Gå til innhold

Hvilken sort MÅ du ha?  

46 stemmer

1. 1. Hvilken sort MÅ du ha?

• pepperkaker
      14
    • kokosmakroner
      7
    • maryland cookies
      2
    • peppernøtter
      1
    • krumkaker
      11
    • serinakaker
      1
    • mandelruter
      0
    • småstjerner
      0
    • annet
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilken sort MÅ du ha?

Og hvilke andre kaker baker du?

Endret av Evelina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg MÅ ha pepperkaker. Ellers baker jeg litt av hvert, kokosmakroner, serinakaker og peppernøtter er ofte å finne her i huset. Noen andre sorter blir det kanskje også, men har tenkt å moderer meg i år - også. Det pleier ikke å gå så bra...

Skrevet (endret)

Vi må ha kransekakestenger, pepperkaker og kokosmakroner. Ellers baker vi også marengs, sveitsisk konfekt, kongelige nøttekaker, fyrstekake, biscotti, havreflarn ++. Alt hjemmelaget selvsagt.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg svarte annet. Jeg må ha karemellkaker :) Og de baker min svigermor til meg ;)

Jeg baker veldig lite kaker til jul. Hender det blir kokoamakroner og kanskje litt Skrivefruens kaffekaker. Ellers får jeg en 3 - 4 sorter av svigermor.

Skrevet

Jeg må ha cookies til jul, det er skikkelig barndomsminne. Også er det godt. :) Ellers er jeg ikke spesielt glad i julekaker, men noen få slag smaker godt. Sjokoladeruter, sjokoladesnitter og krumkaker f.eks. Baker egentlig ikke så mye, men får alltid av mamma og svigermor. Hender også at jeg (vi) baker sammen med dem, sånn mest for kosens skyld. Hjemmelagde pepperkaker liker jeg ikke...det må være kjøpekaker!

Skrevet
Jeg svarte annet. Jeg må ha karemellkaker :) Og de baker min svigermor til meg ;)

Jeg baker veldig lite kaker til jul. Hender det blir kokoamakroner og kanskje litt Skrivefruens kaffekaker. Ellers får jeg en 3 - 4 sorter av svigermor.

oppskrift?

Gjest LoisLane
Skrevet

Må ha strull og pepperkaker, serinakaker og kolakaker. Også kransekaker og goro.

Skrevet (endret)

Jeg må ha havremakroner med egen vri, dvs med brunt sukker og kanel. :)

I tillegg baker jeg krumkaker og krydret fruktkake. (Når jeg tenker meg om, så må jeg faktisk ha dem også :ler: ).

Noen ganger lager vi også skårne pepperkaker med hakkede mandler i, men selv om jeg bare lager halv porsjon blir det så skrekkelig mange av dem, syns jeg, så de droppes nok i år.

Endret av piaf
Skrevet

MÅ ha krumkaker

Ellers baker vi kakemenn, vepsebol, cookies, brune pinner, fingerkrem kjeks, pepperkaker, havreflarn og kransekake pinner.......og masse konfekt.

Skrevet

Jeg er veldig keen på krumkaker, men bortsett fra det er jeg ikke så glad i kaker. Jeg liker å bake, da.

Skrevet

Julemenn (eller kakemenn som de kaller det østpå)

"julemanna" som vi uttaler det, medførte at noen en gang trodde det hadde med MANNA (som "manna i fra himmelen") å gjøre, men det er rett og slett bare "menn" på min dealekt :)

Skrevet

Karamellkaker

200 gr. smør

2 1/2 dl. sukker

2 ss. sirup

2 ts. bakepulver

1 ss. vaniljesukker

6 dl. hvetemel

Rør smør og sukker og sirup sammen, og tilsett hvetemel. Blandes godt med bakepulver og vaniljesukker. Arbeid alt sammen til en smidig deig som rulles ut til fingertykke lengder.

Legg dem over på en smurt plate eller bakepapir og trykk dem flate.

Stekes på 200 grader i ca. 15 minutter. Skjær lengde i 2 cm. skrå biter og la dem bli kalde på platen.

Skriverfruens kaffekaker

200 gr. smør

200 gr. sukker

Røres sammen til det er mykt

300 gr. mel

6 dråper vanileessens

1 egg

2 ss. kakao

1 ts. bakepulver

sitronglasur av melis og sitrondråper

Trill ut til tykke pølser. Klem dem flate på stekeplaten.

Ha på glasur med en gang de kommer ut fra ovnen og skjær i passe stykker.

Tror jeg bruker å steke dem på 200 grader i ca. 15 minutter

Skrevet

Peperkaker er et must.

Men kokosmakroner er jo så utrolig godt da. Men sambo liker det ikke, og ikke pappa heller. Så det blir vel ikke til at vi lager det i år heller.

Skrevet

MÅ ha krumkaker og berlinerkranser. Ellers er jeg vant med pepperkaker, sandnøtter og delfiakake :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...