koster jo mer nå  

AnonymBruker
Skrevet
Queen94 skrev (Akkurat nå):

Tenker det er veldig invidduellt på om det er sykt eller ok. Kjøpte nettopp joggesko til min 8 åring for 999kr. Ting koster jo mer nå  

Sko til min ettårig kostet 899, det koster ca 1000 til treåringen også. Men de må ha gode sko. Ettårig lærer nå å gå og begynner å gå og skal i barnehagen.  Treåringen beveger seg mye og de er mye ute i barnehagen så sko spares det ikke på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sko til min ettårig kostet 899, det koster ca 1000 til treåringen også. Men de må ha gode sko. Ettårig lærer nå å gå og begynner å gå og skal i barnehagen.  Treåringen beveger seg mye og de er mye ute i barnehagen så sko spares det ikke på. 

Helt enig med deg. Sko sparer ikke jeg heler på. Jeg arver heler aldri sko.

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Er føttene utvokst?

Kjøpte fotballsko til 12-åringen til ca. 3000. Lette lenge etter rimeligere, men det var ikke å oppdrive i hans størrelse i merket som passer hans føtter. 

Anonymkode: 0dd9c...a4c

Skrevet

Kan huske tilbake i tid. Venninne bor i Asker, og barnet ønsket alt, uansett kostnad. Venninnen fant noen sko på Finn, her i Trondheim. Jeg måtte kjøpe dem straks og sende. 

Dette er et todelt innlegg. På ene siden, kjøpt masse brukte merkevarer til sine barn. Og kjøpt masse merketing, klær, vesker til seg selv. Men, når ble merketing viktig?

AnonymBruker
Skrevet

Er det fotballsko? De koster mye. Jeg kjøpte til ca 2000 til min 13-åring selv om vi vanligvis er nøkterne, for det betydde mye for ham med de skoene. Ulempen er jo at gutter i den alderen kan vokse veldig mye på kort tid, så man vet aldri hvor lenge de passer. 

Anonymkode: fa9bc...835

Skrevet

Nja, selv har jeg en grense på at jeg ikke kjøper sko til over 2000  for vanlige sko og 2500 for vintersko, det er maks og den grensen tenker jeg guttungen og kan forholde seg om han plutselig blir opphengt i sko. Men altså jeg kan godt legge 2000 i potten og så stiller han med resten men jeg tenker det er idioti å bruke så mye mer penger enn det på et par sko. Griner nesten hver gang jeg kjøper meg et par med HOKA men da kjøper jeg lite andre sko, hadde de kostet over 2000 så hadde jeg nok droppet de + at jeg kan jo bruke de til de er ubrukelige.

Er ikke det at jeg ikke har råd men jeg får rett og slett vondt av å betale mer enn det jeg føler er nødvendig.. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte sko til poden på 13 til 17.-mai i år, og de er nå for liten 🤷‍♀️

Anonymkode: e2723...280

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3000 er for mye, men  2000 er vel rundt det det koster for gode sko? Min ungdom bruker jo str 44 i sko så jeg finner ikke noe billige sko i den størrelsen i hvert fall.

Hadde det vært idrettssko hadde jeg betalt det det kostet for de skoene han ville ha. Det gjør jeg for skøyter. Tør ikke si hva jeg betaler for det, faktisk.

Anonymkode: 2e661...859

Skrevet

Hadde ikke brukt så mye penger på sko til meg selv engang. Har et par dyre sko, Dr.martens. men da tok jeg meg råd med en 1000 lapp selv, da jeg fikk gavekort på 1000 kroner til bursdagen av pappa for flere år siden. Hadde da soggla på de skoene kjempe lenge og bruker de endel enda. 

Om dere kjøper så dyre sko for og please en 13 åring, så hadde jeg heller sagt at 13 åringen får ønske seg gavekort/penger til jul og bursdag så kunne vi lagt til resterende. Finner fort ut da om de skoene var så viktige allikevel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skikkelige fjellsko kan vel fort komme opp i den prisen, men er det noen fancy sandaler er det vel litt spesielt? 

Anonymkode: c7b25...467

Tenkte også på det, eller skisko. Særlig skøytesko er dritdyre, betalte 6000,- for forrige par og det var på tilbud!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

3000 er for mye, men  2000 er vel rundt det det koster for gode sko? Min ungdom bruker jo str 44 i sko så jeg finner ikke noe billige sko i den størrelsen i hvert fall.

Hadde det vært idrettssko hadde jeg betalt det det kostet for de skoene han ville ha. Det gjør jeg for skøyter. Tør ikke si hva jeg betaler for det, faktisk.

Anonymkode: 2e661...859

Ikke? Da har du ikke lett. Jeg har aldri hatt god råd, men barna har likevel hatt gode sko. Til en overkommelig pris. Fjorårets modell, 2 for 1 på barnas dager, restetorg på sportsbutikker, sportsbutikkenes egne merker, nesten ubrukt på finn.no. Men klart: 15 år har gitt meg god innsikt i hvor jeg skal lete. Derfor har det heller ikke vært noe problem å finne rimelige sko da vi måtte opp i herrestørrelse. Joggeskoene han fikk sist (i str 43) kostet 399.

Men hva man bruker kommer vel an på hva man har. Hadde jeg hatt mer hadde jeg sikkert gått rett på de skoene til 1500-2000 uten å se på noe annet engang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skikkelige fjellsko kan vel fort komme opp i den prisen, men er det noen fancy sandaler er det vel litt spesielt? 

Anonymkode: c7b25...467

En 13åring trenger ikke skikkelige fjellsko. 

Anonymkode: 68fa7...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...